• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet: Äntligen en Seiko FFF

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har jagat en FFF moddad Seiko ett tag nu. För snart tre veckor sedan hittade jag precis vad jag ville ha. En rumän sålde en helt ny och färdig klocka på WUS, jag klippte till med en gång.

Det visade sig att han jobbade med flygfrakt, vilka hade stadiga turer till Gbg, perfekt för mig som bara bor några mil norrut.

Det var nu den långa väntan började. Rutten lades om måndagen efter att köpet gjorts upp under helgen, inga flyg till Göteborg på hela veckan. Vi bestämde att vi avvaktar till nästa vecka, då flyger de säkert som vanlig igen..
Måndag morgon kom återigen, telefonen plingade till med ett mail; Alla flyg till Gbg ställs in, vi ska till Basel istället. Ska jag posta klockan?
- Vi beslutade att chansa till veckan därpå för att slippa PayPal och slarvig posthantering.
I måndags plingade det äntligen till; kom till hotellet på Avenyn i morgon tisdag på eftermiddagen, de flyger i natt!

Jag stod i hallen redo att åka. Ett sms: planet fick inte lyfta, de landar onsdag morgon... FAN!

Vaknade i morse med feber av ett sms: Kom så snart du bara kan till hotellet. Jag väntar på rummet.

Vad göra mer än att sätta sig snällt i bilen och krypa ned längs 45:ans ständiga ombyggnation.

yzequryt.jpg


Jag kompenserade de långsamma partierna med att tredubbla hastighetsbegränsningen där det släppte på. Resultat: Thn-Gbg på 52 min. (Mitt rekord är 31 min mitt i natten. Men det är en annan historia).

Träffar sedan den mycket trevliga piloten i lobbyn som fick agera ombud för säljaren. Ingen tid att förlora. Här ska slitas paket!

Plastpåse? Jag vill ha kartong med massa tejp så att jag får slita och dra!
2ydumyhe.jpg

Seiko. Än så länge stämmer det.
7asumaru.jpg

Nästan där!
unavu6am.jpg

Men vafan! Det är ju min gamla Premier Kinetic?!
y4use4a3.jpg


Självklart synade jag klockan på plats. Nyskick och precis som förväntat. Klockan fick åka direkt på armen såklart! Men i min iver glömde jag fota..

På armen. SNZH57 med matchande Bradystrap. Urtavla från Yobokies. Precis som jag önskat!
dypujy9u.jpg


Och lumen verkar funka.
utytyruh.jpg


Tack för mig!

Skickat med telefonen så jag ber på förhand om ursäkt för stavfel och taskiga radbrytningar!
 

max

Dancing Queen
Grattis!!
Har inte riktigt varit kompis med min men fick hem ett strap från brady igår och är lite nykär nu faktiskt.
Trevlig klocka är det!
Är iof en fan av siffror på tavlan så jag har en från dagaz.

seiko_fff_02.jpg



PS: de ser väldigt mkt större ut på bilderna än i verkligheten hehe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Båda FFF-tavlorna kommer från WUS från början, men via yobokies, dagaz (10watches), men det kanske ni vet?
Hur som helst. Riktigt bra uppdateringar båda två! Har också en (den senast versionen) som jag är riktigt nöjd med.
Första versionerna utan guldkant runt lyspastan gillar jag inte alls, men den du köpte (Rber) tycker jag är riktigt nice!

Edit: Brady straps är ju riktigt nice förresten! Gillar att de förenklat bandbyten. Sen är ju priset väldigt bra också.
 

max

Dancing Queen
Jo vet det men dagaz hade väl båda och yokobes bara den utan siffror, men jag kanske är ute och cyklar.
Ska beställa nya visare dock, har standard vilka har lite grönare luminova än tavlan... sekundvisaren har jag målat röd med modellfärg så kanske skulle köpa en ny sån också haha

Såg för övrigt att Dagaz får in en ny batch med tavlor för den som är intresserad.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack!

Jag gillar både versionen med och utan siffrorna, men är också inne på att den senaste versionen med guldkant runt lysmassan är trevligare.

Och angående storleken i verkligheten kontra wristshot; jag visste hur stora de är på pappret, men jag blev ändå lite förvånad. "Vad liten den är". Skulle lika gärna kunna vara 47mm av bilderna att döma..

Jag tycker att Bradystrapet är grymt. Med tanke på att man får hem ett till dörren för $32 finns det inget att klaga på. Det skulle inte bli samma klocka utan ett.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den blåa versionen med denna urtavlan är också riktigt mumma, men nu får det vara nog känner jag :)
viewThumb.jsp
 
Topp