• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
Är det nĂ„gon hĂ€r som kan förklara varför det pĂ„ min 7548-7000 Ă€r en rĂ€tt grund facettering (eller tunnare urtavla?) pĂ„ datumfönstret jĂ€mfört med min 700B frĂ„n ett Ă„r tidigare som har en djupare/annan facettering? Även en 7548-7000 jag Ă€gt förut frĂ„n samma Ă„r har haft en djupare facettering. Alla frĂ„n suwa, alla samma ref (förutom pepsin sĂ„klart). Tvivlar pĂ„ att det Ă€r en AM-tavla dĂ„ jag lyckats hitta andra exemplar pĂ„ nĂ€tet, men har inte lyckats hitta nĂ„gon som förklarar detta. Sjukt nyfiken pĂ„ att höra en förklaring pĂ„ detta.

Edit: kompletterat med min förra dĂ€r man ser tydlig skillnad. Även tavel-ref stĂ€mmer överens.

IMG_8391.JPG IMG_8393.JPG
IMG_8394.PNG
 
Senast Àndrad:

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
NÄgon som vet vad det kostar att trycktesta en Seiko samt eventuellt dÄ byta packningar?
Det beror lite vart man vÀnder sig sÄ klart och hur mycket som behöver bytas. Som ormet sÀger kan man sÀkert hitta nÄgon som gör det billigt
Optura som vÀl Àr den officiella seikomekaren hÀromkring bytte samtliga packningar i min 7546, nytt batteri, rengöring invÀndigt pÄ nÄgot sÀtt och batteribyte för 1k jÀmnt
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Det beror lite vart man vÀnder sig sÄ klart och hur mycket som behöver bytas. Som ormet sÀger kan man sÀkert hitta nÄgon som gör det billigt
Optura som vÀl Àr den officiella seikomekaren hÀromkring bytte samtliga packningar i min 7546, nytt batteri, rengöring invÀndigt pÄ nÄgot sÀtt och batteribyte för 1k jÀmnt

Åh fan, hade tĂ€nkt ge nya packningar till min 7546-606a men har dragit mig för det dĂ„ jag tĂ€nkt att det Ă€r svĂ„rt att hitta packningar.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Åh fan, hade tĂ€nkt ge nya packningar till min 7546-606a men har dragit mig för det dĂ„ jag tĂ€nkt att det Ă€r svĂ„rt att hitta packningar.
All right. Det var inga problem med packningar sa dom, har ocksÄ lÀst att det Àr svÄrt att fÄ tag i men det var lugnt, jag bytte Àven packningen till dykarringen sÄ det var vÀl dÀrför det blev lite dyrt. Men det Àr lÀtt vÀrt det :) hade den som badklocka i somras
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
All right. Det var inga problem med packningar sa dom, har ocksÄ lÀst att det Àr svÄrt att fÄ tag i men det var lugnt, jag bytte Àven packningen till dykarringen sÄ det var vÀl dÀrför det blev lite dyrt. Men det Àr lÀtt vÀrt det :) hade den som badklocka i somras
HĂ€rligt!
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en SBDC029, men eftersom jag inte sett nÄgon irl undrar jag hur den kan tÀnkas sitta pÄ en krallig 17cm arm.
NÄgon som har en arm i liknande dimension och kan bjuda pÄ ett wristshot?
 
Topp