• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny vintage butik

kalle

Omega
Har du beställt något från sidan? Kan man läsa om den någonstans så man vet den är seriös? Verkade ha lite roliga saker :D
 

calzone

Vacheron
Har inte beställt ifrån deras sida men köpte en klocka av dom på EbaY innan dom öppnade butiken fick ett mail idag att dom öppnat en nätbutik så ja jag kan rekomendera dom :D Dock ganska lång leveranstid
 

kalle

Omega
Seikoman87 skrev:
Har inte beställt ifrån deras sida men köpte en klocka av dom på EbaY innan dom öppnade butiken fick ett mail idag att dom öppnat en nätbutik så ja jag kan rekomendera dom :D Dock ganska lång leveranstid

Låter bra! :D Kanske beställa någon klocka rör sig inte om allt för mycket pengar om man kör på någon billig bara för att testa ;)
 

kalle

Omega
Andrew skrev:
kalle skrev:
Kan du förklara för en nybörjare är det fake klockor bara eller? :(

Ingen aning men det är väldigt långt bort om det skulle uppstå problem.

Jo, helt sant men fanns några klockor som är billiga så man inte blir helt ruinerad om ingen klocka kommer. Han verkar köra rea på sina saker just nu vet inte hur stabil den rean är kanske alltid är rea hos han vem vet :D Även rea på frakt just nu tydligen skickade mail till han riktigt snabbt svar fick jag!
 

kalle

Omega
På typ alla klockor jag kollat på står det: Dial : Repainted Dial antar det är målad urtavla så är det inte något ha då eller vad säger ni?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny vintage butik

kalle skrev:
På typ alla klockor jag kollat på står det: Dial : Repainted Dial antar det är målad urtavla så är det inte något ha då eller vad säger ni?
Jag ställde samma fråga i höstas och fick väl generellt svaret att det är ok OM säljaren är tydlig med att tavlan är ommålad, så att man vet vad man köper.
Tumregeln är såklart att en klocka i fint skick som är helt original är mer värd än en med ommålade eller i övrigt bytta delar. Jämför med veteranbilar eller andra samlarprylar...
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har handlat av dem via Ebay. Efter 7-10 dagar fick jag hem en superfin Tissot. Dock var jag lite för snabb med köpfingret då jag inte noterade att den tyvärr var för liten. Men inga som helst problem att skicka tillbaka och få full återbetalning. Mycket bra service från köp till återlämning. :) Dock tror jag samtliga klockor är restaurerade, vilket iofs kan vara trevligt också.
 

kalle

Omega
Re: Sv: Ny vintage butik

Camo00 skrev:
kalle skrev:
På typ alla klockor jag kollat på står det: Dial : Repainted Dial antar det är målad urtavla så är det inte något ha då eller vad säger ni?
Jag ställde samma fråga i höstas och fick väl generellt svaret att det är ok OM säljaren är tydlig med att tavlan är ommålad, så att man vet vad man köper.
Tumregeln är såklart att en klocka i fint skick som är helt original är mer värd än en med ommålade eller i övrigt bytta delar. Jämför med veteranbilar eller andra samlarprylar...

Tack för ditt svar ! Tur killen är tydlig med det ger lite mer förtroende ;)

Dalomo skrev:
Har handlat av dem via <a class="vglnk" title="Link added by VigLink" rel="nofollow" href="http://www.ebay.com"><span>Ebay</span></a>. Efter 7-10 dagar fick jag hem en superfin Tissot. Dock var jag lite för snabb med köpfingret då jag inte noterade att den tyvärr var för liten. Men inga som helst problem att skicka tillbaka och få full återbetalning. Mycket bra service från köp till återlämning. :) Dock tror jag samtliga klockor är restaurerade, vilket iofs kan vara trevligt också.

Härligt härligt! Killen låter ju seriös blir mer sugen på ett köp nu :D Ja, verkar som han "snyggar" till alla.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Camo00 skrev:
kalle skrev:
På typ alla klockor jag kollat på står det: Dial : Repainted Dial antar det är målad urtavla så är det inte något ha då eller vad säger ni?
Jag ställde samma fråga i höstas och fick väl generellt svaret att det är ok OM säljaren är tydlig med att tavlan är ommålad, så att man vet vad man köper.
Tumregeln är såklart att en klocka i fint skick som är helt original är mer värd än en med ommålade eller i övrigt bytta delar. Jämför med veteranbilar eller andra samlarprylar...

Jag tycker också att ommålad är ok så länge man vet vad man köper. Det är aldrig kul att Siljead oavsett vad man betalat.
 
Topp