• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Glycine Combat Sub modell

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Trillade över en ny modell av Glycines Combat Sub. Det lilla jag vet är att det är en quartz med chrono eller utan. Antar att den är något billigare än ordinarie subar. Gillar den, dock gör siffrorna att den ser lite billig ut. Yey or ney?

Har för mig att jag även sett någon annan variant på Instagram eller dylikt. Någon som sett eller hört mer? Här är ett par bilder på den jag sett.
Screenshot_2014-02-21-20-09-10.png
Screenshot_2014-02-21-20-09-17.png
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knasiga, på ett coolt sätt.

Undrar om det är prototypbilder eller nåt...var det vettiga ig-konton som lade upp bilderna?
 

Nexus

Panerai
Svårt att svara på om den är fräck eller gräslig, känns som 50/50. Men jag kommer säkert köpa en efter några öl om den är tillräckligt billig.
 

joh.jonsson

Panerai
Lite för giftig röd färg, annars såg den fin ut. Lite ot kanske, varför är det 15min som är rödfärgat? Lika på seiko osv.
 

Apansson

Torpare
Tycker den var ball! Den ser jävligt "snabb" ut med den där redline-designen! Riktigt FET på kolsvart nato, vore skitballt om man kunde få tag på röda...ringar? vet inte vad det heter, men röda metallgrejor till natot i alla fall!
 

Sputniq

Panerai
Njea... Tycker siffrorna på tavlan var för stora och hela designen är inte optimal. Känns dock som att de är riktigt nära något snyggt, saknas bara det där sista!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Här har vi nåt som ser ut som en SS Golden Eye med röd bezel. Måste väl sägas likna en Black Bay så det är sagt.
9ypy8ege.jpg
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Subben med röda inserten liknande black bay kommer att heta COMBAT SUB „MAX"
• Big Size Classic
• Steel Case, 48mm (3 designs to be defined)
• Base Caliber 2824
• Retail Price CHF 1200.-
• 1 April 2014
49od.jpg

v8qk.jpg

Dem med svärdvisare och struktur i tavlan(?)och utan siffror ser ju faktiskt riktigt trevliga ut!

Edit: Är dem alla 48mm?! :(
 

durutti

Cartier
Det ser ut som de nya modellerna riktar sig till yngre köpare. Stora, färggranna, iögonfallande.
Synd att man inte släpper en 39mm variant istället till oss gamlingar.
Vad tycks om nya airfightern (vilket barnsligt modellnamn förresten!):
AIRMAN AIRFIGHTER
• Slide Chrono
• 46mm
• Base Caliber 7754
• Retail Price CHF 3950.-
1609892_646509748755374_2137535255_n.jpg

u2o9.jpg
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Det ser ut som de nya modellerna riktar sig till yngre köpare. Stora, färggranna, iögonfallande.
Synd att man inte släpper en 39mm variant istället till oss gamlingar.
Vad tycks om nya airfightern (vilket barnsligt modellnamn förresten!):
AIRMAN AIRFIGHTER
• Slide Chrono
• 46mm
• Base Caliber 7754
• Retail Price CHF 3950.-


Nja, lite för mycket för mig. Men har ju lärt sig att inte ropa hej förrän man sett lite livebilder. Dock som du säger, känns som de lockar lite yngre och "nyare" publik. Tappat lite anspelningar till sina traditionella modeller. Men å andra sidan är jag ingen ovän av utveckling kul för dem som gillar stilen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Besvikelse.

Som gammal Glycinesamlare kan jag inte annat än att hoppas på att det kommer någonting som är mer traditionellt. Nya Combat suben kändes ju rätt trött och den Airfighter-tingesten var nästan provocerande bäng.

Varför, liksom, man har ju ett grymt arv att falla tillbaka på….

Men det kanske är som vanligt med skitfula klockor, att de "ser mycket bättre ut IRL än på bild"...

Hoppas det kommer annat också...
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Besvikelse.

Som gammal Glycinesamlare kan jag inte annat än att hoppas på att det kommer någonting som är mer traditionellt. Nya Combat suben kändes ju rätt trött och den Airfighter-tingesten var nästan provocerande bäng.

Varför, liksom, man har ju ett grymt arv att falla tillbaka på….

Men det kanske är som vanligt med skitfula klockor, att de "ser mycket bättre ut IRL än på bild"...

Hoppas det kommer annat också...


Hoppas också på mer! Vill inte tro att dessa är deras tyngsta släpp i år. Men kom det inte nån ny Airman för inte allt för länge sedan förresten?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas också på mer! Vill inte tro att dessa är deras tyngsta släpp i år. Men kom det inte nån ny Airman för inte allt för länge sedan förresten?


De senaste Airman-modellerna var väl uppgraderingar av befintliga (Royal- och Sphere-modellerna). Inte helt ocoola, men de kändes väl som lite johnny-bråttom-upgrades i samband med att de fick ny ägare.

Det är väl därför man blir lite mörkrädd när man ser Airfightern…ser ut som Louisiana-varianten av en valfri modell från Graham… ;)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
De senaste Airman-modellerna var väl uppgraderingar av befintliga (Royal- och Sphere-modellerna). Inte helt ocoola, men de kändes väl som lite johnny-bråttom-upgrades i samband med att de fick ny ägare.

Det är väl därför man blir lite mörkrädd när man ser Airfightern…ser ut som Louisiana-varianten av en valfri modell från Graham… ;)

Ah, då är jag med. Då är det som du säger kanske lite mer oroväckande att detta skulle vara en helt ny inriktning. Då blir jag också lite rädd och vill gömma mig under täcket. Annars hoppades jag på att det här skulle vara ett litet sidospår bara.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ah, då är jag med. Då är det som du säger kanske lite mer oroväckande att detta skulle vara en helt ny inriktning. Då blir jag också lite rädd och vill gömma mig under täcket. Annars hoppades jag på att det här skulle vara ett litet sidospår bara.


Fast man vet ju aldrig. Jag spekulerar ju bara. I affekt. Som så ofta. ;)
 
Topp