Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny vintage butik

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 14 januari 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

2. kalle

kalle Bonde

Har du beställt något från sidan? Kan man läsa om den någonstans så man vet den är seriös? Verkade ha lite roliga saker :D

3. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Har inte beställt ifrån deras sida men köpte en klocka av dom på EbaY innan dom öppnade butiken fick ett mail idag att dom öppnat en nätbutik så ja jag kan rekomendera dom :D Dock ganska lång leveranstid

4. kalle

kalle Bonde

Låter bra! :D Kanske beställa någon klocka rör sig inte om allt för mycket pengar om man kör på någon billig bara för att testa ;)

5. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Bombay...

6. kalle

kalle Bonde

Kan du förklara för en nybörjare är det fake klockor bara eller? :(

7. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Ingen aning men det är väldigt långt bort.

8. kalle

kalle Bonde

Jo, helt sant men fanns några klockor som är billiga så man inte blir helt ruinerad om ingen klocka kommer. Han verkar köra rea på sina saker just nu vet inte hur stabil den rean är kanske alltid är rea hos han vem vet :D Även rea på frakt just nu tydligen skickade mail till han riktigt snabbt svar fick jag!

9. kalle

kalle Bonde

På typ alla klockor jag kollat på står det: Dial : Repainted Dial antar det är målad urtavla så är det inte något ha då eller vad säger ni?

10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Ny vintage butik

Jag ställde samma fråga i höstas och fick väl generellt svaret att det är ok OM säljaren är tydlig med att tavlan är ommålad, så att man vet vad man köper.
    Tumregeln är såklart att en klocka i fint skick som är helt original är mer värd än en med ommålade eller i övrigt bytta delar. Jämför med veteranbilar eller andra samlarprylar...

11. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har handlat av dem via Ebay. Efter 7-10 dagar fick jag hem en superfin Tissot. Dock var jag lite för snabb med köpfingret då jag inte noterade att den tyvärr var för liten. Men inga som helst problem att skicka tillbaka och få full återbetalning. Mycket bra service från köp till återlämning. :) Dock tror jag samtliga klockor är restaurerade, vilket iofs kan vara trevligt också.

12. kalle

kalle Bonde

Re: Sv: Ny vintage butik

Tack för ditt svar ! Tur killen är tydlig med det ger lite mer förtroende ;)

Härligt härligt! Killen låter ju seriös blir mer sugen på ett köp nu :D Ja, verkar som han "snyggar" till alla.

13. Rossi

Rossi Präst

Jag tycker också att ommålad är ok så länge man vet vad man köper. Det är aldrig kul att Siljead oavsett vad man betalat.

Mårtenssons ur Brookfield