• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nygamla klockor och en guldklocka......tror jag.......

Ett antal gamla klockor till samlingen dök upp här hemma. Det blir så när man aldrig slänger något.
Kanske någon här vet lite mer om klockorna, årsmodell osv........
"Guldklockan" har inga stämplar och ryktet säger att den kommer från Polen, där de tydligen gillar "Bling Bling" utan så mycket guldinnehåll.......
013.JPG
018.JPG
020.JPG
025.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Workingclasshero!

Det är en fin Certina DS! DS står för "double security". 1958-89 grundades denna idé. Enligt Certina kunde man tappa klockan från ca 6 meter utan att verket i klockan på något sätt skulle skadas! Serien blev mycket populär.

Det ser dock inte ut att vara en guldklocka utan snarare en doublé. Länken kan jag dock inte se. Är länken märkt?
Klockan är troligen från tidigt 70-tal!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett snyggt ledurband till Certinan så har du ju dressklockan fixad! Den lilla digitalaren är ju perfekt för dottern! Det är ju lite "inne" med retrodigitalare hos ungdomen.. Eller var det förra året?!;-)
 
Certinan är inte min, men jag kanske kan förvärva den.
Värde på den klockan?

Kan man få något förslag på snyggt band till klockan då det som sitter där inte är i min smak medans uret gillas skarpt?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Certinan är inte min, men jag kanske kan förvärva den.
Värde på den klockan?

Kan man få något förslag på snyggt band till klockan då det som sitter där inte är i min smak medans uret gillas skarpt?


Kolla om länken är guld! Håller med RicVin om ödla. Brukar alltid passa till gulddoublé/guld! Pris! Tja, skulle tippa 1500 med box! Om länken är guld så kanske du får ca3000 -4000kr. Tyvärr är inte doublé så poppis i samlar kretsar då den oftast är skavd i kanterna! Om du tittar noga så brukar guldet försvinna vid bandhornen! För gänget här brukar det dock inte störa allt för mycket det finns många mögelfantaster här:)
 
Topp