• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JohanS

Omega
Ny här!

Klockintresset började i högstadiet med en klassiskt Storm-klocka. Sedan dess har det varit mixad kvalitet på dinkorna.
Just nu mest stolt över min modifierade Seiko beställd av Yobokies nu i sommar.
 

Onelund

Rolex
Tjipp
Glad klockfetischist sedan tonåren, har allt möjligt i klockväg, allt från farfars gulklocka (omega) till min egna första seamaster inköpt i slutet på 80talet. Senaste inköpet var en Panerai. Nåväl, ftf har jar börjat snegla lite åt Hublothållet o_O
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tjipp
Glad klockfetischist sedan tonåren, har allt möjligt i klockväg, allt från farfars gulklocka (omega) till min egna första seamaster inköpt i slutet på 80talet. Senaste inköpet var en Panerai. Nåväl, ftf har jar börjat snegla lite åt Hublothållet o_O

99,9% av forumets ärade medlemmar pissar på Hublot av olika anledningar.... Misstänker en kartellbildning... Men stå på dig... Jag är fan av märket och har haft en Ice Bang.... Men när vintageamöban slog till på allvar byttes den ut mot en rostig Sub! Grymt märke, dock har LE nojjan tyvärr urvattnat det något enligt mig. Finns dock många modeller som är riktigt svala. Bättre kundfokus än Hublot.... Existerar inte. Lycka till....
 

zamboni

Omega
Dags för presentation;
Jag har alltid varit en samlare, började med Panini Mexico 86, Star Wars, autografer etc och i vuxen ålder höll jag ett tag på att samla hockeytröjor (men höll mitt löfte till min fru och slutade när jag hittade min gral). Parallellt har jag haft ett brinnande klockintresse, dock inte en samlare utan snarare en brukare. Bär dagligen en Rolex SD, men i klocklådan ligger bland annat en Seamaster 60-talare, en Seiko och en gammal Certina quartz, som jag inte kommer göra mig av med då jag fick den i studentpresent när det begav sig. Känner dock att samlaren i mig börjar krypa fram och fn är siktet inställt på en DJ.

Vill till sist passa på att tacka för ett utmärkt forum!
 

Twatch

Breitling
Hej! Tomas heter jag. Ny här på forumet. Har Varit intresserad av klockor några år nu och har haft några klockor genom åren bl.a. Rolex, Hublot, Longines, Porsche design, mfl.
Just nu har jag
Longines hydroconquest Automatic
steinhart nav.b chrono 2
Omega
Cvstos challenge chrono
Plus några modeklockor
 

JayJay

Rolex
Jaha, eftersom jag nu skrivit i tråden men inte presenterart mig får jag väl krypa till korset.

Hej.

Jag har varit intresserad av klockor latent under lång tid. Redan i tidiga tonåren reflekterade jag över vilka klockor andra människor bar. Kanske främst för att klockor i min familj alltid varit den naturliga presenten vid stora tillfällen (konfirmation, student, examen etc).
Jag skaffade min första mekaniska klocka 2009 (Sinn u1). Fram till 2011 var mitt intresse inte mer utvecklat än att jag gillade klockor och hade koll på ungefär vilka märken som fanns och hur de låg i pris. Sommaren 2011 köpte jag boken 1001 armbandsur, mest för bildernas skull. Läste dock boken och något hände i mig. Hittade ganska snabbt TTT där jag lurkade i minst ett halvår innan jag gjorde ngn form av entré. Blev dock aldrig ngn storpostare. Jag köpte och sålde lite klockor där under en period innan jag insåg att flippande inte är min grej. Jag är förnärvarande heller absolut ingen samlare även fast jag har en del klockor. Jag ser det mer som att jag har en klockgarderob där uren ska komplettera varandra.
På KS har jag varit läsare sedan första dagen men registrerade mig först efter flera månader. Här har jag för första gången börjat våga posta på allvar och åtminstone försöka bidra. Just nu har jag semester och är därför extra aktiv men ambitionen är att även framöver hålla en acceptabel lägstanivå.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hej!
Har lurkat här ett bra tag och kände att det kanske är dags att presentera sig. Har tidigare hängt mycket på wus så har en del kött på benen men långt ifrån så kunnig som vissa här! Jag är en civilingenjörsstudent vars klockintresse väcktes för ca 10 år sedan, för 5 år sedan köpte jag mitt första mekaniska ur och därifrån har intresset närmast exploderat.

