• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

SLA017

Panerai
SPB425
366251470_675497217948580_4518956968025844202_n.jpg
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
SBGM253 ser ju riktigt bra ut. Den ser slimmad och nätt ut på bild.

Men på papret. 39.5 bred och 13.7 tjock med endast 3atm. 3atm kan man leva med. Men en riktig tjockis.
Det är samma mått som på min sbgm221, men tack vare det runda caset och fina polering så tycker jag den upplevs tunnare IRL än på pappret.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

Psykel

Patek
Att inte ha kanji på dagvisningen på den där vore en redig fail.
Jag skulle vilja påstå att ha kanji på dagvisningen vore en redig fail, eftersom han kom från Hong Kong och inte Japan.
Edit: För att förklara lite närmre. Kanji är kinesiska tecken som används i Japan. Det är dock inte alltid en 1:1 överflyttning. Bland annat veckodagar skrivs på olika sätt. Här har du ett Seiko-daghjul med kanji, dvs japanska:
50020_3o_clockWhiteDayWheel-Kanji.png

Här har du ett kinesiskt daghjul:
s-l1200.webp

Söndag är iallafall samma!
 
Senast ändrad:

Lilavati

Cartier
2-Faktor
SBGW309 LE modell för US.GS9Club
Grand_Seiko_SBGW308_GS9_US_Exclusive-Watch-4.jpg


Jag kanske är lite tråkig, men jag tycker det öppna centrumet på sekundvisaren ser ganska billigt ut. Sedan noterar jag en ny design av visarna. Kanske ett icke problem eftersom det bara är amerikaner som kommer bära dessa ;)
 
Topp