• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Dr. D

Patek
2-Faktor
Träffar den markörerna bra? Har vart sugen på en UX men jag va inne på Erikssons UR och testade deras Sinn UX butiksexemplar och den va katastrof med sekundvisaren så jag tappade suget lite.
Jomen den träffar rätt bra.
Tror jag läst att UX har en benägenhet att gå lite under i "uppförsbacken" men inget jag tänker på.
Gillar klockan då den håller tiden extremt bra, lättläst tavla och den berömda bouncen då sekundvisaren studsar lite i oljan :)
Om jag fick önska mig något är det no date.

 

dzlDave

Panerai
Jomen den träffar rätt bra.
Tror jag läst att UX har en benägenhet att gå lite under i "uppförsbacken" men inget jag tänker på.
Gillar klockan då den håller tiden extremt bra, lättläst tavla och den berömda bouncen då sekundvisaren studsar lite i oljan :)
Om jag fick önska mig något är det no date.

den i videon träffar mycket bättre än den i butiken gjorde iaf. varför vill man ha no-date, de är väl nice att se datum och så mycket i vägen är de väl inte? ;)
Gillar UX enormt annars. Blir nog att köpa en i 2a hand som träffar markörerna motsv i videon.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Aquaracer-kvartsare :)

F07B22B7-B14E-454E-BD29-5E28F9B39AF4.jpeg
27ACB271-A954-440C-ADA6-A58DF1C23D74.jpeg
 

kuma-kun

Audemars
Tack, jag vet faktiskt ej, men kanske skönaste länken jag haft…
E6827E8D-E3FA-4211-B68B-22B26E15A747.jpeg
0094A296-F3E7-419D-9CBE-363B060DA55C.jpeg

Riktigt trevliga är dom, men jag tror att det beror på att klockan är så pass tunn som den är som gör att den sitter skönt på handleden och inte länken.
När klockan är slank blir den ju mer som en del av armbandet och inte som en kluns ovanpå handleden som behöver hållas på plats av armbandet, bra
balans helt enkelt.
Nu blev jag sugen på att använda min imorgon och har redan plockat fram den.
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Riktigt trevliga är dom, men jag tror att det beror på att klockan är så pass tunn som den är som gör att den sitter skönt på handleden och inte länken.
När klockan är slank blir den ju mer som en del av armbandet och inte som en kluns ovanpå handleden som behöver hållas på plats av armbandet, bra
balans helt enkelt.
Nu blev jag sugen på att använda min imorgon och har redan plockat fram den.
Håller med, helheten är kanon, samt royal oak länkar kan dra, eller ? 😳, skicka bilder på ngt roligt imorrn…
 

kuma-kun

Audemars
Håller med, helheten är kanon, samt royal oak länkar kan dra, eller ? 😳, skicka bilder på ngt roligt imorrn…

Nu är jag inte säker på om jag förstår dig rätt men jag tycker inte länken är dålig alls men komforten kommer sig av att klockan är tunn och lätt.
Men nu dags för bingen, ska ta mig an byråkrater i morgon och då behöver man vara utvilad.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Nu är jag inte säker på om jag förstår dig rätt men jag tycker inte länken är dålig alls men komforten kommer sig av att klockan är tunn och lätt.
Men nu dags för bingen, ska ta mig an byråkrater i morgon och då behöver man vara utvilad.
Nej då vi är på samma våglängd, helheten gör det dvs tunnhet på dinka, boetten mot handleden samt att länken är mkt smooth , länken påminner om RO länk men till ett helt annat pris, har ägt 2 AP, dock på läder / gummi, aldrig med länk, o de är ju ubersnygga
 

dzlDave

Panerai
Har du använt appen eller låter du den vara?
Provade appen. Men kan vart att lite ljud i omgivningen störde etc. Får prova igen sen, just nu går den exakt ändå.
Jag diggar att dem verkligen gömt Solar sensorerna, tycker inte man kan se alls att den är Solar, på samma nivå som Citizen att gömma det bra i tavlan. Jag gillade den verionen med siffror också men iom att det bara var den utan som kom på titanband så fick det bli den, metallband passar mig bättre än läderband.Med läderband hade jag kanske t om tagit den med vit tabla istället för Grå, den vita poppar lite mer.
Undrar varför Safir versionen är vattentät till 5bar och den med Plexi bara till 3bar, enligt hemsidan. Glaset borde väl inte göra skillnad på vättentätheten?

EDIT, nu fick jag sync med appen iaf.
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Nej då vi är på samma våglängd, helheten gör det dvs tunnhet på dinka, boetten mot handleden samt att länken är mkt smooth , länken påminner om RO länk men till ett helt annat pris, har ägt 2 AP, dock på läder / gummi, aldrig med länk, o de är ju ubersnygga

Vart lite inspirerad och det är okej att kalla mig härmapa (fast det är tvärtom egentligen)

GS kvartsare innan 9F är rätt underskattade vilket är tur för då kan man ha mer än en.

4E2EE128-53EF-4BFB-973C-73414B52AB0C.jpeg


@BarbaBaba min är inte vintage utan från 1990 ;-)
 

ajs

Omega
2-Faktor
Jag har nyligen hittat den här tråden och nästan skummat igenom alla inlägg. Fastnade på en Longines V.H.P 36mm med vit tavla som ett komplement till min Tudor BB36. Tänkte att det är ett bra insteg till kvarts-världen.

Fastnade på den här videon
så det fick mig att inse att storleksmässigt så kommer den sitta som en smäck och jag har kommit fram att jag föredrar lite mindre klockor.

Klickade på köpknappen igår kväll och inväntar leverans inom någon vecka. :D
 
Topp