Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega cal 1022 - hack??

Diskussion i 'Vintage' startad av Camo00, 15 oktober 2013.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Vissa av Er kanske såg att jag fyndade en Seamaster med cal 1022 för nån vecka sen. Den går rätt bra men ska in på service, men det får dröja lite pga flytt...

Men här är det märkliga:
    Enligt alla uppgifter jag kan hitta på nätet har cal 1022 hacking-funktion. Dock inte min! Ingen tendens till att sekundvisaren stannar i läge 3 med kronan. Att ställa tid, dag och datum funkar perfekt.

Min första tanke var att jag blivit blåst på en fulfranken, men verket ser ok ut med lupp... :)

Kan det vara så att hacking-funktionen är "trasig"? Eller finns det nån annan förklaring??

2. China

China Guest

Det händer att hack-mekanismen ger upp och inte kan stanna balansen. Så du är nog inne på rätt spår.:)

Camo00 gillar detta.
  3. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tack för svar, får lämna in den för undersökning! :)

4. Per Hamrin

Per Hamrin Torpare

Hej
    Det är en liten plastbricka som skall lägga sig mot balansen när kronan är i yttersta läget.
    Felet sitter nog där, inget större problem att åtgärda.
    Vänliga hälsningar
    Per Hamrin

eriksson850, Seikoman87, jabla och 2 andra gillar detta.
  5. Kvisten

Kvisten Stadsbo

<---- Den 1022:an har en fungerande hacking-funktion. Min andra 1022:a (ej i bild) hade ej hacking, men 300 kr hos urmakaren fixade detta, så det är rätt lugnt ska du se :)

Camo00 gillar detta.
  6. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tack för uppmuntran, även om pilen i Ditt inlägg just nu pekar på min jobbkalender... :D

Aldin gillar detta.