• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från Baselworld

Loshin

Panerai
Jag blev bra sugen på nya Ahoi. Velat ha en länge, men alldeles för stor för mig innan. Så perfekt nu, blir nog en dock i de mer traditionella färgerna, silver eller blå.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snart är det lika många inlägg som ifrågasätter att det behövs två trådar som det är inlägg om bekräftade nyheter.

Kan inte bara de som inte ser nödvändigtheten med tråden Inte följa och posta så kan vi som vill ha en mer komprimerad tråd med bekräftade släpp slippa OT.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Chrono är fet!

Capture.JPG
Subdials kunde varit liiite större kan man tycka.
 

DrKlocka

Audemars
Det där är ett märkligt återkommande argument att det skulle vara någon sorts friskrivning att kunna vara oskön bara för att det är ett diskussionsforum...har aldrig riktigt förstått tankegången.
Oskön?
Problemet är ju att det inte presenteras samma sak i båda trådarna, diskussionen känns hetare i den andra tråden så tycker mycket missas här.
Men om det funkar så kör på :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oskön?
Problemet är ju att det inte presenteras samma sak i båda trådarna, diskussionen känns hetare i den andra tråden så tycker mycket missas här.
Men om det funkar så kör på :)

Japp...i det här specifika fallet så :) Du fick ju ett svar men var kände dig ändå tvungen att skriva ytterligare lite OT. Jag vet inte vad du hade förväntat dig för utfall med ditt inlägg? Att @vikgul skulle PM:a admin att låsa tråden? Dessutom, om nu diskussionerna är roligare i den andra tråden, varför ödsla tid här? :) Det är ju knappast så att trådens existens på något sätt stör den andra tråden. Syftet är ju glasklart...här slipper du spekulationer och photoshopbilder, utan det är bekräftade släpp.

Kan så vara att den andra trådens diskussioner känns hetare för tillfället, men om man efter att Basel är slut vill ha en sammanfattning av vad som hände kommer den här tråden att vara mer matnyttig. Men nu ska även jag sluta med OT och återgå till trådens syfte :)
 
D

Deleted member 14209

Guest
Oskön?
Problemet är ju att det inte presenteras samma sak i båda trådarna, diskussionen känns hetare i den andra tråden så tycker mycket missas här.
Men om det funkar så kör på :)

Fast de som följer denna kanske inte vill läsa om diskussion/spekulationer?

Jag vill t.ex. mest se vilka modeller som faktiskt släpps. Inte i första hand läsa vad alla andra tycker om modellerna eller vad folk tror kommer släppas.
 

DrKlocka

Audemars
Japp...i det här specifika fallet så :) Du fick ju ett svar men var kände dig ändå tvungen att skriva ytterligare lite OT. Jag vet inte vad du hade förväntat dig för utfall med ditt inlägg? Att @vikgul skulle PM:a admin att låsa tråden? Dessutom, om nu diskussionerna är roligare i den andra tråden, varför ödsla tid här? :) Det är ju knappast så att trådens existens på något sätt stör den andra tråden. Syftet är ju glasklart...här slipper du spekulationer och photoshopbilder, utan det är bekräftade släpp.

Kan så vara att den andra trådens diskussioner känns hetare för tillfället, men om man efter att Basel är slut vill ha en sammanfattning av vad som hände kommer den här tråden att vara mer matnyttig. Men nu ska även jag sluta med OT och återgå till trådens syfte :)
Vad förväntar du dig själv? Det är ju inte första gången du ger dig in som en diskussionsväktare och du gör det ju inte lättare. Du kan ju skicka pm i värsta fall om du tycker att mina inlägg är överflödiga så slipper vi skriva mer i tråden.
 

zazuki

Omega
Okej, då lägger jag inte upp bilder på nytt som inte är 100% bekräftat. :) Som sagt, den innehåller nästa 20 sidor med spekulationer och allmän disskusion, lätt att navigera i? Nej. Överskådlig? Nej. Vill man inte läsa folk spekulationer sedan i höstas utan se nysläpp? Ja!
Jag tycker det är bra med denna tråd, det är dock störande med flertalet som endast fyller tråden med "behöver vi TVÅ trådar??!!" Inte särskilt användbart eller on topic heller. Det förstör överskådligheten.
 
Topp