• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Micke_A

Omega
Vi behöver fler Oceanus i tråden! Helt dött på den fronten ju... :)
Inte helt... ;-)
2016-07-28 07.32.56.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Då har G-shocken kommit till mig, en svart slajmig sak. Sitter grymt trevligt på handleden, betydligt bättre storlek för mig än min förra Shock samt trevligt med solcell och radiokontrollerade tiden- kommer nog att få en del handledstid på jobbet och vid oömma aktiviteter i sommar.

Här kommer den utlovade " duo " bilden;
image.jpeg


/ Jesper


Ni som är sugen på en trevlig G-shock så ligger min ute på K&S för 950:- skickat, väldigt lite använd.
I övrigt lirar jag MDV-106 på jobbet idag! Riktigt trevlig arbetsklocka som dessutom inte är hela världen ifall den skulle få en smäll eller 3!
 

Micke_A

Omega
Casio Vivcel VCL-110 på ingång. Skall brumma när det det ringer i mobilen, men jag betvivlar att det funkar. På promobilderna är den avbildad med en gammal Nokia 6100... Ska bli ett trevligt retro-tillskott dock! Någon som har erfarenhet av den?
234424083_a31b1e06-3e94-4fc8-a0d3-1bc07bfe3c5f.jpg
 
Casio Vivcel VCL-110 på ingång. Skall brumma när det det ringer i mobilen, men jag betvivlar att det funkar. På promobilderna är den avbildad med en gammal Nokia 6100... Ska bli ett trevligt retro-tillskott dock! Någon som har erfarenhet av den?
234424083_a31b1e06-3e94-4fc8-a0d3-1bc07bfe3c5f.jpg
Har faktiskt aldrig sett en sådan tidigare men gillar den skarpt:)
Du får uppdatera när du har fått den.
 

corbendallasx

Friends of KS
Håller med! Har postat denna video nånstans innan, men den tål att ses igen. Den ger mig habegär! Fast samtidigt är klockan bedräglig. En del av mig fattar ju att man med en sån klocka egentligen inte behöver nån mer. Och jag vill ju vilja ha fler!
Nu förstår jag inte hur du tänker. Det där är klockan man klipper när man är på språng.
Det är inte ovanligt att jag står här o ska välja klocka och inser att alla automatare har stannat. Det är inte alltid jag har tid för "kvalitetstid med klockan" på morgonen o då åker jag till jobbet med en Aqualand eller G-shock. Den här är ett utmärkt alternativ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu förstår jag inte hur du tänker. Det där är klockan man klipper när man är på språng.
Det är inte ovanligt att jag står här o ska välja klocka och inser att alla automatare har stannat. Det är inte alltid jag har tid för "kvalitetstid med klockan" på morgonen o då åker jag till jobbet med en Aqualand eller G-shock. Den här är ett utmärkt alternativ.
Just den modellen har väl dock utgått sedan länge?
 
Hej!

Jag undrar om det finns någon som har instruktionerna till Casio C-801 mini räknar klockan från 90-talet?

Sedan undrar jag om någon har bytt glaset på sin Marlin MDV-106 dykare mot ett safir dome glas? Har velat byta till ett sådant ett tag men kan inte hitta att någon skulle ha gjort det.

/johannes
 

Sorubim

Audemars
Många tack, hur snabb är du då :happyhappy:. Jag testade lite men inga knappar reagera förutom ljuset, har du någon aning vad det kan vara?
Hehe, har en själv. Så jag har den pdfen sparad, det var bara att googla på modulnumret så dök en länk till den upp.
Näe. Jag ställde min när jag köpte den för nåt år sedan, sen har den legat i hyllan. Kan inte säga att jag vet så mycket om funktionerna.

Edit: En gammal bild på min, bara för skojs skull:

c801_01.jpg
 

Sorubim

Audemars
Tack. :) Ja, min var LNIB när jag köpte den för nåt år sedan, traderafynd.
Tror det ska finnas en till på forumet i väldigt fint skick.
 

Micke_A

Omega
Några enklare nyförvärv. Två saknar fungerande batteri, så vi får se om de kickar igång. Den som går saknar länk... Ref under resp bild. Någon som vet ngt om år eller så, så är jag tacksam!
2016-11-12 10.09.39.jpg

Edifice EFA-105 (1301)
2016-11-12 10.07.20.jpg

WVQ-200HE (4304) (gul tavla)
2016-11-12 10.07.39.jpg

Edifice EF-101 (1332) (saknar länk)
 
Topp