• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex Yacht Master?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Såg den här på instagram, är det någon som har mer info? Är det en helt ny variant?

IMG_20150318_125151.JPG
 

san

Cartier
2-Faktor
Tycker den ser riktig trevlig ut :)
Men vad är det för band?
Oysterflex.
The Yacht-Master's new Oysterflex bracelet, developed and patented by Rolex, offers a sporty alternative to metal bracelets without compromising robustness, waterproofness or reliability. Aesthetically and in suppleness and comfort, it resembles a rubber strap, while its resistance is comparable to that of a metal bracelet. The bracelet attaches to the watch case and the Oysterlock safety clasp by a flexible titanium and nickel alloy metal blade. The blade is overmoulded with high-performance black elastomer which is particularly resistant to environmental effects, very durable and perfectly inert for the wearer of the watch. For enhanced comfort, the inside of the Oysterflex bracelet is equipped with a patented longitudinal cushion system that stabilizes the watch on the wrist. The bracelet is fitted with an 18 ct Everose gold Oysterlock safety clasp that prevents accidental opening.
Fantastiskt snygg klocka.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Oklart om nuffrorna på vridningen är i guld? Bra kontrast på bilden och där är den succé. På rolex hemsida; njaaaaa.

Tänker mig dock den där tavlan i en 16628; kan nog funka bli riktigt bra!
 

DrDre

Patek
Tycker den ser riktig trevlig ut :)
Men vad är det för band?

På deras hemsida kan man se mer. Där finns bla en bild som man kan vrida så att man kan se klockan från olika vinklar. Det som är lite speciellt med bandet, utifrån vad jag kan se på bilderna, är att det är helt rakt (dvs följer inte boetten mellan bandhornen) och att det verkar ha någon sorts längsgående räls på undersidan så att inte hela bandet ligger mot huden. Det är lite svårt att förklara, men kolla in deras hemsida.
 

Thorn

Friends of KS
Kommer i 40 och 37mm verkar det som, kul! Men osäker på gummi på en guldklocka, det blir fel för mig.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Spontant så ser den jäkligt snygg ut. Väldigt annorlunda. Men kul att rolex kör guld och gummi. Gillar harmonin mellan tavlan och vridringen.
 

Draper

Omega
Riktigt schysst! Risken finns att mina befintliga klockor ryker till förmån för den där frågan är som sagt listpriset
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Konstigt det kändes att se en Rolex på gummi där gummit inte sluter om boetten likt Rubber B utan nu har man valt rakt.
 

Portofino

Panerai
Det är inte riktigt gummi...
"Aesthetically and in suppleness and comfort, it resembles a rubber strap, while its resistance is comparable to that of a metal bracelet. The bracelet attaches to the watch case and the Oysterlock safety clasp by a flexible titanium and nickel alloy metal blade. The blade is overmoulded with high-performance black elastomer which is particularly resistant to environmental effects, very durable and perfectly inert for the wearer of the watch. For enhanced comfort, the inside of the Oysterflex bracelet is equipped with a patented longitudinal cushion system that stabilizes the watch on the wrist. The bracelet is fitted with an 18 ct Everose gold Oysterlock safety clasp that prevents accidental opening."
 
Gillar den förvånansvärt mycket måste jag säga!

En av få guldklockor jag fastnat för. Lite lagom mig av guld/färg tror jag är anledningen.
 

holma20

Panerai
en fråga om rolex om man vill ha en rolex i prisklassen 15-30 där imellan antar att det blir en datejust , men iaf till frågan
stiger dom i värde under åren eller är datejust en klocka som börjar bli ointressan?
 
Topp