• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

bleppo

Omega
2-Faktor
B8425AAF-C8A2-4452-AD35-A845EA108ADB.jpeg

Jag tar bättre foton så fort ljuset tillåter.
Fantastiskt kul med en chrono i bra storlek och framförallt bra höjd från Seiko. Priset skadar inte heller.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Svarar mig själv, den kanske går över till minut-tidtagare när kronografen används
Det stämmer. När klockans kronograffunktion används visar den nedre subdialen förlupna minuter. På bilden nedan har ännu inte en full minut gått så aktuell visare står fortfarande rakt upp. När tidtagningen är klar och kronografen nollad återgår visaren till att ange laddningsstatus för batteriet efter en minut.

E71D7575-8E85-4003-B57F-2761EF06D329.jpeg
 
Senast ändrad:

Froy

Breitling
Kanon klocka! Gillar den som fan! Och att det inte är nått automatiskt urverk gör mig inte så mycket, antar att det ändå skulle vart dassigt i närheten av den här prisklassen. Seiko har väl inte så mycket att erbjuda på den fronten för tillfället om man inte ska hosta upp en rejäl slant till om ens det räcker eller att boetten blir svin tjock.?
Ska jag klaga på nått så måste jag säga att endlinks eller boettlänkarna eller vad det heter kunde vart lite skarpare där den imiterar länken, nu är den lite lite lite för rundslipad.
Gillar heller inte att startknappen för kronografen är halv eller mer eller mindre heldöd i klicket, märks knappt att man startat den, återställningsknappen är bättre. Visst, det är det inte mekaniska delar antar jag och sen är det väl så att man aldrig använder kronograffunktionen men när man väl använder den vill man gärna ha ett litet distinkt klick i starten :)
Att det inte går att justera 24h visaren separat som man fick för sig att seiko ev gjort en special för det här släppet.
Tycker länken förövrigt är kanon, törs inte riktigt uttala mig här då jag aldrig testat topp-länkar, tycker om att den inte är för vass i kanterna som tex senare turtle länken som är halvrisig och så vass att man kan raka sig med den, tycker också om att dom rundat av inre delen av låset som ligger mot huden. Första klockan jag har som jag inte vill byta länken mot annat alternativ. Säger väl kanske mer om vilket skit jag haft innan än kvaliteten på länken 😁
 

Bilagor

  • 20211105_133000.jpg
    20211105_133000.jpg
    227.3 KB · Visningar: 29
  • 20211105_132859.jpg
    20211105_132859.jpg
    822 KB · Visningar: 31
  • 20211105_132842.jpg
    20211105_132842.jpg
    598.1 KB · Visningar: 29
  • 20211105_132831.jpg
    20211105_132831.jpg
    616.6 KB · Visningar: 31

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Drakens

Omega

Har svårt att se value for money i de flesta nya releaser från Seiko nu
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor

Wtf! Fina men priset!
 

Cavdan

Omega


Det svarta silikon gummit skulle man vilja köpa. 👍
 

seikosha

Rolex
2-Faktor

Dem där såg riktigt vassa ut! Grym design. 👍
 
Topp