Första uret jag köpte är en vintage omega från ca -52.
pyqyne8e.jpg


Därefter kände jag sug efter en automatisk modern pjäs och valet föll på en davosa classic.
evyvady4.jpg


När man läser klockforum så ska man ha en beater.. Jag har alltid gillat rolex men tyvärr har de varit utanför min räckvidd pga pris. Jag vet att detta sticker i vissa ögon men en homage av något jag inte ens kan drömma om att äga på riktigt kändes ok. Därav en steinhart milsub.
va7y3e3y.jpg


Nu var jag helt fast. Köpte på mig några ur för hundralappen bara för att öppna upp och skruva lite i.

Sen såg jag denna. Fastnade. Kunde inte släppa den med tanken. Skicket, patinan och att den var nyservad gjorde att jag slog till. Bucherer triple calendar. (Har någon mer info om själva modellen får ni gärna höra av er!)
4u9u9una.jpg

aha4u9uh.jpg


Sen dess har jag hållit mig borta från fler inköp. Har ännu inte flippat någon klocka men det börjar bli dags för att finansiera nästa pjäs, en rolex gmt.
Om någon råkar ha en 16710 liggandes till bra pris får ni gärna pma mig ;)
 

Tilo68

Breitling
Hej!
Har lurkat här ett bra tag och kände att det kanske är dags att presentera sig. Har tidigare hängt mycket på wus så har en del kött på benen men långt ifrån så kunnig som vissa här! Jag är en civilingenjörsstudent vars klockintresse väcktes för ca 10 år sedan, för 5 år sedan köpte jag mitt första mekaniska ur och därifrån har intresset närmast exploderat.

Första uret jag köpte är en vintage omega från ca -52.
pyqyne8e.jpg


Därefter kände jag sug efter en automatisk modern pjäs och valet föll på en davosa classic.
evyvady4.jpg


När man läser klockforum så ska man ha en beater.. Jag har alltid gillat rolex men tyvärr har de varit utanför min räckvidd pga pris. Jag vet att detta sticker i vissa ögon men en homage av något jag inte ens kan drömma om att äga på riktigt kändes ok. Därav en steinhart milsub.
va7y3e3y.jpg


Nu var jag helt fast. Köpte på mig några ur för hundralappen bara för att öppna upp och skruva lite i.

Sen såg jag denna. Fastnade. Kunde inte släppa den med tanken. Skicket, patinan och att den var nyservad gjorde att jag slog till. Bucherer triple calendar. (Har någon mer info om själva modellen får ni gärna höra av er!)
4u9u9una.jpg

aha4u9uh.jpg


Sen dess har jag hållit mig borta från fler inköp. Har ännu inte flippat någon klocka men det börjar bli dags för att finansiera nästa pjäs, en rolex gmt.
Om någon råkar ha en 16710 liggandes till bra pris får ni gärna pma mig ;)


Riktigt fina ur Är själv lite svag för vintage klockor Välkommen!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Hej!
Jacob bor i Norrköping, driver företag och ägnar alldeles för mycket vakentid till klocksurfning. Klockintresset har, som för många andra, legat latent men nu blommat ut på ett helt galet sätt! :) Har snöat in på Heuer och Rolex. Stolt ägare till bl a 16610, 1016 och några olika vintage Heuer. Har lurkat runt länge på forumet men nu börjat posta lite mer.

Synpunkter på bildkvalitet hänvisas till Apple Sverige. :D
4zqOfpx.jpg
 

Watch out

Cartier
Hallo forumet!


Ganska tråkig när det kommer till klockor om jag ska vara ärlig. Charmas alltid bort från finliret mot det funktionella istället.
Svag sida för Citizen utan egentlig grund. Dock kikar jag gärna på det mesta.

Ses oftast gå runt med:

  • Citizen BL0001-55E
  • Citizen BM6400-00E
  • Citizen AP0600-01e
  • Citizen Aqualand Classc II JP2000-08E
  • Suunto Core All Black Ed.
- Mina medborgare -
mx0i1f.jpg

Tack för mig så länge.
 
Senast ändrad:

botvidsson

Cartier
Kanske skulle ta och presentera sig lite kort då jag hänger här allt som oftast och smygläser: Fotograf från Sthlm...

Bättre att jag slänger upp ett par bilder istället som får tala sitt eget språk.
(Köpte en Pelagos här på forumet idag så snart blir det lite nya Tudor-bilder också)

Börjar med en bild från idag. Tycker den innehåller så mycket humor så håll i er!

Hej.

ks_seiko.jpg



seiko_skz327k1_green_nato.jpg


1024_gmt.jpg


800_aviator1.jpeg


1000_blue_seiko.jpg


980_speedmaster_red_nato.jpg


1000_fortis_dual.jpg
 

KalleKnuda

Cartier
Kanske skulle ta och presentera sig lite kort då jag hänger här allt som oftast och smygläser: Fotograf från Sthlm...

