• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ako

Rolex
2-Faktor
Hej
Jag heter Andreas och bor i Malmö.
Jag har varit intresserad av klockor i ca 15 år , följer trådarna här men har hittills inte bidragit mycket,
men det har jag tänkt att det ska bli ändring på!
Jag gillar främst kronografer och dykarklockor från 70-talet.
Jag kommer lägga upp lite bilder i framtiden!
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Ako skrev:
Hej
Jag heter Andreas och bor i Malmö.
Jag har varit intresserad av klockor i ca 15 år , följer trådarna här men har hittills inte bidragit mycket,
men det har jag tänkt att det ska bli ändring på!
Jag gillar främst kronografer och dykarklockor från 70-talet.
Jag kommer lägga upp lite bilder i framtiden!

Välkommen!
Det tog lite tid men jag väntar med spänning på en viss favoritklocka som jag vet att du äger ; )
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Välkommen fellow Malmöit!! Ser fram emot att pruta av Dig lite fina gamla dykare när Malmö-GTG blir av... :D
 

adamskater

Breitling
Ny här, men har postat flitigt på den norska "systersidan" Tidssonen.no under samma namni ett år.
Tänkte registrera mig här för att kolla läget på ur-världen i moderlandet med :)

7K1t9P9.jpg

Raven 42mm, Omega SMP EB 2255.80, G-shock Eric Koston, Seiko 7S26-mod, Garmin Forerunner 305 :cool:
Har också en Seiko Sumo SBDC001 som inte kommit ut av boxen än.
 

Rulle7

Breitling
Hejsan.
Rulle heter jag och jag hittade den här sajten så sent som igår och blev medlem direkt.
Jag bor i Japan sen tjugo år sen och har diverse klockor i min låda.
Allt från Lemania Tg 195 till sent sexital Speedmaster ... till gamla Rolex
och diverse gamla Omegor ( säger man så på svenska? ), Eterna KonTiki, Tudor, Enicar, Blancpain ..
en salig blandning.
Ser ut som en trevlig hörna på interwebben ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varmt välkomna! Skitkul med det konstanta inflödet av nya medlemmar. Hoppas ni kommer trivas! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rulle7 skrev:
Hur laddar man upp bilder från sin dator?

Antingen får du lägga in en bildlänk från exempelvis photobucket eller så kan du bifoga bilden som en bilaga direkt upp på forumet. Kör du tapatalk i telefonen kan du också bifoga bilden direkt från telefonen.
 

Rulle7

Breitling
test...
My%20Speedmaster%20Pro.JPEG


Det där blev ju fel ...
kanske varför jag föredrar mekaniska klockor till digitala grejer.
Om jag har bilder i en fil på min dator, hur sätter jag in dom utan att strula med photobucket, tapatalk eller liknande?
 

Erikd

Cartier
Har lurkat runt här ett tag nu utan att registrera mig men nu blir det kanske lite ändring på det.

Är en snart 25årig (betyder att flertalet av er andra här har klockor som är äldre än mig) som är bosatt i Sveriges Jerusalem. Studerar för att bli kvalificerad skattefifflare och har något år kvar innan examen. Har för närvarande bara en klocka som jag bär i ur och skur: Omega PO XL med röd/orange siffror. Har lite olika band/länk men inget mer än så. Förutom en suunto i en låda någonstans. Hoppas att ni inom en snar framtid kan hjälpa mig med lite inköp. Har några planerade inköp under våren som jag hoppas blir av.
 

julmust05

Breitling
Hej alla jag är ny på forumet.......Jag har bara två stora passioner Foto & Klockor!
Men jag har familj så man få ju göra annat också ;¤)) Typ Go-Kart & Skidor......
Har dock kastat in handuken på fotosidan och börjat med digitalt....men på
klocksidan är min hjärna långt ifrån att anpassa sig till nutiden;¤))...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Välkomna alla Ni nyregistrerade!! Kul att ännu fler hittar hit! :)
 

Sgt Hal

Omega
Helt nyreggad för i kväll. Har inte haft ur på handleden på 30 år men trillade dit för någon månad sedan och i dag landade 4:e inköpet redan. Känns bra dethär.

Låter bild från kvällens verkstad tala sitt tydliga språk ;)
 

Bilagor

  • IMG_1662.jpg
    IMG_1662.jpg
    68.6 KB · Visningar: 306

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Rulle7 skrev:
Hejsan.
Rulle heter jag och jag hittade den här sajten så sent som igår och blev medlem direkt.
Jag bor i Japan sen tjugo år sen och har diverse klockor i min låda.
Allt från Lemania Tg 195 till sent sexital Speedmaster ... till gamla Rolex
och diverse gamla Omegor ( säger man så på svenska? ), Eterna KonTiki, Tudor, Enicar, Blancpain ..
en salig blandning.
Ser ut som en trevlig hörna på interwebben ;)

Välkomna allihopa!

