• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Johnny67a

Omega
IMG_7183.JPG
Ahh! Den läckerbiten var min första klocka. Tyvärr ingen aning vad som hände med den:(
Idag hade man varit lycklig att ha en den i samlingen.
Din är riktigt vacker
 

Writer136

Panerai
Inte så jätteofta det händer. Idag vart det Edifice. Jag gillar den här klockan men det är andra i samlingen jag gillae och använder mer så den får tyvärr lite för lite tid. Den här är ändå cool och riktigt trevlig så får bli ändring på det.
DSC_5048.JPG
 

krichan

Breitling
Härlig tråd! Jag köpte en G-shock för dryga året sedan pga nostalgiska skäl. Det var det häftigaste man kunde ha när var ung och slog de flesta klockor från Gul (med kardborrband) med ljusår.
Köpte nyligen en till Casio, en Edifice. Ingen värsting, men en löjligt bra prislapp.

Höger:
En nyköpt Edifice till löjligt bra pris. Ska korta länk, alternativt köra läder på den. (åsikt?)

Vänster:
G-shock med ett år på nacken. Verkar tåla hur mycket stryk och vatten som helst. Fantastisk klocka.
 

Bilagor

  • IMG_20170713_214916.jpg
    IMG_20170713_214916.jpg
    177.4 KB · Visningar: 79

jabla

Sarlacc
Hittade den här på loppis idag...

WP_20170715_19_45_42_Rich (2).jpg


ser fräsch ut inuti och imponerande tjocklek på det rostfria baklocket...

WP_20170715_19_51_27_Rich (2).jpg


och så här ser den ut framifrån, det gula i displayen är bara en spegling.

WP_20170715_19_45_27_Rich (2).jpg


tyvärr utan originalband.
Har googlat lite och den verkar hyfsat eftertraktad men om den funkar med nytt batteri kommer det en BCF-auktion.
 

Kropoth

Cartier
Är det någon som har en MDV106? Jag blev nyfiken på att se vad man får för 795kr så jag beställde en sådan.
Allt för under tusenlappen har jag någon gång varit sugen på att köpa och prova. Men jag köper för att behålla, och det hade blivit ohållbart ganska snabbt.

Casio brukar ju oftast anses som ett märke där man får mycket för pengarna, men jag vill ha klockor på länk och alla deras billiga klockor har folded links så jag har inte provat några än.
 

Buckshot

Panerai
Eftersom jag föredrar länk så planerar jag att köpa någon sådan. Kan ni rekommendera en bra länk som inte kostar mer än klockan?:cool: 22mm tror jag.
 
Topp