• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt sökes, behöver tips

Hycena

Omega
Så som titeln lyder så är jag ute efter något nytt och fräscht (fortfarande beg). Så för ett år sen ungefär köpte jag mig en ny Tag Heuer Aquaracer som jag har tröttnat på. Var tidigare inne på att köpa en Omega Seamaster men den går bort nu och även Omega Moonwatch eftersom pappa gick och köpte en ny...

Så hmu med alla tips från ca 15-22 000 kr skulle uppskattas starkt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Så som titeln lyder så är jag ute efter något nytt och fräscht (fortfarande beg). Så för ett år sen ungefär köpte jag mig en ny Tag Heuer Aquaracer som jag har tröttnat på. Var tidigare inne på att köpa en Omega Seamaster men den går bort nu och även Omega Moonwatch eftersom pappa gick och köpte en ny...

Så hmu med alla tips från ca 15-22 000 kr skulle uppskattas starkt.
Så du vill ha en månklocka men kan tyvärr inte köpa en eftersom pappa har en? Du kan nog klämma in en gammal Rolex i det övre spannet. Risken är att din pappa nog vill låna den, men då kan ni ju byta med månklockan. Win-win :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Sinn brukar uppskattas i den prisklassen. Finns en del fint, jag hade nog kört en 856S på länk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kassa förslag här! Kläm absolut inte in en sketen gammal Rolex med servicebehov i budgeten bara för att det står Rolex på urtavlan.

Är du 16 är så gissar jag att du skulle må väldigt bra av en Breitling, det finns flera modeller som du kan få i väldigt bra skick och nästan nya för 22'kr.
DSC_0555.JPG

Exempelvis en Seawolf, är den för stor så köp en Colt eller Superocean istället.

IMG_2091.JPG

Vill du ha batteridrift så köper du en Aerospace Evo. Svart blir nog svårt för 22 men du får en i princip ny i titan för 20.

Givetvis ska du inte ha samma märke på din klocka som din pappa har, sätt ribban och köp en roligare klocka än honom. :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Så som titeln lyder så är jag ute efter något nytt och fräscht (fortfarande beg). Så för ett år sen ungefär köpte jag mig en ny Tag Heuer Aquaracer som jag har tröttnat på. Var tidigare inne på att köpa en Omega Seamaster men den går bort nu och även Omega Moonwatch eftersom pappa gick och köpte en ny...

Så hmu med alla tips från ca 15-22 000 kr skulle uppskattas starkt.
Svensson-Omega och trötta gamla råleks som det går 13 på dussinet av. Nej nej, du ser ju hur cool @yonsson ser ut i sin dräkt när han är ute och flyger med sin Breitling. Det är sånt man gör som ägare helt enkelt. Ta dig till Breitlingtråden och känn värmen och ta in alla de olika sätten att gilla Breitling på så ska du se att allt löser sig.
 

Norrman

Cartier
Håller med det @yonsson säger :) Breitling är mycket prisvärda!
Vad vill du ha för typ då ? Dykare, dress, field, pilot ?
Tittat något på Nomos ? Trevligt under radarn märke från Tyskland. Ungdomligt, stilrent, Bauhaus

Nomos metro gangreserve är en klar favorit med unik? design ;)


NOMOS_METRO_DIAL8.jpg


NOMOS_METRO_MOVE3.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Håller med det @yonsson säger :) Breitling är mycket prisvärda!
Vad vill du ha för typ då ? Dykare, dress, field, pilot ?
Tittat något på Nomos ? Trevligt under radarn märke från Tyskland. Ungdomligt, stilrent, Bauhaus

Nomos metro gangreserve är en klar favorit med unik? design ;)


NOMOS_METRO_DIAL8.jpg


NOMOS_METRO_MOVE3.jpg
Nya nomos campus är ju fan riktigt fräsch. Typisk ungdomsklocka
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Men hur kul är den? Det behövs ju att man har tio klockor till i klocklådan för att motivera ett köp av den.
Jag ser den som en ungdomlig sommarklocka med fräscht utseende. Va inte ts rätt ung? Jag ser inte mig själv som en ägare av den...

Edit: även om jag själv är ung och allt det där
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ser den som en ungdomlig sommarklocka med fräscht utseende. Va inte ts rätt ung? Jag ser inte mig själv som en ägare av den...

Edit: även om jag själv är ung och allt det där
Jag tycker det ser ut som att man letat efter en dyrare DW, men to each his own. Inte direkt en klocka som lockar till sig brudar och Bacardi breezers.
 

Norrman

Cartier
Nya nomos campus är ju fan riktigt fräsch. Typisk ungdomsklocka
Den är fin :)

Men hur kul är den? Det behövs ju att man har tio klockor till i klocklådan för att motivera ett köp av den.
jo det kan jag hålla med om, krävs att man har lite att byta med :) Men gäller inte samma sak för en bratte med gul tavla ? ;):rolleyes:

Jag tycker det ser ut som att man letat efter en dyrare DW, men to each his own. Inte direkt en klocka som lockar till sig brudar och Bacardi breezers.
Haha om man ska locka till sig den typen av tjejer ska man väl slå till på en rolex med diamanter ? :p
rolex-gmt-master-2-sapphire-ruby-diamond-bezel-116758saru-never-worn_2.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jo det kan jag hålla med om, krävs att man har lite att byta med :) Men gäller inte samma sak för en bratte med gul tavla ? ;):rolleyes:
Nej, 16 år med en gul bratte, kan inte annat än vara en vinnande kombination! Men man måste ju inte nödvändigtvis köpa en med gul tavla.
 

Norrman

Cartier
Nej, 16 år med en gul bratte, kan inte annat än vara en vinnande kombination! Men man måste ju inte nödvändigtvis köpa en med gul tavla.
Fan du har ju helt rätt, försöker bara övertyga mig själv att jag INTE behöver en bratte med gul tavla :oops:

Släpper dom den nya colt skyracer (Breitlight) med gul taval köper jag direkt :angel:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Men hur kul är den? Det behövs ju att man har tio klockor till i klocklådan för att motivera ett köp av den.
Jag tycker det ser ut som att man letat efter en dyrare DW, men to each his own. Inte direkt en klocka som lockar till sig brudar och Bacardi breezers.
Men va f.. :mad: Jag som precis spontant slagit till på en sådan. Och så blir den söndersågad innan den ens hinner landa i brevlådan. Visst den har ju inte någon Bratte-plottrig tavla men med ett par trasiga jeans och ett par Breezers i handen så trodde jag att tonårs-brudarna skulle falla som manna från himmelen...

Ja, ja, jag får väl fortsätta sitta i soffan och fredagsmysa med familjen och drömma mig bort till en svunnen ungdom med en Campus på armen. :) ;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
En cool och somrig dykare från Doxa kanske? Går att hitta för mellan 10 och 25 beroende på modell. Finns med svart, silver, blå, gul, turkos eller orange tavla. Även om vissa färger är svåra att få tag på.
20170715_212857.jpg
 

aneki

Omega
Men va f.. :mad: Jag som precis spontant slagit till på en sådan. Och så blir den söndersågad innan den ens hinner landa i brevlådan. Visst den har ju inte någon Bratte-plottrig tavla men med ett par trasiga jeans och ett par Breezers i handen så trodde jag att tonårs-brudarna skulle falla som manna från himmelen...

Ja, ja, jag får väl fortsätta sitta i soffan och fredagsmysa med familjen och drömma mig bort till en svunnen ungdom med en Campus på armen. :) ;)
Bra val. Mycket för pengarna hos Nomos. Inhouse-verk för de pengarna är det få som lyckas med.
 
Topp