@Rulle7

https://www.youtube.com/watch?v=aTjY8zt ... ata_player
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rulle7 skrev:
Hejsan.
Rulle heter jag och jag hittade den här sajten så sent som igår och blev medlem direkt.
Jag bor i Japan sen tjugo år sen och har diverse klockor i min låda.
Allt från Lemania Tg 195 till sent sexital Speedmaster ... till gamla Rolex
och diverse gamla Omegor ( säger man så på svenska? ), Eterna KonTiki, Tudor, Enicar, Blancpain ..
en salig blandning.
Ser ut som en trevlig hörna på interwebben ;)
Hej, och varmt välkomna alla nya! @Rulle, du kan väl posta en bild eller hundra ;-) , på samlingen! Låter riktigt trevlig! Snälla!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Hallå!

Registrerad för dryga veckan sedan. Blev tipsad av en vän och reggade direkt!
Bor i Stockholm och har en stor förkärlek för armbandsur i de flesta former och färger, mest den "klassiska" looken, och samlingen ökar från dag till dag.
Tänkte visa upp de klockor som i dagsläget är värda att visa. Vill bara påpeka att jag inte spelar i samma liga som vissa här, men intresset lär brinna lika starkt!
/ Vevaren


Det är ju alltid kul att ha kvar sin första klocka.
Här är min. Fick den av min pappa vid 12 års ålder skulle jag gissa på.
En Swatch Irony.
20130204_182239_zps23056854.jpg


Då har vi bruksklockan. En Certina DS First.
20130204_182222_zpsf229f773.jpg


Finklockan. En Certina DS Multi-8 som blev en perfekt julklapp till mig själv :)
20130204_182310_zps8aba6ad1.jpg


En Tissto Quickster som jag fick hjälp att identifiera av en medlem här på KS.
20130204_182818_zps4352975a.jpg


Ett stycke Suunto Core All Black och ett extra band som också gör den till en Yellow Crush.
20130204_183003_zps367a9c5e.jpg

20130204_183846_zps148090ec.jpg


Sist men inte minst en klassiker. Casio G-shock.
20130204_184006_zpse82de090.jpg
 

Domino

Omega
Hallå

Rickard heter jag och bor i karlstad, har tagit upp mitt intresse för klockor igen då det kan gå upp o ner mellan åren

Annars är jag föräldraledig till hösten så jag kommer hänga mycket här :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hallå!
Har varit medlem på gamla TTT i många år, och sedan det här forumet öppnade, även här.
Är ingen stor postare, utan läser mest. Har dock bra koll på köp&säljforum runt om i världen och har köpt och sålt klockor via personliga kontakter och via internet ett antal gånger.

Boende i Jönköping och arbetande som nordisk marknadschef på ett större företag verksamt inom bl a medicinteknik.
Har en längre tid försökt bestämma mig för att bara ha EN (1) klocka, men alla som försökt vet att det är helt otroligt svårt att bestämma sig!

Mvh
Michael
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

MJ24 skrev:
Hallå!
Har varit medlem på gamla TTT i många år, och sedan det här forumet öppnade, även här.
Är ingen stor postare, utan läser mest. Har dock bra koll på köp&säljforum runt om i världen och har köpt och sålt klockor via personliga kontakter och via internet ett antal gånger.

Boende i Jönköping och arbetande som nordisk marknadschef på ett större företag verksamt inom bl a medicinteknik.
Har en längre tid försökt bestämma mig för att bara ha EN (1) klocka, men alla som försökt vet att det är helt otroligt svårt att bestämma sig!

Mvh
Michael

Välkommen!! Nej, en klocka är ingen klocka... :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Tack för det!
Nej, så tänkte jag också under många år...! ;)
Men nu har jag tänkt om igen...varför ha en massa pengar i form av en klocka liggande i kassaskåpet, när jag istället kan satsa allt på en klocka som jag kan använda till allt!
Om det nu inte bara var näst intill omöjligt att hitta just den perfekta klockan...! :)
Mvh
Michael
 
MJ24 skrev:
Hallå!
Har varit medlem på gamla TTT i många år, och sedan det här forumet öppnade, även här.
Är ingen stor postare, utan läser mest. Har dock bra koll på köp&säljforum runt om i världen och har köpt och sålt klockor via personliga kontakter och via internet ett antal gånger.

Boende i Jönköping och arbetande som nordisk marknadschef på ett större företag verksamt inom bl a medicinteknik.
Har en längre tid försökt bestämma mig för att bara ha EN (1) klocka, men alla som försökt vet att det är helt otroligt svårt att bestämma sig!

Mvh
Michael

Knappt idé att försöka hålla sig till en klocka.
Välkommen!
Hälsar
Michael i Mariannelund
 
Topp