• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ricks

Omega
Hej! Rickard här, 29 år. Alltid varit intresserad men har främst haft en massa "käbbel" på handleden. Försöker nu utgå från 3 klockor, 1 för varje tillfälle. Har just nu: Omega SMP 2254.50 (Vardags), Omega Constellation guld 90 tal (Kavajen), Suunto all Core black (jobbet). Kul att vara här !!!
 

Adcs

Breitling
Mitt namn är Christian, är 31 år och gillar klockor

Jobbar i båtbranchen, och har gjort så de senaste 15 åren.

För nu har jag en subc, men en iwc 7-days ligger väldigt högt på önskelistan

Om det finns någon med en liten båt på forumet som behöver hjälp inför hösten, hör av er! Stora som små!
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
Mitt namn är Björn, 36 år gammal.
Jag har klockknarkat under rätt många år. Har dock varit rätt passiv på forum de senaste åren. Jag gillar Mikrodykare och klockor med militär anknytning. Är även svag för ryska ur.

Har svårt för klockor av guld, parfymklockor och Rolex...;)

Förutom klockor så har jag ett intresse för motorcyklar.
 

JEzus

Breitling
Tjena,
Läst här en längre tid men för att få en maximal klocksnackupplevelse krävdes det en registrering. Bor i Stockholm, intressen utöver klockor, jakt, mat och dryck (öl, provbryggt lite), skärgård och snabba bilar.
Nuvarande innehav Tudor Pelagos och Rolex Datejust 116234 (letar låda, någon som har?)
Trevlig kväll!
 

hideousKojima

Breitling
Hej! 33-årig medicinare med färskt intresse för klockor. Initialt har det mest varit dykare som lockat, men vi får väl se vart det barkar. Mysigt forum!

Har inlett med en Squale 50 Atmos 1521 och en Seiko Black Monster:

IMAG0145.jpg
 

ULTIMATEPLZ

Breitling
Hej!

Heter Jonas, bor i Uppsala och är 28 år. Har hängt en del på andra klockforum, både svenska och utländska. Har för det mesta varit ganska passivt och inte deltagit så mkt i diskussioner förutom vid köp och sälj.

Har haft klockintresset i ca: 10 år och en del fina och mindre fina klockor har passerat min samling. Min nuvarande samling består av följande klockor plus några till quartzare!
bild4.JPG


Inte så vacker bild, kanske kommer lite wristshots längre fram! :) väl mött!
 

Teiou

Breitling
Hej hej! Har läst en del här på klocksnack men tog mig först nu steget att skapa en användare.

Är en relativt ung individ som blir mer och mer klockintresserad. Tänkte att ni klockfantaster här kan hjälpa mig få svar på eventuella frågor och funderingar.

Önskar er alla en bra vecka!
Mvh
 

Lowe92

Cartier
Hej!

Kort presentation om mig... Är en läkarstudent i Göteborg som har använt klocka större delen av livet men som nu på senare tid har fastnat för lite snyggare och stiligare armbandsur. Har smugit runt lite på forumet som gäst vilket har öppnat upp ögonen för framförallt automatiska ur vilket gjorde att jag köpte mitt första automatiska ur nu i höstas, en Certina DS Prince. Har förutom den lite no-name märken och två Skagen klockor jag tycker är sjukt snygga.
 

mipa

Omega
Hej hej. Är nyregistrerad här så tänkte presentera mig kort.

Har varit klockintresserad i kanske 2 år, hittade det här forumet och tyckte det verkade intressant :)

Har inga värstingklockor som jag ser att många här har. Idag har jag en Certina DS Action, en Victorinox Chrono Classic och en Seiko.
20141119_161908.jpg



Nästa köp blir en Oris diver. Drömmen är en Rolex Sub.

Det var allt från mig ;)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej! Tänkte presentera min lite kort. Kristoffer 20 år från slätten, nyligen 20 fyllda och har fått ett stort intresse för klockor. Tyvärr finns inte ekonomin till en fin samling än men hoppas på att spara på mig några fina ur i livet. Precis köpt en Tudor mini Sub som jag hoppas ska sitta som en smäck på mina beniga och taniga handleder. På armen just nu har jag en Omega Seamaster Cosmic 2000-76 som var den första "riktiga" klockan jag köpte för ett år sedan. Sen dess har jag haft en Seamaster 300 och en Speedmaster som jag sålde innan jag ens hade fått den då jag tyvärr ångrade mig... Jobbar till vardags som snickare när jag inte passar på att resa medan man kan. Skidor och soffan är två stora intressen!

Hoppas på att få lära mig mycket här och få se otroliga klockor som jag enbart kan drömma om!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    168.3 KB · Visningar: 102
  • image.jpg
    image.jpg
    113.4 KB · Visningar: 96
  • image.jpg
    image.jpg
    147.8 KB · Visningar: 98

Azzo

Breitling
Hej.

