• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad NYTT PRIS! Oris TT1 Small Second 47 mm

Ricrob

Patek
Nu har du chansen! Oris kanske coolaste (och tyngsta) dykare kan bli din att flanera på playan med i sommar!

Klockan är från 2006-2007 tror jag, vet inte säkert eftersom cert saknas, den är i riktigt riktigt bra skick för sin ålder, givetvis finns spår efter användning men det märks tydligt att den vårdats ömt.

En cool feature på dessa är tvåfärgad lume, ned ljus gul/grön ton på index och en orange/gul ton på visare, pärla och prickarna vid 12 och 6.

Det är alltså en maffig klocka på 47 mm men ni som testat Oris vet att de bärs mindre pga boettformen som är bredast bakåt, vilket ger en mindre bezel och därmed ett mindre visuellt mått. Den väger in på dryga 230g som den är nu, med en länkbit bredvid och ska klara ett dykdjup på 1 km! :)

Jag har ingen servicehistorik men har precis mätt upp den amatörmässigt och efter att jag vridit upp den (silkeslent) max fick den ligga dial-up och drog sig då inte mätbart under de 40 timmarna den tickade på innan stopp.

Cert saknas som sagt men box och alla länkbitar finns.

Pris 9,5k + ev frakt *Nytt pris 9K ink frakt* *Nytt lägsta pris 16/6: 8K + ev frakt!* om du ej kan hämta i Sthlm. Jag har gott om referenser och retur är helt ok om riktiga grunder finns, då enligt ök och rimlig tid.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Fetare klocka kan omöjligt hittas för dessa korvören!?Tjäna
 
Senast ändrad:
Topp