Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet - Citizen Aqualand C022

Diskussion i 'Diskussion' startad av Knät, 24 november 2012.

1. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Stack in skallen i en vintagebutik igår för att kolla om det kommit in något kul (samt för att hustla lite om en Enicar jag suktat efter länge)
    Det blev ingen Enicar denna gången heller men en klocka jag aldrig trodde jag skulle köpa. Har inte riktigt kommit överrens med Aquastar, dock har jag mest sett tvåtons vilket inte tilltalar mig.. Men denna i helstål var lagom muggigt patinerad och skrek i princip att jag skulle ta den med mig. Får se hur mycket den växer, men trivs ganska bra just nu..

Fick den på ett riktigt nasty fejkläder, bristen på 24mm band hemma är stor så jag masserade in ett 26mm istället, blev helt ok för tillfället..

Härligt patinerad men inte förstörd:

Obligatoriskt handlesskott:

2. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    angenäm!

3. Helmeroni

Helmeroni Bonde

Har aldrig gillat digitalt på klockor men måste säga att det här var bland dem snyggare jag har sett!

4. Grym, den passar på läder...

5. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Den är grym... Är det begagnat som gäller eller är dom fortfarande i produktion?

6. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Tack!

Det är beggat som gäller om man vill ha denna stilen. Finns en hel del på marknaden i varierande skick. Tvåtons är vanligast verkar det som.
    Aqualand som modell finns kvar men ser ut såhär nuförtiden http://watchhubs.com/en/16-aqualand-diver-s-watches

7. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Tackar! Det blev inte dumt. Hade tänkt mig Nato, men ska införskaffa ett mer passande läder till den.. Det som sitter på nu är lite väl svultsigt och har ett Pre-V spänne vilket inte matchar alls..

8. Kson

Kson Friends of KS

Ser bra ut.. Jag kanske med ska prova digitalt!?

9. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Skitfin. CO22:an är att föredra framför efterföljaren JP2000. Tycker dock att den passar bäst på orginalgummit eller ett femringars zulu. Pro-diver så det skriker om det.

10. Rber

Rber Biskop

Kanske lädernato? Jag gillar denna. Tänkte försöka sno svärfars en vacker dag ;-)

11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Okedoki :) men priserna på den där sidan såg ju märkliga ut, det kan ju inte handla om premiumpriser :)

12. Knät
    Trådstartare

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Menar du att det verkar väl billigt eller? Sidan drivs av samma person som ligger bakom Titanesque på Tradera. Pålitlig kille baserad i Hong Kong.. Har antagligen ingen jättemarginaler men säljer nog en hel del klockor. Snabb och billig.. Kan även få fram modeller som inte finns med på sidan.

Mårtenssons ur Brookfield