• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle välja...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Om ni skulle ha följande val;

1. SUB från 2001. Fullset. Helt ny länk av rätt modell för referensen. Bra skick, dock inte fantastiskt. Något polerad i ett hörn till följd av tidigare skada under dess historia (inget som stör om man inte tittar MYCKET noga). Ny servad med kvitto från AD.
2. SUB från 1999. Inga tillbehör. Ser bra ut invändigt, men måste servas inom ett år. Boetten finare än den första, i mitt tyckte iaf.

Så vad hade ni gjort? Jag triggas ju lite av att få låda och tillbehör, men hur mycket är det värt? Tyvärr ingen tillgång till bilder...
 

RDFG

Cartier
Är priset samma för bägge två? Om ja hade jag valt alt 1. annars hade jag valt alt 2..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej,

Om ni skulle ha följande val;

1. SUB från 2001. Fullset. Helt ny länk av rätt modell för referensen. Bra skick, dock inte fantastiskt. Något polerad i ett hörn till följd av tidigare skada under dess historia (inget som stör om man inte tittar MYCKET noga). Ny servad med kvitto från AD.
2. SUB från 1999. Inga tillbehör. Ser bra ut invändigt, men måste servas inom ett år. Boetten finare än den första, i mitt tyckte iaf.

Så vad hade ni gjort? Jag triggas ju lite av att få låda och tillbehör, men hur mycket är det värt? Tyvärr ingen tillgång till bilder...
Klockan är väl alltid det viktigaste? Nr 2 om dess historia kan verifieras så pass att den inte har en annan rättmätig ägare. Om inte, inget av alternativen.
 

Olaola

Panerai
Jag hade valt första från 2001. Med motiveringen att fullsett och nyservad väger upp poleringen som knappt syns.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Detta är ju en bruksklocka som jag antar att du ska ha på armen mer eller mindre dagligen och slita på. Vidare får jag intrycket av att alternativ två inte har en helt crisp boett men att du tycker att den är något bättre än alternativ ett. Om den första kommer fullset, nyservad av ad med servicegaranti på två år och en helt ny korrekt länk så hade jag lätt tagit alternativ ett.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pollar är underskattat, givetvis alt 1.
 
Senast ändrad:

Hugii

Audemars
Vilken skulle DU välja? Och varför vill du inte välja den? Kör på det du gillar inte på det som du tror vi gillar.
 

Nr21

Omega
Ypperligt läge att pruta, lägg ett skambud på nr.2 och säg som det är att du har en annan klocka som är nyservad osv till ungefär samma pris
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om jag är ute och cyklar här men kommer inte lumen på tavlan på alt 2 bli lite mysigare med tiden än alt 1.

Hur som helst så hade jag nog ändå landat i alt 1 givet förutsättningarna. Men hade alt 2 varit fem tusen billigare så hade det varit svårare
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Bör inte vara någon skillnad, 14060n fick aldrig SEL vad jag vet.
vi vet ju inte om det rör sig om en 14060 eller 16610 ;)

Vet inte om jag är ute och cyklar här men kommer inte lumen på tavlan på alt 2 bli lite mysigare med tiden än alt 1.

Hur som helst så hade jag nog ändå landat i alt 1 givet förutsättningarna. Men hade alt 2 varit fem tusen billigare så hade det varit svårare
Båda bör ha luminova/superluminova och inte tritium.
 
Topp