Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt på armen, inget fancy dock.. men likväl..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Donkii, 14 oktober 2013.

1. Donkii
    Trådstartare

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    ..en moddad Seiko SNZH57, tror ni alla ser vad den ska efterlikna :)
    Gör sig riktigt bra på armen, så denna får fungera som ett substitut till dess att the real deal landar :)

Nexus, Criss Cross, Seikoman87 och 3 andra gillar detta.
  2. China

China Guest

Kul att du är nöjd, men den har typen av plankningar tycker jag känns ganska trist.

JoberMan och Donkii gillar detta.
  3. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund

Håller med dig, men nyfikenheten fick förtur denna gång. Hade en bezel hemma så jag beställde denna tavla för att för första gången prova att byta en tavla, nu är min nyfikenhet stillad dock :)

Gillar den röda bezeln och en ny urtavla är på väg så då kommer denna att få kliva av.

4. acce1999

acce1999 Friends of KS

Tror bestämt att jag måste instämma... Glad att OP är nöjd, men plankingen...

Samtidigt kan jag se en viss humor i det hela: Om en och annan tänker på Tudor som fattigmans-Rolex, vad är då detta? :happyhappy: Fattigmans-Tudor??? :banghead: Eller inte ens det.

Tycker för övrigt att Seiko står bra på egna meriter... Plus att det finns modifikationer som också står på egna meriter...

A

Donkii gillar detta.
  5. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Skratt, jag håller med i båda inläggen, jag hade ingen större tanke om att väcka upp några känslor här men förstod dock att dem skulle komma :)

Jag tar det med en klackspark och då jag trots allt har en hel del annat i klocklådan att välja på så kommer denna klocka att få fungera som ett verktyg som jag kan använda för att hålla på att pula och pyssla och förhoppningsvis lära mig något längs vägen.

Nu är dock en riktig fattigmans Rolex beställd så denna modd kommer inte att vara kvar i sin nuvarande form speciellt länge till :)

acce1999 gillar detta.
  6. Kakob

Kakob Stadsbo

Den här var skojig :) Kul att BBn är beställd, precis påbörjat jakten på en jag med! När kommer den?

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Att modda klockor gör man ju för eget nöjes skull, - alltså inget fel med att göra det!

sajb och yonsson gillar detta.
  8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis! Snygg, men så är ju originalet snyggt, så inget konstigt egentligen :)

9. calzone

calzone Biskop

Grattis :)

10. plexan

plexan Borgare

Bra att du väntar på "The real deal" istället :) vart beställde du?

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad blir det för ny tavla då? Har en blå FFF-tavla på ingång till mitt nästa lilla projekt.

12. Nexus

Nexus Präst

Håhå, den där var ju riktigt cool!
    I övrigt är jag lite inne på acce1999s spår, det här med att göra en fattigmansvariant på en fattigmansvariant är i mina ögon riktigt kul :)

Donkii gillar detta.
  13. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund

Jag hoppas på att den är här inom 2veckor.. men man vet aldrig med tullen :/

14. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund

Drog en chansning från en handlare i staterna, får hoppas den är här inom 2 veckor.. :)

15. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund

Har bara en vanlig svart FFF tavla på väg.. inser att det inte finns så mycket att välja på till dessa klockor dock.. tror jag iallafall ?

16. yonsson

Från:
    GBG
    Finns ju miljarders med tavlor på 10watches.com som passar. Den svarta FFF-tavlan är dock kanon så du blir säkert nöjd med den!

17. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kul att du visar upp den men inget jag skulle bära. Grattis BB:n i förskott. :)

18. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Egentligen är det inget jag bär heller .. haft den en dag bara för att :) Ska försöka att inte förstöra den nu när jag ska "lära" mig att modifiera själv.. Går sådär hittills!

19. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Att det finns mycket urtavlor där är det inget snack om.. men är fortf. för osäker på vad som passar denna och inte.. men man får väl läsa lite noggrannare :)

20. yonsson

Från:
    GBG
  21. acce1999

acce1999 Friends of KS

En sak jag gillar med Seiko, är att just modifierandet lever ett eget spännande liv - och i huvudsak känns det inspirerande och intressant och tämligen okontroversiellt. Jag överaskas ofta på ett positivt sätt av modifierade Seikos och snubblar då och då över tanken att jag borde sätta sprätt på lite pengar i den riktningen. (Verktyg har jag... och poppa upp locket, frigöra kronan och plocka isär och sätta ihop har jag gjort någon gång då och då... så hur svårt kan det vara?)

... Skulle vara intressant att se hur många advokater Rolex skulle koppla in om samma fenomen växte i samma omfattning för det fabrikatet... Finns för all del massor av andrahandstavlor för Rolex - men det känns som om det mer blir "pirat" eller "franken" av det hela då, på ett sätt som det inte tycks bli för Seiko.

Bara en observation från mitt håll... Kanske jag är ensam om just den här observationen... För övrigt är ju prisläget för modifikationer påtagligt mer intressant i fallet Seiko...

A

22. yonsson

Från:
    GBG
    acce1999
    Så länge det inte står Seiko på urtavlan så är det ju lugnt. FFF-tavlorna är riktigt grymma. Sunbursteffekten och lumen är riktigt bra. Det är en tillverkare som gör tavlor för "riktiga klockor" så att säga. Kul när forumvärlden drar ihop ett sådant projekt.

23. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Gillar den trots uppenbar plankning, hojta till om den flippas i nuvarande utseende för ett rimligt pris.....:rolleyes:

Mårtenssons ur Brookfield