• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nykomling här..

Micke L

Cartier
2-Faktor
God afton
Reggade mig nyss.
Har hängt på diverse klockforum i massa år så hoppas att jag får vara med på detta trevliga forum oxå fast jag varit dålig på att posta på forumen på ett par år.
Postar en bild på min senaste inköpta "grail" Omega Seamaster 1000 m i vansinnigt fint skick.

bild.jpg


mvh
Micke L
 
  • Like
Reactions: Ako

Obeedoobe

Friends of KS
Välkommen Micke L!

Det första du drar till med är en riktig käftsmäll! :D En klocka man absolut inte ser var dag. Grattis och håll hårt i den!

Mvh
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Micke L skrev:
God afton
Reggade mig nyss.
Har hängt på diverse klockforum i massa år så hoppas att jag får vara med på detta trevliga forum oxå fast jag varit dålig på att posta på forumen på ett par år.
Postar en bild på min senaste inköpta "grail" Omega Seamaster 1000 m i vansinnigt fint skick.

bild.jpg


mvh
Micke L

Inte illa! Fräckt bojsänke! Är det JEs gamla? Berätta gärna lite mer om den då jag misstänker att du nördat in lite på modellen innan investeringen? Vilka dela är bytta? Och hur ser du på alla dessa SM 1000 som dykt upp på sistone?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin!

Aurums fråga är relevant, jag blev precis erbjuden en new build. Är det dessa du menar Aurum?
 

Micke L

Cartier
2-Faktor
nja, jag har väl inte läst på så värst om dom men har varit sugen länge på en.
detta är Snogges gamla Omega. Han köpte den av Viktor Boyd för rätt många år sen.
Har fått info om att allt är original och jag har inte sett en finare 1000 m utom när dom varit skickade till Bienne för renovering.
Har alltid gillat dykare och isynnerhet vintage 500 och 1000 metare...
Lovar att ta lite bättre bilder på den så fort som möjligt och inte nån sunkig ajfånbild
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den där tusingen är supersval......den sällar sig till den lilla skaran Omegas som man kan bära med hög svansföring.

Stort grattis....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Micke L skrev:
nja, jag har väl inte läst på så värst om dom men har varit sugen länge på en.
detta är Snogges gamla Omega. Han köpte den av Viktor Boyd för rätt många år sen.
Har fått info om att allt är original och jag har inte sett en finare 1000 m utom när dom varit skickade till Bienne för renovering.
Har alltid gillat dykare och isynnerhet vintage 500 och 1000 metare...
Lovar att ta lite bättre bilder på den så fort som möjligt och inte nån sunkig ajfånbild

Oj, inget utbytt och i det skicket? Omegas brutalaste dykare som levt ett safequeenliv! Lite kul. Riktigt fet dinka!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
styggpyggeno1 skrev:
"JE: s gamla" har inte lämnat fadershuset och kommer nog inte göra det heller. Ibland blir man bara lite förvirrad en stund. Sannolikheten att hitta en till som talar till en är ju ganska liten.
Mvh
JE
OmegaSeamaster1000m16600932.jpg

SM1000Matsea2.jpg

Mmm, ibland blir man bra förvirrad, vilket jag är nu. Din är inte också Snogges gamla? Inte kan man väl ha haft två tusingar och sålt båda?
 

Micke L

Cartier
2-Faktor
Var inte JE´s Stefan (SL) gamla??

Fan, jag blir lite orolig när den är så fin så jag kollar igen med Snogge så allt är ok med den.
Misstänker dock att han lurkar lite här inkognito så han kanske svarar på denna tråd.. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Micke L skrev:
Var inte JE´s Stefan (SL) gamla??

Fan, jag blir lite orolig när den är så fin så jag kollar igen med Snogge så allt är ok med den.
Misstänker dock att han lurkar lite här inkognito så han kanske svarar på denna tråd.. :)

Så kan det mycket väl ha varit. Räv som räv? :D
 
Topp