Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OMEGA original ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Robinson, 27 oktober 2013.

1. Robinson
    Trådstartare

Robinson Bonde

2. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Känns inte hundra. Men jag vet inte om det beror på att jag tyckte att de var fula som stryk.

3. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Köp från en AD istället?

4. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Robinson gillar detta.
  5. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Sen vet jag inte riktigt men är osäker på att dom banden kom i 19mm , som nuvarande tradera auktion. Vet att dom finns i 18mm iaf.

Men detta hjälpte inte till så mycke kände jag :)
    Haha vi får gräva mer helt enkelt !

6. Emil

Emil Borgare

testa och fråga säljaren rakt ut om äktheten, är han någorlunda seriös så kommer det eventuellt fram!

7. Kvisten

Kvisten Stadsbo

Var inte alltför godtrogen när du ser dessa annonser då det är oerhört lätt att sätta en egentillverkad stämpel på ett läderband. Sedan är det typ omöjligt att motbevisa äktheten på dessa band, så säljaren kan hävda äkthet utan bekymmer om att bli avslöjad. Ta detta från en person sam har gjort många egna band under åren. Sedan tror jag helt klart att själva spännet i armbanden är äkta då dessa är lite knepigare att tillverka till ett tillräcckligt lågt pris.

Men uteslut inte heller att banden faktiskt är äkta. Var inte för naiv bara.

Men undersök om alla band har exakt likadan signering (utformning, storlek, färg osv på stämpel). Exakt likadan signering talar för att bandens ursprung är tveksamt.

Robinson gillar detta.
  8. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

I så fall är väl de flesta som säljs i det är skicket fejk eller iaf nytt läder tillsammans med orginalspänne. Å andra sidan kanske det inte gör så mycket om det ser bra ut och priset är rätt?

9. Robinson
    Trådstartare

Robinson Bonde

Jag tycker heller inte att spännet ser ut att vara original?

Jag har själv ett original band, till min Chronostop. Och där ser man stor skillnad på stämplarna i metallen...

10. Robinson
    Trådstartare

Robinson Bonde

Så här ser mitt originalband ut, till min Chronostop...

11. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Tror dom med enbart nr 27 utan ref nr är original också. Omega gjorde ganska många sådana spännen med olika stämpling läste jag ngn stans

Mårtenssons ur Brookfield