Bättre att jag slänger upp ett par bilder istället som får tala sitt eget språk.
(Köpte en Pelagos här på forumet idag så snart blir det lite nya Tudor-bilder också)

Börjar med en bild från idag. Tycker den innehåller så mycket humor så håll i er!

Hej.

ks_seiko.jpg



seiko_skz327k1_green_nato.jpg


1024_gmt.jpg


800_aviator1.jpeg


1000_blue_seiko.jpg


980_speedmaster_red_nato.jpg


1000_fortis_dual.jpg

Det var inga dåliga bilder du! Välkommen till forumet :)
 

Junichi

Breitling
Tjena!

Lika bra att presentera sig, ekonomistudent som för något år sedan fann intresset för klockor. Har sedan dess sonderat terrängen rejält efter vad som skall bli min första "riktiga" klocka och har väl bestämt mig att det ska bli en rolex iaf. Antingen GMT eller sub. Pga ekonomiska förhinder så kommer det troligtvis bli begagnat, men är inte alls ledsen för det då det säkerligen gör mig en historia rikare.

Vänliga hälsningar J
 

jabla

Sarlacc
Tjena!

Lika bra att presentera sig, ekonomistudent som för något år sedan fann intresset för klockor. Har sedan dess sonderat terrängen rejält efter vad som skall bli min första "riktiga" klocka och har väl bestämt mig att det ska bli en rolex iaf. Antingen GMT eller sub. Pga ekonomiska förhinder så kommer det troligtvis bli begagnat, men är inte alls ledsen för det då det säkerligen gör mig en historia rikare.

Vänliga hälsningar J

Välkommen
Klart du skall ha en GMT utan keramikring :)
 

Legaloutfit

Breitling
Tjenare

Student från Göteborg som väntat länge med att registrera mig. Är mest intresserad av vintage, framförallt JLC, men är just nu inne på Rolex och saknar klocka så om du har en Datejust 1601/1603 SS som du vill bli av med så hör av dig!
 

SimonML

Omega
Kanske skulle ta och presentera sig lite kort då jag hänger här allt som oftast och smygläser: Fotograf från Sthlm...

Bättre att jag slänger upp ett par bilder istället som får tala sitt eget språk.
(Köpte en Pelagos här på forumet idag så snart blir det lite nya Tudor-bilder också)

Börjar med en bild från idag. Tycker den innehåller så mycket humor så håll i er!


Supersnygga bilder! Gillar guldseikon hårt.
 

Ramlösa

Breitling
Anton från Ramlösa, 29 år och gillar armbandsur.

Har nu en del klockar jag snurrar på, mellanklas skulle jag säga. Några Omega och Breitling.
Tänkte snart slå till på något lite dyrare då jag sparat ett tag.
 

Loppan

Breitling
Halloj kära KS:are
Har alltid haft ett intresse för klockor, men detta intresse har legat slumrande de senaste 5 åren. Två medlemmar här på KS fick in mig på spåret igen (Fryken och Wollen).
Känner på en gång att jag inte nördat ner mig i klockor, serienr och allt annat som hör till men jag är på god väg!

Vad gäller klockor har jag påbörjat min samling med en Omega Planet Ocean 42mm. Jag har en framtidsvision med min samling och hoppas nå dit snart! Väl mött! :)
Victor
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Halloj kära KS:are
Har alltid haft ett intresse för klockor, men detta intresse har legat slumrande de senaste 5 åren. Två medlemmar här på KS fick in mig på spåret igen (Fryken och Wollen).
Känner på en gång att jag inte nördat ner mig i klockor, serienr och allt annat som hör till men jag är på god väg!

Vad gäller klockor har jag påbörjat min samling med en Omega Planet Ocean 42mm. Jag har en framtidsvision med min samling och hoppas nå dit snart! Väl mött! :)
Victor
Välkommen! Men passa dig för de där två filurerna, dom dricker Champagne i PLASTGLAS...
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Hej på er,
Alltid gillat klockor men aldrig tänkt tanken att köpa mig en "riktig" klocka tills jag såg en 16610LV på Tourneau i New York för knappt två år sen. Slog inte till då men väl ett år senare. Nu börjar det att bli en liten samling men flipparsjukan har inte drabbat mig än, så jag betraktar ert beteende med viss oro över hur det här kommer att utveckla sig.
Jag bor i Stockholm och jobbar ju med media då.
Kryddar med lite bilder.

RHOF_2013_09276.jpg


RHOF_2013_09305.jpg


RHOF_2013_09250.jpg


RHOF_2013_09215.jpg


RHOF_2013_09185.jpg


Några fler är på ingång så det blir lite såna trådar snart.
Fridens!
 
Topp