Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt, gammalt och efterlängtat!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wi, 11 november 2012.

1. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm

Denna klocka impulsköptes för några år sedan och har sedan dess burits lika många gånger som fingrar finns på handen.
    Det är min favoritklocka i samlingen och enligt mig en av de snyggaste klockor som existerar. Anledningen till att den inte burits har inget med att jag är rädd om den, utan mer att den inte passar mig speciellt bra. Jag är ingen guldkille, iaf inte till vardags. Har därför länge suktat efter en identisk Genéve fast i silver, cleant och bra till vardags! Jag har sökt länge på olika håll, men inte hittat något..tills nu!!

ebayade och hittade en auktion långt hemifrån, Filippinerna för att vara mer precis. Kommunikationen med säljaren var förjävlig men jag bestämde mig för att köra hårt på denna och chansa. 4 dagar senare hämtades klockan på posten! 4 dagar!!

Är otroligt nöjd med klockan, riktigt fint skick, kanterna är inte slitna och tavlan är underbar! Håller tiden bra gör den med och på insidan finns ett omega-verk =)

Till bilderna:

obligatorisk wristshot!

Sjukt nöjd, vad tycks?

easy rider gillar detta.
  2. Ricrob

Ricrob Friherre

Den får lätt en rejäl tumme upp från mig! Gillar den kantiga men cleana designen och de breda luggarna. Lite oysterquartz över den. Coolt att du har en stål och en guld, grattis!

3. ZQT

ZQT The Banker

Gillar.
    Vad är det för storlek?

Hur fungerar den på band?

4. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tackar grapps!
    Jo visst påminner den mycket om oysterquartzen, hade gärna velat pilla på en sådan irl tsm med min klocka för att se likheterna. Jag tycker även att den kantiga designen, främst vid luggarna påminner mycket om den kantiga design som man hittar hos royal oaken, iwc ingenieur och vacheron overseas..Gillar det stuket!

Storleken är på 35mm och från lugg till lugg är det 23mm, ska därför försöka modda ett brunt 22mm läderband..leka lite med rakbladet..Har annars inte hittat några band som kan funka.

Säg till om någon har tips!

5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jäkligt clean! Grattis!

6. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Kul, grattis! Rätt otroligt att man kan handla med någon på andra sidan jordklotet och ha grejerna i brevlådan på fyra dagar!

7. Kson

Kson Friends of KS

Sjukt snyggt : ) Dubbel grattis till en snygg klocka och att allt gick bra med köpet.

8. aleksi

aleksi Bonde

cool! vad gav du för den?

9. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Fräna klockor!

easy rider gillar detta.
  10. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jäkligt snygga!
    Grattis.

11. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tackar för kommentarerna! Otroligt nöjd =)

12. Chuck

Chuck Friends of KS

Säger bara stilfullt och klassiskt vackert :)

Mårtenssons ur Brookfield