35-årig ekonom boende i Stockholm med nyvaknat klockintresse. Äger tre klockor idag, Omegan och Atlanten (som än så länge inte är i brukbart skick) är arv och Favre-Leuban ett "fynd" på Tradera för någon månad sedan. Med lite tur blir det en post till idag i paketöppningstråden. Har lite att jobba på både i samlingen och i fotandet.


hstFbzb.jpg

GVw6v4W.jpg

LVYLJRP.jpg
 

fishy

Breitling
Hej!
Nu när man fyllt gubbe känner jag att det är dags för en klocka. Inte ägt någon på 20 år så det blir kul med lite omväxling. Är helt grön på området så tänkte jag skulle lära mig lite här. Har en god vän som handlar mycket så försök inte lura mig :)

mvh
 

Beech

Cartier
Hejsan,

26årig student från Norrland med ganska nyupptäckt klockintresse. Pga studierna finns väl inte riktigt ekonomin för de största vill-ha-objekten men tanken är att sakta men säkert börja bygga upp en liten samling. Är ute efter en SMP som första riktiga klocka så har någon en till salu för vettig penning så hör gärna av dig!

Mvh
Tobbe
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Hej!
Nu när man fyllt gubbe känner jag att det är dags för en klocka. Inte ägt någon på 20 år så det blir kul med lite omväxling. Är helt grön på området så tänkte jag skulle lära mig lite här. Har en god vän som handlar mycket så försök inte lura mig :)

mvh
Välkommen. Här kommer du hitta ett brett utbud av klockor i alla prisklasser.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Hejsan,

26årig student från Norrland med ganska nyupptäckt klockintresse. Pga studierna finns väl inte riktigt ekonomin för de största vill-ha-objekten men tanken är att sakta men säkert börja bygga upp en liten samling. Är ute efter en SMP som första riktiga klocka så har någon en till salu för vettig penning så hör gärna av dig!

Mvh
Tobbe
Välkommen. Håll ett stadigt öga på Köp o sälj så hittar du med största säkerhet din SMP snart
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Hej! Tänkte presentera min lite kort. Kristoffer 20 år från slätten, nyligen 20 fyllda och har fått ett stort intresse för klockor. Tyvärr finns inte ekonomin till en fin samling än men hoppas på att spara på mig några fina ur i livet. Precis köpt en Tudor mini Sub som jag hoppas ska sitta som en smäck på mina beniga och taniga handleder. På armen just nu har jag en Omega Seamaster Cosmic 2000-76 som var den första "riktiga" klockan jag köpte för ett år sedan. Sen dess har jag haft en Seamaster 300 och en Speedmaster som jag sålde innan jag ens hade fått den då jag tyvärr ångrade mig... Jobbar till vardags som snickare när jag inte passar på att resa medan man kan. Skidor och soffan är två stora intressen!

Hoppas på att få lära mig mycket här och få se otroliga klockor som jag enbart kan drömma om!
Välkommen. Det är en Riktigt fin samling du har redan nu. Bra bas som kommer nog bli ännu bättre med åren
 

Otgdy

Breitling
Henke här - nybliven 2-barnsfar, nybliven förortsbo och nyligen insett att summan av alla laster är konstant. Om man av ovan nämnda anledningar plötsligt är nödgad att strypa frekventerandet krogen, dyken och skidåkning så får man froda alternativa intressen. Klockor! Pappersprodukt hittils, sneglat på mäns handleder in absurdum och slutligen, efter oerhört nogsamt övervägande, införskaffat en speedmaster. Novis i allt övrigt, men jag vet vad jag gillar när jag ser det. På återhörande/H
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Henke här - nybliven 2-barnsfar, nybliven förortsbo och nyligen insett att summan av alla laster är konstant. Om man av ovan nämnda anledningar plötsligt är nödgad att strypa frekventerandet krogen, dyken och skidåkning så får man froda alternativa intressen. Klockor! Pappersprodukt hittils, sneglat på mäns handleder in absurdum och slutligen, efter oerhört nogsamt övervägande, införskaffat en speedmaster. Novis i allt övrigt, men jag vet vad jag gillar när jag ser det. På återhörande/H

Välkommen! Speedyn är en klassiker.
 

Teddybjörnen

Breitling
Hej!
Henrik heter jag, Teddybjörnen är mitt alias.
Har aldrig tidigare sett klockor som ett intresse, mera av bruksföremål, men alltid haft ett kvalitetstänkande, som jag dock inte tagit mig råd till att förgerkliga. Märken som Omega och Certina ligger mig nära om hjärtat och när budgeten tillåter så blir det en Omega Seamaster. Fram till dess vill jag förlora mig i billigare klockor, utan att för den skull göra avkall på kvaliteten. Har tidigare haft quarts-klockor men äntligen tagit steget till den "riktiga" ljuvliga, mekaniska klockvärlden. Som maskiningenjör kan jag inte gå med en batteridriven klocka på armen . Efter mycket läsande här på forumet skaffade jag förra året min första mekaniska klocka, en Orient "Blue Ray" och i år blev det under en resa utomlands en till klocka i den begynnande samlingen, en Seiko SKX009. Jag gillar inte gummiarmbanden på dessa två dykare så dessa förpassades snabbt och nu sitter det nato på dom då och då. Det fina med dessa klockor är att armbandsbredden är den samma, bekväma 22 mm, så jag kan ta upp vilken klocka med vilket armband jag vill. Perfekt. Jag pysslade lite med min Orient och nu sitter ett armband i paracord på den. Nåja... Enough talk. Lite bilder... Har ingen aning hur man laddar upp men gör ett försök, ha tålamod...
IMG_2873.JPG
IMG_2872.JPG
IMG_2900.JPG
 
Topp