• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på handleden - Tråksub med OWG potential?

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Den här trillade in för en vecka sen och det är faktiskt min första Rolexsub. Jag har ärligt talat tyckt att de varit lite tråkiga och alltid varit mer intresserad av GMT. Jag hör även till minoriteten(?) som tycker en Sub ska ha datum och plexi och då begränsar man sig lätt till referensen 1680.

Trots att jag tyckt den varit lite tråkig är det ändå något som gjort att blivit nyfiken på denna klassiker. Det ultimata (för att ta bort tråkfaktorn) hade ju varit en rödsub, d.v.s. versionen av 1680 från början av 70-talet med "submariner" i rött på tavlan. Tyvärr har dessa dragit iväg i pris de senaste åren och en klocka med den röda texten betingar ungefär dubbla värdet jämfört med en vit! :greedy:

Den här dök upp på forumet med en antydan från dess ägare om att den var till salu och jag kände att det var dags att testa. Exemplaret jag köpt har många rätt: snyggt fadat insert, bra case, så gott som felfri tavla och visare med snyggt gulnad lume. Plus i kansten för länken som troligen är original eller i alla fall samtida med klockan vilket stämpeln i claspen visar. Länken är en av de första årgångarna med solida länkbitar och den är fortfarande i bra skick. Inuti tickar det klassiska 1570 verket och tätheten garanterades när klockan var ny till 200m. Tror inte jag vågar bada med den i sommar dock.

Jag har omvärderat mina åsikter en del sen jag fick den på handleden. Ja, den är lite tråkig men i likhet med Speedyn (som jag också tidigare tyckt är lite tråkig) har den nånting som gör att jag vill bära den konstant. Nån typ av OWG faktor som jag inte kan förklara. Blir spännande att se om jag tröttnar eller om den växer ännu mer på mig. :)
Avslutar med några bilder:
20160512_081243.jpg
20160508_190857.jpg
20160512_210931.jpg
20160513_195307.jpg
20160515_124616.jpg
20160514_093717.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Den här trillade in för en vecka sen och det är faktiskt min första Rolexsub. Jag har ärligt talat tyckt att de varit lite tråkiga och alltid varit mer intresserad av GMT. Jag hör även till minoriteten(?) som tycker en Sub ska ha datum och plexi och då begränsar man sig lätt till referensen 1680.

Trots att jag tyckt den varit lite tråkig är det ändå något som gjort att blivit nyfiken på denna klassiker. Det ultimata (för att ta bort tråkfaktorn) hade ju varit en rödsub, d.v.s. versionen av 1680 från början av 70-talet med "submariner" i rött på tavlan. Tyvärr har dessa dragit iväg i pris de senaste åren och en klocka med den röda texten betingar ungefär dubbla värdet jämfört med en vit! :greedy:

Den här dök upp på forumet med en antydan från dess ägare om att den var till salu och jag kände att det var dags att testa. Exemplaret jag köpt har många rätt: snyggt fadat insert, bra case, så gott som felfri tavla och visare med snyggt gulnad lume. Plus i kansten för länken som troligen är original eller i alla fall samtida med klockan vilket stämpeln i claspen visar. Länken är en av de första årgångarna med solida länkbitar och den är fortfarande i bra skick. Inuti tickar det klassiska 1570 verket och tätheten garanterades när klockan var ny till 200m. Tror inte jag vågar bada med den i sommar dock.

Jag har omvärderat mina åsikter en del sen jag fick den på handleden. Ja, den är lite tråkig men i likhet med Speedyn (som jag också tidigare tyckt är lite tråkig) har den nånting som gör att jag vill bära den konstant. Nån typ av OWG faktor som jag inte kan förklara. Blir spännande att se om jag tröttnar eller om den växer ännu mer på mig. :)
Avslutar med några bilder:
20160512_081243.jpg
20160508_190857.jpg
20160512_210931.jpg
20160513_195307.jpg
20160515_124616.jpg
20160514_093717.jpg

Grattis! Sjukt snygg!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Grattis! Vilket fint ex!

Förstår hur du känner, känner likadant med min Tudorsub. Den är enkel och på gränsen till tråkig i vissa avseenden, men trots detta bär jag den 80% av tiden och mina andra klockor blir ofta utkonkurrerade.
 

Knypplarn

Cartier
1680 tycker jag är den bästa Sub-refen, det är något särskilt med plexi! Väljer man en med röd tavla är den dessutom allt annat än tråkig ;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vass! Stort grattis, Sub är aldrig fel :)
Tack! Det är sant, kompletterar GMTn bra :)

Kul köp!

Den är bra - men GMTn är bättre! ;)
Tack! Jag håller med, krävs ju nästan giltsub för att komma upp i den nivån :)

Väldigt snygg, en av favoriterna som sticker ut ifrån resten.
Grattis :)
Tack!

Grattis J! Ser fin ut.

Jag har också köpt en tråksub. Gillart ;)
Tack Per! Ja, jag fick tillfälle att spana in en av dina tråksubbar häromdagen, den är på en annan nivå och långt från tråkig ;)

Tråksub har helt klart OWG-potential.. Gillar min riktigt starkt också.
Jag förstår det! Den röda färgen livar ju verkligen upp, inte omöjligt att det blir en sån för mig framöver :)

Grattis! Vilket fint ex!

Förstår hur du känner, känner likadant med min Tudorsub. Den är enkel och på gränsen till tråkig i vissa avseenden, men trots detta bär jag den 80% av tiden och mina andra klockor blir ofta utkonkurrerade.
Tack! Jag har också haft en tudorsub tidigare, en blå. Gillade den skarpt och skulle gärna äga den igen.

Den är absolut inte tråkig!
Det är en grym klocka!
Stort grattis!:)
Tack!

Tackar!

1680 tycker jag är den bästa Sub-refen, det är något särskilt med plexi! Väljer man en med röd tavla är den dessutom allt annat än tråkig ;)
Ja, plexi ger den rätta mysfaktorn, dessutom slipper man fingermärken. :)

Eeey, kalla den inte för tråkig! ;) skitsnygg, stort grattis till en väldigt mångsidig och fin klocka :)
Tack! Har som sagt omvärderat sen jag fick den. Långt från tråkig :)

Tack! :)
Snyggt! OWG, minsann. Betyder det att gilten hänger löst? :D
Tack! Nu ska du inte övertolka det jag skrev, GMTns plats är ohotad :D
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kool! Är det något som (i din mening) skiljer den från Tudorn?
Den är väldigt lik men enligt mig har Rollen betydligt vassare tavla. Tudorns tavla var fin men glossy och hade inte samma djup som denna. Sen är det småsaker som baklocket, länken m.m.
Grym dubbel!
Men plexisub med skön patina kvalar väl knappast in som tråksub? ;)
Grattis @StarMan
Tack! Nej, blir aldrig tråkigt med plexi :)

Great! Grattis men OWG med LN sub funkar inte i längden.

Kul!
Tack! Nä, man behöver lite färg att variera sig med :)
 
Topp