Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OK jag är redo (Guldklocka)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Malte, 15 augusti 2015.

1. Malte
    Trådstartare

Malte Bonde

Ok kanske inte riktigt guld då, men guldfärgad.

I flera års tid har jag tyckt att detta är bland det fulaste jag vet. Tills idag på en fest när en äldre herre hade en riktigt snygg guldklocka (Kostym).
    Jag är då rakt inte sugen på att köpa ngt dyrt märke eller en äkta guldklocka då jag misstänker (och hoppas) att detta är något övergående. Samlar Omega klockor men denna får gärna vara något udda eller billigt märke.

Googlade snabbt och hittade följande:
    Seiko DD kopia http://www.amazon.com/Seiko-SGF204-Stainless-Steel-Two-Tone/dp/B00068TK70/ref=swr_wa_1_ses
    Orient "rose" gold http://www.creationwatches.com/prod...tic-silver-dial-fer27003w-men-watch-3439.html
    Orient Bambino http://www.creationwatches.com/prod...atic-fer2400jw0-er2400jw-mens-watch-7126.html

Finns det fler budget föreslag? Som sagt tror jag att jag släpper detta när jag nyktrar till....

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nääää, go hard or go home som man säger. Riktigt guld eller inget guld. Vägrar således ge dig förslag. :p

Fido1, _robban, Mrsheepshooter och 14 andra gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    För att få köpa guldklocka måste man ha minst 4000 inlägg på klocksnack .:p Guld på stål 2000 ;) 32 inlägg räcker max till lite guld på en visare:D

Camo00 och Andersml gillar detta.
  4. Malte
    Trådstartare

Malte Bonde

Äsch då jag är tillräckligt gammal (Eller kanske för gammal...)

Icaras, Savagear114 och rogart-63 gillar detta.
  5. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul att du ändrat uppfattning om guld. Nu samlar du på Omega skriver du men kanske kan du fundera över att utöka samlingen med en schysst Omega-dressare som har guld på stål. Ex denna som snart finns till auktion på Kaplans: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2941/vara/1150069
    Jag råder dig att hellre gå åt det hållet enligt länken ovan än att köpa något billigt som har guldfärgad metall. Lycka till!

Icaras, Matts, Criss Cross och 2 andra gillar detta.
  6. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Är det inte solitt är det inte värt det!

7. Malte
    Trådstartare

Malte Bonde

Greven: Jag har faktiskt några sådana där redan (Fast metall), även om jag inte använder dem. 34.5mm är för litet för mig.

Jag är medveten om att icke-guld är lite tacky. Men va fanken, vi ska väl alla ha ngt i samlingen att skämmas över, annars får jag hitta något 14K :)

Camo00 och Greven gillar detta.
  8. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Nej nej nej, lyssna inte på dom. Det behöver inte vara solitt för att var hett.

9. Malte
    Trådstartare

Malte Bonde

EricMcG: Bra! Förslag är välkommet ;)

10. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    image.jpg
    Som dom sa tidigare , allt eller inget.

Camo00, Mattiasss och Savagear114 gillar detta.
  11. EricMcG

EricMcG Friends of KS

12. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Varken udda eller speciellt billigt alternativ haha :) men ack så åtråvärt !!

Ako gillar detta.
  13. Malte
    Trådstartare

Malte Bonde

Schyst vad är det för storlek EricMcG

14. EricMcG

EricMcG Friends of KS

15. EricMcG

EricMcG Friends of KS

37 har jag för mig, en favorit faktiskt.

16. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ähh Vafan, guld på stål räknas lite iaf. Brukar dyka upp en o annan på Kaplans. Vill du inte ha en 34-35mm så gå 70-tal med fet boett. Finns ju lite kronografer också men då springer budgeten iväg

Men guldfärgad metall går bort

Mårtenssons ur Brookfield