• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oj, vad Glycine är dyrt i Sverige!

24Klockan

Breitling
Jag är en av många som har tagit steget från 12-timmarsur till de mer logiska 24-timmarsuren och nu funderar jag på att uppgradera det jag har.
Jag är lite sugen på "Glycine Airman Base 22 purist version" som har 12 uppåt och 24 nedåt precis som jag vill ha det. Hos www.klepsoo.com så tar de 12 155:- för den med läderarmband.
Jag mailade den enda urmakaren i Sverige som jag vet säljer Glycine och frågade hur mycket de ville ha. Gissa om jag blev förvånad när de svarade 19 995:- för samma klocka!

Jag skulle föredra att köpa från en svenska handlare och jag kan betala lite mer för det, men ++7 000:- är för stor skillnad :facepalm:

Finns det någon annan i Sverige som säljer Glycine, men till ett mer normalt pris?
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Som vanligt hos en AD så finns nästan alltid möjlighet att diskutera priset med säljarna, så jag skulle räkna med att du åtminstone kan få ner priset en tusenlapp eller två.

Om du kikar på Glycines hemsida så ser du alla deras AD i Sverige. Sedan får du göra en övervägning huruvida det är värt att köpa från AD eller från gråhandlare.
 

F-L-P

Panerai
Jag är en av många som har tagit steget från 12-timmarsur till de mer logiska 24-timmarsuren och nu funderar jag på att uppgradera det jag har.
Jag är lite sugen på "Glycine Airman Base 22 purist version" som har 12 uppåt och 24 nedåt precis som jag vill ha det. Hos www.klepsoo.com så tar de 12 155:- för den med läderarmband.
Jag mailade den enda urmakaren i Sverige som jag vet säljer Glycine och frågade hur mycket de ville ha. Gissa om jag blev förvånad när de svarade 19 995:- för samma klocka!

Jag skulle föredra att köpa från en svenska handlare och jag kan betala lite mer för det, men ++7 000:- är för stor skillnad :facepalm:

Finns det någon annan i Sverige som säljer Glycine, men till ett mer normalt pris?

Jag kollade och fick priset till 14209:- på den hemsidan. gratis frakt, men med moms hamnar det på 17761:-, så 2250:- billigare än AD oprutat...
Eller köper du från urtid för 16300:- http://www.urtid.com/, ligger i Falun så glycine är inte så sjukt dyrt i sverge...

finns många disskussioner om AD vs gråhandlare..
 
Finns väl viss humor i det jag vill säga med mitt sparsamt använda konto, men tycker inlägget luktar smygreklam. Fast ska väl tilläggas att länken inte ens fungerar för mig just nu.
 

24Klockan

Breitling
Jag kollade och fick priset till 14209:- på den hemsidan. gratis frakt, men med moms hamnar det på 17761:-, så 2250:- billigare än AD oprutat...
Eller köper du från urtid för 16300:- http://www.urtid.com/, ligger i Falun så glycine är inte så sjukt dyrt i sverge...

finns många disskussioner om AD vs gråhandlare..
Menar du att moms tillkommer på 12 155:-? Säljer inte de från Italien, då borde väl italiensk moms ingå?
 

24Klockan

Breitling
Nu har Lindahls sänkt priset. 17 595:- Med läderband och är 18 832:- med stållänk :). Bara 3 440:- i prisskillnad för den med läderarmband. Kan de halvera den skillnaden så blir jag nöjd ;).
 
Topp