• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!

Har läst en del men inte sagt Hej! ännu..

Fredrik heter jag 39 år boende i Haninge och har varit intresserad av klockor så länge jag kan komma ihåg.
Var hemma hos morsan nyligen och rotade igenom vinden efter gamla leksaker till mina ungar och hittade en mapp med gamla teckningar som jag gjorde när jag var typ 10 år. Redan då fanns intresset för klockor då flera av teckningarna föreställde klockor av olika modeller så lite skadad är man nog..
Har precis sålt en Oris Diver samt en PO XL så nu är jag på jakt efter något nytt, förmodligen blir det någon pilot, typ Iwc 3777 eller liknande..
Tack för mig!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Born and raised nollåtta som numer bor och verkar i Linköping. Närmar mig trettio i rasande fart och har intresserat mig för klockor i ungefär ett års tid. Hoppas kunna dela med mig av min ringa kunskaper och komma med lite åsikter här och var. Lökig bild på hittills införskaffade dinkor:
aaaa.jpg

Glycinen är nog på väg ut. Kommer ev. ersättas med en Nomos i veckan då jag skall besöka hufvudstaden.
/ Joel
 

Gurrah

Breitling
Hej alla klocksnackare!

Jag heter Gustaf och bor och verkar i vår vackra huvudstad. Hittade hit för ungefär ett år sedan då mitt klockintresse tog fart på riktigt. Jag fick dock upp ögonen för det magiska med mekaniska klockor redan för tio år sedan eller så, när jag ärvde en 18k Omega Constellation från mitten av 50-talet efter en bortgången nära släkting. Äger idag en nyare Tudor, ovan nämnda Omega och lite annat smått och gott som plockats upp på vägen. Vad nästa bekantskap blir är ännu inte bestämt, men en vit Explorer II och även Speedmaster Professional ligger högt upp på listan.

Tack för mig!

/Gustaf
 

swefilip

Breitling
Godkväll klockälskare
Mitt namn är Filip, 25 år ung och bor i Malmö.
Blev tipsad av min vän @jungdemse om detta forum och registrerade mig för några månader sedan.
Hade problem med mitt konto men är nu på banan och har precis införskaffat mig en ny klocka, som ni ser nedan.

Klockor har intresserat mig i ca 3-4 år och intresset bara växer. Känner att KS kommer vara bidragande till detta ;)

Nedan hittar ni ett par osexiga mobilbilder på de klockor jag äger idag:

Min första klocka
Casio Edifice EFR-520L-7AVEF
IMG_20150623_194817.jpg

Daniel Wellington Classic St. Mawes
IMG_20150623_194827.jpg

Seiko SKX009K2 Pepsi Rubber Bracelet
IMG_20150623_194842.jpg

Hämtad på posten idag
DJ 16013 TT
IMG_20150623_194852.jpg
IMG_20150623_191956.jpg
Ligan:
IMG_20150623_194801.jpg

Tack för mig :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Godkväll klockälskare
Mitt namn är Filip, 25 år ung och bor i Malmö.
Blev tipsad av min vän @jungdemse om detta forum och registrerade mig för några månader sedan.
Hade problem med mitt konto men är nu på banan och har precis införskaffat mig en ny klocka, som ni ser nedan.

Klockor har intresserat mig i ca 3-4 år och intresset bara växer. Känner att KS kommer vara bidragande till detta ;)

Nedan hittar ni ett par osexiga mobilbilder på de klockor jag äger idag:

Min första klocka
Casio Edifice EFR-520L-7AVEF
IMG_20150623_194817.jpg

Daniel Wellington Classic St. Mawes
IMG_20150623_194827.jpg

Seiko SKX009K2 Pepsi Rubber Bracelet
IMG_20150623_194842.jpg

Hämtad på posten idag
DJ 16013 TT
IMG_20150623_194852.jpg
IMG_20150623_191956.jpg
Ligan:
IMG_20150623_194801.jpg

Tack för mig :)
Är ju iof part i målet men jag måste såklart välkomna dig till forumet men också in i Rolex-träsket; välkommen!
 

Nero13

Panerai
Hejsan! Kände att detta forum är det bästa att skriva av sig lite ang detta.

Nu äntligen efter att i mer än 5 års tid kollat och suktat efter en Tag Heuer Monaco 12 med Blue dial så är den beställd!
Ett riktigt läskigt steg för min del då jag tidigare inte haft ekonomin för "lyx" saker som denna klocka. En dröm sen jag var 18 och såg den första gången på nätet har nu 5 år senare gått i uppfyllelse även om jag aldrig trodde att det skulle ske så snabbt som det gjorde. Den ända nackdelen är att det är 2-8 veckors leveranstid men som dom säger den som väntar på något gott...
10565092_604958752946181_3278895708138923055_n.jpg
 

Larma

Omega
Tja, har lurkat här ett par veckor och kände att det var dags att registrera mig. Blev på allvar intresserad av klockor för ett par år sedan när jag letade efter en disputationspresent till mig själv. Har för närvarande en Grand Seiko, Longines, Citizen och en gammal Certina. För närvarande baserad utanför Sverige. Kan ni gissa var?
 

Bilagor

  • DSC01905.jpg
    DSC01905.jpg
    295.9 KB · Visningar: 104

Starship

Cartier
Tja, har lurkat här ett par veckor och kände att det var dags att registrera mig. Blev på allvar intresserad av klockor för ett par år sedan när jag letade efter en disputationspresent till mig själv. Har för närvarande en Grand Seiko, Longines, Citizen och en gammal Certina. För närvarande baserad utanför Sverige. Kan ni gissa var?
Jag chansar på Schweiz.
 

