Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Old Boy go Peyote

Diskussion i 'Vintage' startad av Kettil, 11 juni 2016.

1. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Hakar sent om sider på hippietrenden här på vintage och med ett Navajo "Peyotebird" Silverband. Det passade med mindre justering på min första klocka som jag fick 1969; året efter Carlos Castaneda gav ut "The teachings of Don Juan". Den som minns vet att det kanske är den ultimata hippiebibeln.
    IMG_3860.jpg
    Klockan fick min far av farfar 1941 så den var vintage redan då jag fick den för 47 år sedan.
    IMG_3865.jpg

Har nu tyvärr ingen kaktus hemma så att man kan ta en träff med Mescalito, men kanske jag ser någon stor hund att brottas med*) på kvällspromenaden... ;)

*) Vilket Castaneda gjorde under en fullständig blackout vid sin första peyoteseans till Don Juans stora förtjusning.

Önskar alla en spirituell afton :)
    /K

Senast ändrad: 11 juni 2016
    jabla, Grafton, Weasel och 15 andra gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Kul kombo att bära och skoja till det lite med nu under sommarens festligheter. :)

Kettil gillar detta.
  3. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Spejsad kombo och snygg koppling till en spejsad bok... Får plocka fram mitt navajo-silver! :D

Kettil gillar detta.
  4. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Hm...kanske ett upplägg för en väldigt annorlunda gtg där ingen vill ha någon uppfattning om tiden... :D

jabla, Aurum och NiklasArvid gillar detta.
  5. Macklin

Macklin Stadsbo

Riktigt häftigt! Ser att även skjortvalet kanske gjorts i kvällens anda. Indiansilver är nåt som definitivt står på önskelistan.

En sån här sommarkväll är det svårt att inte känna sig spirituell.

Senast ändrad: 11 juni 2016
    Kettil gillar detta.
  6. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Tack. Ja man klarar sig t o m utan kaktusknoppar... :)

NiklasArvid gillar detta.