• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Altimetern Àr ju lite lurig eftersom den pÄverkas av alla förÀndringar i lufttrycket, men Vassicokkas sydtopp Àr typ 1400 meter och vi Äkte ned frÄn en Äs strax nedanför, sÄ det stÀmmer nog rÀtt bra. Bilden togs nog pÄ lite lÀgre höjd. Högsta höjden jag varit pÄ Àr typ 4 gÄnger sÄ högt, men dÄ hade jag en enklare G-shock.
Jojo. Man fÄr ju kalibrera den inför varje bestigning.
 

Micke_A

Omega
Den hÀr Àr vÀl ytterst smakfull!
2016-04-25 07.53.39.jpg
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Rangeman verkar ju supertrevlig! Är det samma klocka sen release 2013 (?) eller har dom uppdaterat den pĂ„ senare tid?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle gÀrna se en Rangeman med tidvatten och mÄnfas, vilket den tyvÀrr saknar. KÀnns som den har allt annat!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Prova bör man! Gillade den gröna jag hade först, den svarta inte sÄ mkt tyvÀrr. Men bra G helt klart! Skulle vara kul Àga en orange men för dyra tycker jag. De vanliga ligger ju kring 1.5-2k och kÀnns ok :)
IMG_2693.JPG
IMG_2694.JPG
De jag sett för under 2k har varit frĂ„n USA, och dĂ„ Ă€r tullrisken sĂ„ hög. Sen finns de ju för 2-2.3k frĂ„n FjĂ€rran Östern, dĂ€r tullrisken Ă€r lĂ€gre. Om man vill köpa nytt alltsĂ„.

Eller sÄ gÄr man till KlockmÀster och pyntar 3.8k :p
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
De jag sett för under 2k har varit frĂ„n USA, och dĂ„ Ă€r tullrisken sĂ„ hög. Sen finns de ju för 2-2.3k frĂ„n FjĂ€rran Östern, dĂ€r tullrisken Ă€r lĂ€gre. Om man vill köpa nytt alltsĂ„.

Eller sÄ gÄr man till KlockmÀster och pyntar 3.8k :p

Begagnat gÄr de ju fÄ i nÀra nyskick för 1.5k (bÄda mina legat dÀromkring). NÀr caliroots haft rea med 20% har de gÄtt fÄ nya för 2k. LikasÄ watchshop gÄr ibland hitta för runt 2k (ett tag lÄg de pÄ 1.6k nÀr de reades ut). SÄ gÄr hitta :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Begagnat gÄr de ju fÄ i nÀra nyskick för 1.5k (bÄda mina legat dÀromkring). NÀr caliroots haft rea med 20% har de gÄtt fÄ nya för 2k. LikasÄ watchshop gÄr ibland hitta för runt 2k (ett tag lÄg de pÄ 1.6k nÀr de reades ut). SÄ gÄr hitta :)
GÀller att ha lite tur dÄ med reor eller vÀnta tills det blir rea. ;) Caliroots har ju samma priser som KlockmÀster i vanliga fall (kollade snabbt nu och de verkar bara ha den gröna med neg disp för 3.8k) och pÄ Watchshop ligger den pÄ 2.5k + ev. frakt nu.

1.5k beg i nyskick Àr ju ett helt ok pris!
 
Topp