DucdeDuc

Breitling
Hej,

Har tidigare besökt Klocksnack med ojämna mellanrum och då främst tråden Handla-Säljes men har nu alltså äntligen lyckats med bedriften att registrera mig. För många år sedan gick jag runt med diverse vintage-skräp och sedan hittade jag en gammal batteriklocka från Seiko på Fleabay som jag använde ett bra tag. Tyckte den var pålitlig och subtil - precis som jag själv. Men jag tröttnade och har flanerat klocklös ett par år, det finns dock klocknördar i familj och släkt som har sett till att mitt intresse aldrig har försvunnit. Fyllde 30 år för ett tag sedan och bestämde mig då för att hitta en ny klocka, helst ska den vara minst lika gammal som jag själv. Tittar väldigt mycket på Rolex DJ och DD, men är även intresserad av Cartier eller en ny Sjöö Sandström. Och sent igårkväll övergick min ambivalens till övertygelse när jag nästan hade googlat mig blind på Pepsi Rolex.

Nåväl, den som lever får se. . .
 

JesperR

Breitling
Hej,
Har varit medlem i ungefär 5 minuter men har såklart smygläst lite innan :) Är 24 år och har som många andra fått upp ett intresse för klockor, dock så är jag helt grön och kan i princip ingenting än, så blir mycket rolig läsning denna sommar. Har precis skaffat mig min första "riktiga" klocka och det fick bli en Omega ref.nr
21330424001001.
OMEGA.jpg
 

Aston

Panerai
Hej. Har sett detta forum några gånger när jag googlat efter information om klockor. Jag har fått mycket hjälp av detta så nu måste jag gå med. Är ny på detta med märkesklockor och har sökt klockor i ca två år. Började med att köpa en Certina Caimano, en klocka jag gillar mycket men nu vill jag ha en Breitling. Helst en colt, wings eller antares. Ser att man kan köpa klocker genom forumet och det verkar bra. Har tittat mycket på Lauritz och chrono 24 men har inte hittat något jag vågar slå till på.
Aston
 

Stageline

Breitling
Nykläckt klocktok med en Certina DS på ingång (man lär ju börja någonstans...).
Scrollat en hel del, drömmer om en Rolex Deep Sea men kollar för det mesta på Breitling Superocean Heritage Chronograph.
Hatar nakna klockor och blir äcklad av läderband.
Annars är allt i sin ordning.

Vi hörs!
 
Senast ändrad:

Robban85

Breitling
Tjena!
Nybörjare här som blev indragen efter att brorsan köpte en Rolex, för mycket snack om klockor blev tröttsamt så jag hakade på och blev indragen i träsket! Köpte en Omega Aqua Terra för 2 veckor sedan och är nu inne på klocksnack varje dag och spanar i allehanda trådar! Gör mitt bästa för att dra ner så många kollegor jag kan i träsket så jag har någon att prata klockor med på jobbet! :D
/Robban
 

Mohlkert

Breitling
Hej hej!
Maximilian är mitt namn och precis klivit ut i stora vida världen från att ha varit student. Plötsligt har jag lite mer på banken att leka med än under studietiden så varför inte börja med klockor? Så ja nu är jag på jakt efter Sjöö Sandström som en start sen får vi se. Kommer nog läsa och begrunda mer än att posta.
Men bra att ni finns för oss oerfarna!!
 

OlleC

Breitling
Hej hopp! Har läst här länge och varit klockintresserad i flera år. Är 24, pluggar till civilingenjör i Linköping och kommer fira examen om två år med en iwc ingenieur som present till mig själv. Osäker på ref, men nåt bra blir det!
Har idag en sumo som vardagsklocka och älskar den. Har också några vintage omega och en gammal seiko. Målet är en häftig sub, men det ligger ett par år fram i tiden.
Tack för ett fint forum och trevligt bemötande från de jag har haft kontakt med hittills.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    106.8 KB · Visningar: 93

Thezz

Omega
Tja kille som precis har gått ur nian och har börjat leta klockor. till vardags stör jag min pappa med nya klockor jag vill ha och det går ganska bra
 

mack

Breitling
Hej alla! Har läst på forumet ett tag men bestämde mig nu för att även gå med så man kan delta i alla diskussioner. Snart 30 år från Göteborg. Varit klockintresserad länge även om intresset går upp och ner. Innehar en tissot och longines. Siktar på något fint som 30 årspresent till mig själv inom ett år. Det svåra är ju att bestämma sig för vad det ska bli bara... tur jag har lite tid att tänka på det!
 

matage

Omega
Sent ska syndaren vakna...

Ny på forumet stämmer väl inte riktigt eftersom jag tydligen varit reggad sen 2013 men det slog mig just att jag tydligen bara lurkat och chattat hittills...
43-årig exilnorrlänning boende i Stockholm med lite för många samlarhobbies för mitt bästa och som blev klockintresserad "på riktigt" för sex-sju år sen.

Resan började med en Seiko Samurai inköpt på TTT som test (fortfarande är en av mina favoritklockor) följt av mitt enda nyinköp som - efter månader av beslutsångest där jag kollade på IWC, Omega, Breitling etc - landade i en Sinn Finanzplatzuhr.

Efter det har det shoppats lite smått på TTT där jag uppenbarligen har en svaghet för lite mer vintageorienterat: Tudor Jumbo Date, Seiko 6105-8100, "Magnus Compressor" och senast en årsklocka - en Rootbeer med nipple dial (trots att jag "inte är en rolex-kille", "inte gillar Two-Tone", "Inte gillar guld"). Så kan det gå!

Har inte handlat nytt på två år men nu börjar det klia i fingrarna efter en bättre dykare...
Är definitivt ingen flipper utan har hittills bara köpt utan att sälja.
seiko-avo.JPG
 
Senast ändrad:
Topp