• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

MånsT

Rolex
Hej Omegaälskare.
Har siktet inställt på en svart ny SMP-C. Vad är ungefärlig prutmån på en sådan poppis modell hos AD i Sthlm? För min del krävs nog 20-25% prutmån för att jag ska välja AD framför gråhandlare. Ska även betona att jag är förstagångsköpare.
Rob E hade 25% rabatt för KS:are på bland annat Omega i december så 20-25% bör inte vara omöjligt. Har själv aldrig prutat hos en AD men en bra början kan väl vara att visa att du menar allvar och vill köpa på en gång.
 
Rob E hade 25% rabatt för KS:are på bland annat Omega i december så 20-25% bör inte vara omöjligt. Har själv aldrig prutat hos en AD men en bra början kan väl vara att visa att du menar allvar och vill köpa på en gång.


Hur kan man få 25% rabatt hos en AD om billigast på nätet ligger runt 15%?

35100kr x 0,75 = 26325 kr, uret ska nästan ha 29 k. Har svårt att tro att en AD släpper under 30.

Jag hoppas du dock har rätt för jag är också sugen på en ny SMPc
 

Makkanxd

Rolex
Hur kan man få 25% rabatt hos en AD om billigast på nätet ligger runt 15%?

35100kr x 0,75 = 26325 kr, uret ska nästan ha 29 k. Har svårt att tro att en AD släpper under 30.

Jag hoppas du dock har rätt för jag är också sugen på en ny SMPc
Tror absolut du får den för under 30. Nu har jag inte köpt någon smpc ny men andra omega från ad och det finns ju absolut utrymme :) jämför med c24 där du kan plocka hem en smpc för 24 ( sist jag kolla) inkl frakt och trusted checkout :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Blå eller svart? :)
IMG_9795.JPG

Blå, den skiftar makalöst beroende på hur ljuset är.
 

Cub

Breitling
Hej!

Ni är flera som är riktigt duktiga här så jag slänger in en fråga: Vad kan ni om omegas urverk 3304? (Bla använt på Speedmaster Date ref 323.30.40.40.06.001).

Tack på förhand!
 
Det här är helt klart en fulsnygg klocka. Men gillar den! Ska köra en jämförelse mot min santos när tiden finns

IMG_0268.JPG

Far min har en exakt likadan. Inköpt samma dag som jag föddes år 1989 som en present till sig själv. Han har burit den varje dag sen dess! Personligen ser jag inte riktigt skönheten i modellen just idag, men den var säkert väldigt inne vid tidpunkten då den inhandlades.
 

par

Patek
2-Faktor
Far min har en exakt likadan. Inköpt samma dag som jag föddes år 1989 som en present till sig själv. Han har burit den varje dag sen dess! Personligen ser jag inte riktigt skönheten i modellen just idag, men den var säkert väldigt inne vid tidpunkten då den inhandlades.
Den är påväg tillbaka:) (kom ihåg vart du hörde det först)
TH lanserar på nytt sin fulsnygga/bara ful Link
 
Den är påväg tillbaka:) (kom ihåg vart du hörde det först)
TH lanserar på nytt sin fulsnygga/bara ful Link

Inte omöjligt, allt går i cykler. Sett till hur tunn den är osv så är det helt klart en användbar klocka som framförallt gör sig i mer dressade sammanhang.

Jag har en annan fråga: För att få lite perspektiv på dagens prissättning av omega, är det någon som vet vad man fick ge för en omega constellation pie pan stål år 1962? Eller något annat årtal runt 1960-65? Hade varit intressant att räkna upp för att se vad det motsvarar i dagens penningvärde.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Stort grattis! Finns det några nackdelar med klockan som du upplevt?
Spontant inte, det enda jag skulle vilja ändra är att borsta hela länken. Idag sitter den på ett Bulang & Sons läder och är sådär otroligt smaskig. Länken är BRA men som sagt en helt borstad sådan vore najs.
 

Ninen79

Audemars
Spontant inte, det enda jag skulle vilja ändra är att borsta hela länken. Idag sitter den på ett Bulang & Sons läder och är sådär otroligt smaskig. Länken är BRA men som sagt en helt borstad sådan vore najs.
Lite synd att den inte är helborstad, hur som så är det en riktigt fin klocka!:)
 
  • Like
Reactions: m_s

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har en kollega som vill sälja sin PO chrono XL. Den är ifrån 2007, servad för ca 1,5 år sedan, kvitto finns. Länk samt original gummi.
Tavlan med orange index. Min kollega köpte den 2 veckor gammal 2007. Fullset

Ev åker annons upp men skulle någon vara sugen så skicka PM.
 
Halloj kamrater!
Har en seamaster, troligtvis -71:a som nu via Rob Engström fått åka på sommarläger i Schweiz på helspa och renovering. Någon som har koll på denna modell alt kanske själv sitter på en sådant verk? Mvh Svenne!
image.jpeg
 
Topp