Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nygamla klockor och en guldklocka......tror jag.......

Diskussion i 'Vintage' startad av Workingclasshero, 28 mars 2015.

1. Workingclasshero
    Trådstartare

Workingclasshero Bonde

Ett antal gamla klockor till samlingen dök upp här hemma. Det blir så när man aldrig slänger något.
    Kanske någon här vet lite mer om klockorna, årsmodell osv........
    "Guldklockan" har inga stämplar och ryktet säger att den kommer från Polen, där de tydligen gillar "Bling Bling" utan så mycket guldinnehåll.......
    013.JPG 018.JPG 020.JPG 025.JPG

RicVin och eriksson850 gillar detta.
  2. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Workingclasshero!

Det är en fin Certina DS! DS står för "double security". 1958-89 grundades denna idé. Enligt Certina kunde man tappa klockan från ca 6 meter utan att verket i klockan på något sätt skulle skadas! Serien blev mycket populär.

Det ser dock inte ut att vara en guldklocka utan snarare en doublé. Länken kan jag dock inte se. Är länken märkt?
    Klockan är troligen från tidigt 70-tal!

eriksson850, Workingclasshero och Icaras gillar detta.
  3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Ett snyggt ledurband till Certinan så har du ju dressklockan fixad! Den lilla digitalaren är ju perfekt för dottern! Det är ju lite "inne" med retrodigitalare hos ungdomen.. Eller var det förra året?!;-)

Workingclasshero gillar detta.
  4. Workingclasshero
    Trådstartare

Workingclasshero Bonde

Certinan är inte min, men jag kanske kan förvärva den.
    Värde på den klockan?

Kan man få något förslag på snyggt band till klockan då det som sitter där inte är i min smak medans uret gillas skarpt?

5. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Svart ödla,Croco eller ngn annan reptil!
    FAAAN ta dig förresten! Innan du hittade hit så var jag aldrig inne på den här delen av forumet. Är ingen ruinromantiker!!

Sjobedan, Tripeiro., Strindberg och 1 annan gillar detta.
  6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

Kolla om länken är guld! Håller med RicVin om ödla. Brukar alltid passa till gulddoublé/guld! Pris! Tja, skulle tippa 1500 med box! Om länken är guld så kanske du får ca3000 -4000kr. Tyvärr är inte doublé så poppis i samlar kretsar då den oftast är skavd i kanterna! Om du tittar noga så brukar guldet försvinna vid bandhornen! För gänget här brukar det dock inte störa allt för mycket det finns många mögelfantaster här:)

7. Workingclasshero
    Trådstartare

Workingclasshero Bonde

Mögelfantaster och ruinromantiker, hittar inte dessa i nationalcykeln, vad betyder det ;-?

8. Workingclasshero
    Trådstartare

Workingclasshero Bonde

010.JPG Vill bara sluta cirkeln.
    Övrig info ligger under moddaravdelningen.

Strindberg gillar detta.
  9. Strindberg

Strindberg Biskop

Blev jävligt bra !

Workingclasshero gillar detta.