Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Aqua Terra skyfall

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnusr703, 4 mars 2014.

1. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Hej hej!

Efter att bestämt mig för en riktig klocka har jag av någon anledning fastnat för Omega. Nästa steg var att bestämma vilken typ av ur, det känns som att AT är någonstans mittemellen dykare och kostym. Lite mer sportig med stållänk, lite mer dressad om man byter till ett brunt läderarmband. eller vad säger ni? Uret jag tittat och klämt på är 231.10.42.21.03.001

Vad har ni för sikter om klockan? Vad gäller priset så är listpriset 39 700 kr, Uret.se säljer den för drygt 34 000. Kanske kan pruta ner den hos min AD? Hur mkt är rimligt?

Har också förstått att Spencer här på forumet kan ordna bra priser, eller är det bara för "trogna" kunder?

Hade jag råd skulle jag också köpa mig en Speedmaster p. Men den kanske man kan hitta begagnad till ett bra pris.

Mvh

2. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    AT skyfall är RIKTIGT snygg! Är själv sugen på en. Vid diskussion med en AD så skulle de sälja den åt mig för 31 500kr...pruta går alltid, nästan iaf!

3. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Okey, i vilken stad är det? Jag blev lite till mig och ringde min AD (Bergströms UR) för en stund sen. Han kunde gå ner till 35 700, inte mer. Vad säger folket om det priset? Man kanske kan få med ett läderarmband också, om det nu sälj på Bergströms.

4. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Ska du pruta så ska du göra det på plats med kortet i handen. Vad Bergströms svarar på telefon och vad dem svarar en person som står redo att dra kortet är två olika historier.

TomasBc, Wettex, eriksson850 och 5 andra gillar detta.
  5. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Har du attachéväskan med sedlar med dig kan du säkert få en för 30 blankt.

WilhelmV och Icaras gillar detta.
  6. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm

Tror ärligt talat att kortet är mer uppskattat

Till trådskapare. Menar du att du ska höra av dig till en person du aldrig talat med eller träffat (Spencer) och be honom pruta ner en klocka till dig?

paradis, eriksson850 och andheg gillar detta.
  7. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Det var i huvudstaden. Men som de andra här sagt så är det nog bäst att knalla in i butiken i egen hög person. Visa intresse och ha glimten i ögat så kanske det löser sig!

8. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Jag menar ingenting, det var en fundering från min sida bara.

9. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Personen jag pratade med i telefonen har jag träffat personligen i butiken, två gånger förra veckan.

10. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Okej

11. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten

Spelar mindre roll.

12. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

G
    Gör det verkligen det? Vi har ju ändå påbörjat någon form av personlig relation, han vet att jag är seriös osv.

I vilket fall som helst så ser jag fram emot att bära uret i framtiden. Om man ska ha läderarmband, var säljs det? Jag är ute efter någon av dessa, vad heter dom?

bild.jpg Pretty watch.jpg

13. Pacta sunt servanda

Från:
    Stockholm
    Klockorna är fina absolut, men jag tycker du ska lugna ner dig om det här är din första "riktiga klocka". Man tenderar, jag talar av egen erfarenhet, snöa in sig på en modell och framförallt av modellen nyare (snyggare tagna bilder).

eriksson850 och Boris Balkan gillar detta.
  14. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Men jag har tittat på klockan live också. Lugna mig och lugna mig, när jag väl bestämt mig vill jag att det ska gå undan :) I värsta fall får jag väl sälja uret. Det svåra är ju att man inte riktigt vet hur man trivs med uret i vardagen, det kan man väl aldrig veta förens man testat.

15. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm

Jag tycker att dessa ser ut att kunna vara från Hirsch. Möjligtvis Duke?

Edit: Viscount var det inte med tanke på sömmen.

16. Pacta sunt servanda

Från:
    Stockholm
    Då tycker jag du ska beställa från en näthandlare så du har två veckors ångerrätt ;) men får se till att vara försiktig...

17. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Översta kan va Rios.

18. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Får jag ett bra pris vill jag köpa direkt av AD, det känns bäst på något sätt. Man får väl ta lite risker här i livet :)

19. Pacta sunt servanda

Från:
    Stockholm
    Gör en fuling och köp först via näthandlare för att pröva, skicka tillbaka om du är nöjd och skutta ner till en AD. :)

20. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Helt rätt! Det är mycket roligare att gå tillbaka till en butik jämfört med att sitta i en telfonkö/maila om det skulle blir några problem med klockan...

21. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Så skulle man kunna göra om man orkar hålla på. Det är ju lite som att köpa bil, man läser först massa på nätet, sen provkör man i en kvart :)

22. Pacta sunt servanda

Från:
    Stockholm
    Ångerrätt kräver bara ett meddelande via e-post om att man önskar göra sin ångerrätt gällande och sedan skickar man bara tillbaka varan, företaget har sedan det mottagit varan 30 dagar på sig att betala tillbaka summan för varan, därför ska man också handla på faktura. :)

23. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Om du ska köpa en Skyfall så köp 38.5mm och inte 41.5 för den ÄR för stor. Jag har också läst att man kan få ATn för 30k, begagnat kan man hitta för runt 25k.

Jag bjuder på några bilder:
    s.jpg
    ss.jpg

På läder:

ImageUploadedByTapatalk1371544538.076103.jpg

Cristian, Sundström, Magnusr703 och 4 andra gillar detta.
  24. 4cie

4cie Biskop

Jag hade köpt den hos AD. Om du har fått ett pris på 35700 hos Bergströms och Uret har den för 34000 så hade jag köpt den hos Bergströms, då får du klockan direkt också och slipper ligga ute med pengarna och vänta på leverans från Uret.
    Förvisso tror jag att det går att få ner priset ytterligare en del på Bergströms eller annan AD.

Icaras och Johan M gillar detta.
  25. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

Precis! Köp den hos AD, en tusenlapp upp eller ner i skillnad på en klocka för 30+. No brainer!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Icaras och 4cie gillar detta.
  26. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Jag som tycket 38,5 såg för liten ut. Jag måste nog pröva igen! Tack för bilderna, mkt fina!

27. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    38,5 mm är mycket snyggare imo och den är förmodligen mer lättsåld om du skulle få för dig att flippa.

28. Sond

Sond Friends of KS

38,5 är den som jag gillar. Den större går helt bort. Inte funderat på begagnat?

29. Magnusr703
    Trådstartare

Magnusr703 Bonde

Funderat har jag gjort. Men mina kunskaper är inte tillräckligt goda för att bedöma om priset matchar skicket. Sen är det något visst med en ny klocka, man slipper massa döda hudceller från någon annan :)

Sten gillar detta.
  30. Sond

Sond Friends of KS

Om du siktar på ett pris runt 25 tkr och handlar här eller på något annat känt forum så kan du nog vara ganska säker. Om du ändå vill ha nytt är det ju helt upp till dig. Bra för oss som handlar begagnat..:D.

Mårtenssons ur Brookfield