• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen Seiko Marinemaster

Rullplanka

Omega
2-Faktor
En lång väntan äntligen över...

Det hela började förra sommaren när jag fick se den limiterade spring drive tunan. Jag ville ha en tuna och ville ha en klocka med spring drive, alltså borde det vara ett klart köp men så vart det inte. Det hela föll på gulddetaljerna, tyckte inte riktigt om dem.

Men ett antal månader senare så dyker det upp bilder på en annan spring drive tuna, denna ej limiterad, och utan gulddetaljerna, dock skulle den inte börja säljas förrän till sommaren.
Ja ja, den som väntar på något gott...
Så äntligen började sommaren närma sig och jag skickade ett mail till Katsu på Higuchi-inc, ett par mail fram och tillbaka så hade jag lagt en förhandsbeställning och fick veta att den skulle släppas den 20 juni.
Perfekt tänkte jag som fyller år 21 juni, blir ju då en fin fin present till mig själv :)

Och idag var det äntligen dags, en avi i posten som sa att det ligger ett paket på Ica och väntar.


Det är alltså en Seiko Marinemaster Spring Drive SBDB009 med följande specifikationer som är kopierade rakt från nätet:

Spring Drive movement (Caliber 5R65)
30 Jewels
Sapphire glass
Buckle Clasp
Bright titanium with DLC Case material
Black Dial color
Date Display
Silicon Polyurethane Band Material
Black Band Color
22mm Band width
power reserve indicator
Unidirectional rotating Bezel
Luminous hands and indexes
Screw-down crown
600m Water Resistance
±) 15 seconds Accuracy per month
Antimagnetic
118g
Size 49.60mm × 50.70mm × 16.20mm



Och nu till lite bilder:

D6906B07-3110-42A4-8B90-67435576F8AB_zps39qlqmvt.jpg



I paketet låg även ett par jättefina origamifigurer

4F126C5A-D44F-47F3-B736-0ABDD6944B95_zpsnmdllj8s.jpg


7A6C5CDF-7614-46E8-8BEC-59901F535DCC_zpsbq7z1jsl.jpg



5E2ED88F-9013-4D41-965C-98B3DDA69787_zpszr7pagoz.jpg






Men nu till klockan


DA5A2981-2ABA-4CC6-911D-598ACC905586_zps1ftmkzvu.jpg


605F8D8E-6B3E-42DA-A5CD-F2642A3ED979_zpstmdoe52n.jpg



EB4A8D77-AB01-4F05-8D15-659F762F1BD7_zpsuqnfwtjn.jpg


86F533DB-E393-406D-8D18-C7B2F8E88FA3_zpsu5dsfbuu.jpg





En lång väntan är över och kan bara säga att det har varit värt all väntan.
Den sitter som en smäck och det är ett sant nöje att se den riktigt flytande sekundvisaren.

Äh, en till bild nu när klockan är det "säljande" klockslaget 10 över 10

D34D178B-9D4B-4543-8139-164C08F5AB90_zpskkaotpja.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Är den alltså 50 mm? Satan i gatan! Den ser dock bra ut på din arm, grattis! :) På mig skulle det nog se ut som om ett tefat landat... ;) Spring drive är jäkligt ballt, har bara sett video på det. Och de där origami-fugirerna... Ingår de i "fullset"? :)
 

Dr Stein

Cartier
Så jäkla cool! Har också sneglat och dreglat över den där. Verkligen fet. Och spring drive verkar awesome.

Passar på att slänga in en bild på min sbdx001.
image.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Sjuk, funkar verkligen på armen trots storlek, kul med "presenterna" , älskar när man får det lilla extra som kund.

Stort grattis.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Skriv gärna en recension när du har testat den ett tag. Det hade jag tyckt var intressant.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Feeeeet! Inte limiterad, men tydligen begränsad. Den tillverkas alltså i ett visst förutbestämt antal varje år och när de är slutsålda så får man vänta.
 

Mattias79

Cartier
Oj! Vilken rolig paketöppning. Man blir ju glad i själen av att se origamifigurerna som personalen överaskar med. Jäkligt grym klocka. Grattis!
 
Stenhård, grattis. Ser fram emot fler bilder vad det lider och gärna intryck efter en tids användning.
Själv kör jag White Dolphin idag, men den klassas ju nästan som kostymare i förhållande till den där :)
 
Topp