Tack!Club — NOMOS Glashütte
Club—tool watch for men and women, stainless steel, 36 mm, white silver-plated dial, 10 atm, hand-wound, in-house movement Alpha from NOMOS Glashüttenomos-glashuette.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Club — NOMOS Glashütte
Club—tool watch for men and women, stainless steel, 36 mm, white silver-plated dial, 10 atm, hand-wound, in-house movement Alpha from NOMOS Glashüttenomos-glashuette.com
Är inte Franks Ur längre AD för Nomos? De borde annars ha band.Hej! Är i behov av ett nytt 20 mm läder till min 736 och vill gärna ha Nomos original, men att köpa direkt från hemsidan är ett surt äpple att bita i med nuvarande euro-kurs. Finns de tillgängliga någon annanstans eller är det bara att ta smällen? Kollade med den danska återförsäljaren och det var no dice.
Intressant, de fanns inte med på Nomos hemsida men verkar ju definitivt vara AD enligt den egna hemsidan. Kollar där, tack!Är inte Franks Ur längre AD för Nomos? De borde annars ha band.
Riktigt bra den där. Hur är första intrycket?Äntligen medlem i Cluben
Helt klart över förväntan! Fantastiskt trevlig färg som är svår att fånga på bild. Var lite orolig för de långa luggarna på förhand, men det visade sig vara helt obefogat när den väl satt på armen Väldigt bekväm och perfekt storlek (38 mm).Riktigt bra den där. Hur är första intrycket?
Grattis till en fin klocka. Färgen är trevlig och lyfter klockan. Långa luggar men inget som stör. Jag har ref 701 som är 36mm, älskar den. Men sugen på en med färgad urtavla….blir nog en club campus framöverHelt klart över förväntan! Fantastiskt trevlig färg som är svår att fånga på bild. Var lite orolig för de långa luggarna på förhand, men det visade sig vara helt obefogat när den väl satt på armen Väldigt bekväm och perfekt storlek (38 mm).
Otroligt fina! Hoppas färgerna är lika i verkligheten som på bildIngen som kommenterat de nya färgerna på Club Campus? Tycker endless blue (den turkosa) var läcker men fortfarande såld på coral cream.
The Campus series — NOMOS Glashütte
The graduates’ Club—celebrating milestones in life!nomos-glashuette.com
Fina färger men förstår inte varför man inte kan få fler varianter utan california dial. Hade gärna sett fler varianter av club-36:an!Ingen som kommenterat de nya färgerna på Club Campus? Tycker endless blue (den turkosa) var läcker men fortfarande såld på coral cream.
The Campus series — NOMOS Glashütte
The graduates’ Club—celebrating milestones in life!nomos-glashuette.com
Mycket fin på läder!Testade imorse ett gäng band från Watchwear på nytillskottet för att komplettera MN-bandet jag annars kör.
Gillar nog våffelgummit mest, men kanske får göra som @Borone och skaffa några rejält färgglada silikonband också att byta med inför sommaren?
Mycket bra!Ladies and gentlemen,
Varit Nomos-lös en stund, mot bättre vetande, men gör nu comeback i tråden med något man inte ser varje dag:
Nomos Ludwig 211, 35mm helguld (plätterad krona/spänne)
Har inte lärt mig så mycket om modellen ännu mer än att detta objekt är från 1999 och att det inte var en limiterad utgåva då det begav sig:
NOMOS Ludwig Gold
clubnomos.de
Någon som har någon annan guld-Nomos att dela med sig av?
Den är inte äkta.Hej på er!
Jag har i princip noll koll på Nomos ska ärligt sägas men jag såg denna på en loppis(?!) häromdagen. Är den ens riktig eller ett hopkok?
Mvh
Förvirrad
Tror bara det är Franks ur som är ÅF.Har vi någon återförsäljare av Nomos i Sverige som har ett bra sortiment av olika modeller?
Hur dags?Har en plats över till ett event med Nomos ikväll i Stockholm. Ger denna till en klocksnackare som samlar på Nomos eller har Nomos i samlingen och är intresserad av varumärket. Representanter från Nomos kommer vara på plats.
Skicka PM och först till kvarn.
18.30Hur dags?
Roger thatalla som läser detta måste ladda upp en bild på sin Nomos(om man har en)