• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

MarcusE

Omega
Nya tavlor.

IMG_0341.jpeg


IMG_0342.jpeg


IMG_0343.jpeg
 

DrDre

Patek
Riktigt fina, men jag tror att om jag skulle köpa en (går fortf och velar mellan en F77 och en CW Twelve) så blir det nog en "vanlig" med det där vävda mönstret.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Riktigt fina, men jag tror att om jag skulle köpa en (går fortf och velar mellan en F77 och en CW Twelve) så blir det nog en "vanlig" med det där vävda mönstret.
CW vinner den tekniska specifikationen klart. Bättre urverk, tunnare och robusthet för en rimligt pris. F77 är mer charm, vintage, rasslade länk som smalnar av elegant.

Jag vet inte riktigt hur de upplevs på armen när man skulle jämföra de tre storlekarna, 36mm (CW), 37mm (NG) och 40mm (CW). Någon som testat och jämfört?
 

Michael.

Rolex
CW vinner den tekniska specifikationen klart. Bättre urverk, tunnare och robusthet för en rimligt pris. F77 är mer charm, vintage, rasslade länk som smalnar av elegant.

Jag vet inte riktigt hur de upplevs på armen när man skulle jämföra de tre storlekarna, 36mm (CW), 37mm (NG) och 40mm (CW). Någon som testat och jämfört?
Rasslande länk skulle jag inte kalla att f77 har.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
@loevhagen
Hur bärs f77 mot tex en GS SBGA413

Litt tall og fakta på en i stål og to i titan
F77 = 121g. P39 = 106g. 413 = 94g. F77 i stål er tyngst og GS'n er lettest.

IMG_7064.jpeg

IMG_7065.jpeg



På hånden
F77 er uten tvil den som forsvinner best på håndedn av disse tre. Det betyr ikke at P39 eller 413 er ubehagelige, men F77 er bare ende mer behagelig. En F77 i titan vil jo bli som luft...

IMG_7066.jpeg


IMG_7067.jpeg


IMG_7068.jpeg
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Litt tall og fakta på en i stål og to i titan
F77 = 121g. P39 = 106g. 413 = 94g. F77 i stål er tyngst og GS'n er lettest.

IMG_7064.jpeg

IMG_7065.jpeg



På hånden
F77 er uten tvil den som forsvinner best på håndedn av disse tre. Det betyr ikke at P39 eller 413 er ubehagelige, men F77 er bare ende mer behagelig. En F77 i titan vil jo bli som luft...

IMG_7066.jpeg


IMG_7067.jpeg


IMG_7068.jpeg
Tack för dina åsikter. Lutar nog åt att beställa en f77.
 

MarcusE

Omega
Litt tall og fakta på en i stål og to i titan
F77 = 121g. P39 = 106g. 413 = 94g. F77 i stål er tyngst og GS'n er lettest.

IMG_7064.jpeg

IMG_7065.jpeg



På hånden
F77 er uten tvil den som forsvinner best på håndedn av disse tre. Det betyr ikke at P39 eller 413 er ubehagelige, men F77 er bare ende mer behagelig. En F77 i titan vil jo bli som luft...

IMG_7066.jpeg


IMG_7067.jpeg


IMG_7068.jpeg
Intressant, tack! Kommer du beställa någon av de nya?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Intressant, tack! Kommer du beställa någon av de nya?

Usikker, fordi:

Titan basket urskive: Nei (for kjedelig)
Meteoritt urskive: Kanskje, men litt for mørk. Skulle ønske den var mer dynamisk
Lapis lazuli: Usikker etter å ha sett bildene. Var før bildene min favoritt i teorien, men skiven er for spotted - skulle vært renere blå (slik gamle Rolex er)
Aventurine: Tenkte denne skulle være kjedelig, men trolig den beste av alle fire.

Må tenke på det.

Så er det en ting til: Opprinnelig sa IG Nivada at prisen på disse nye skulle ligge på USD1300 - men nå er de fra 1390 til 1690.

Du da?
 
Senast ändrad:

MarcusE

Omega
Usikker, fordi:

Titan basket urskive: Nei (for kjedelig)
Meteoritt urskive: Kanskje, men litt for mørk. Skulle ønske den var mer dynamisk
Lapis lazuli: Usikker etter å ha sett bildene. Var før bildene min favoritt i teorien, men skiven er for spotted - skulle vært renere blå (slik gamle Rolex er)
Aventurine: Tenkte denne skulle være kjedelig, men trolig den beste av alle fire.

Må tenke på det.

Så er det en ting til: Opprinnelig sa IG Nivada at prisen på disse nye skulle ligge på USD1300 - men nå er de fra 1390 til 1690.

Du da?
Exakt samma reflektion som jag i princip. Var inställd på att köpa meteroit eller lapis, men blev besviken på båda, av samma anledningar som du.

Såg också kommentaren om priset på IG. Ännu en besvikelse :)

Men får se!
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Kul att man kan tänka så olika. Jag blev glad över att meteorittavlan är i en mörkare ton och tycker att prissättningen är rimligt. Kommer att beställa en F77 med meteorit-tavla. Tycker även att aventurin är fin, särskilt i rätt ljus. Grå basket wave likaså. Den enda tavlan jag inte är så intresserad av är lapis men till det priset hade jag inte räknat med att stenen skulle vara särskilt klar.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:

loevhagen

Patek
2-Faktor
Ett tips, ring/maila och säg att du vill ha en så clean tavla som möjligt, det går nog att påverka vilken klocka de skickar :) Bilderna du skickade på den nu var ju riktigt fina!

Motto: "Life is like a Lapis Lazuli dial. You never know what dial you're going to get". :)

Godt tips. Dette er den 3.dje F77 jeg kjøper, så kanskje en slik "VIP-service" er innenfor. Eller, bare se og vente på hva som kommer.

Tror jeg bare lar skjebnen bestemme og se hva de sender by random, så slipper jeg å få en urtavle som jeg ser ned på og sier "Vel, denne her var jo ikke så clean som jeg ba om".
 
Topp