• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 337 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 310 47.9%

  • Totala väljare
    647

JayLar

Rolex
2-Faktor
Kastar in en bild på nyförvärvet.
Kunde inte vara utan en PO...
image.jpg
Riktigt läcker. Grattis!
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Samma här, känns som man bör pröva innan köp. Främst för den lite speciella formen men också för att den är relativt tung, läste ~180 gram någonstans.
Provade den i helgen(men glömde tyvärr bild). Upplevde den ungefär som vanliga Speedmastern i storlek(längd/bredd) men självklart tjockare. Tycker dock att den satt fint och länken var trevlig med sina helborstade ytor. Kan absolut vara en kandidat för framtiden.
 

MånsT

Rolex
Provade den i helgen(men glömde tyvärr bild). Upplevde den ungefär som vanliga Speedmastern i storlek(längd/bredd) men självklart tjockare. Tycker dock att den satt fint och länken var trevlig med sina helborstade ytor. Kan absolut vara en kandidat för framtiden.
Kul att höra, bör nog finnas lite prutmån också.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
En fråga; har Omega på nya klockor det röda sigill på alla modeller eller är det vissa utvalda?
Det som ska visa om urverket varit öppnat eller ej, om jag har förstått det rätt.
En bild på min AT där det visas.
image.jpeg
 
En fråga; har Omega på nya klockor det röda sigill på alla modeller eller är det vissa utvalda?
image.jpeg

Omega slutade med the red dot ungefär samtidigt som den nya träboxen lanserades år 2014. Dagens produktion saknar alltså plomberingen. Detta gäller även klockor servade i Schweiz som tidigare försågs med samma plombering, fast i en annan färg.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
AT 8500G så här på kvällskvisten. Snart klar med Vilhelm Mobergs magnifika Din stund på jorden och läslampan har laddat lumen på AT'n i samma veva inför natten. Den duger, även om den inte kan mäta sig med en PO 8500 som lyser likt en fackla om natten.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg
 
Haha, nej datumet är något jag inte bryr mig om och hade klarat mig fint utan. Men jag ser i alla fall till att datumväxlingen sker vid midnatt och inte mitt på dagen, någon måtta får det ju vara. :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp