Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega PO 2500

Diskussion i 'Diskussion' startad av Luckyluciano, 13 september 2014.

1. Luckyluciano
    Trådstartare

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Hej alla KSare. Varit sugen ett tag på en PO 2500. Någon som vet om PO 8500 keramiska bezel går att sätta på en hederlig 2500? Undrar även om någon vet vart man kan få tag på en svart bezel eller om någon här säljer en. Den jag är sugen på som det lär bli är en med orange bezel i dagsläget men alltid kul att kunna variera. Postar här för jag inte gjort tillräckligt många inlägg än för att posta på köp & sälj. Mvh

2. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ny bezel kan du säkerligen hitta hos AD., beggad på ebay Tror dock du tjänar på att ha is i magen och hitta en med rätt färg.

Luckyluciano och jabla gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Bezel på PO är inget man byter själv som på äldre Rolex vänta tills rätt klocka dyker upp.

4. Rolex tid är pengar

Rolex tid är pengar Stadsbo

Kör på guld ring istället :D

Palenkovich gillar detta.
  5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hade PO tidigare och tom AD tvekar på att byta ringen på den.
    Köp en med den färgen du vill ha direkt.
    Sen vill jag att du ska veta att höjden på klockorna skiljer markant mellan 2500 och 8500.
    Prova båda klockorna innan du handlar.

Och "by the way", Välkommen hit! :)

6. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Hur mycket skiljer sig höjden och vilken är fetast?

7. Rolex tid är pengar

Rolex tid är pengar Stadsbo

Jag tror det skiljer 4mm, fetast? hmm 8500 då den är tjockare :p

tim ur länk gillar detta.
  8. Belic

Belic Stadsbo

Det går INTE att sätta en keramisk ring från 8500 på 2500 modellen.

Om det hade gått hade det antagligen blivit billigare att köpa en 8500 direkt ;)

Finns på C24 för 29 tkr förövrigt, vilket får anses som ett väldigt bra pris. Annars brukar beggade dyka upp för 25-26 tkr.

Luckyluciano gillar detta.
  9. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Hur stor bär en 8500 jämfört med tex en skx som jag upplever som ganska tjock?

10. Belic

Belic Stadsbo

Större och framförallt mycket högre. Stor skillnad på bara 2500 vs 8500 och desto större mellan skx vs 8500.

11. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Ok tack, då får man nog tyvärr avskriva den från önskelistan då skx är på gränsen bara den.

Synd då den ser grym ut...

12. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel

Tack för svaret, uppskattas och underlättar! Då blir den stora frågan om det blir en 2500 eller 8500 från första början. 8500 ser definitivt bäst ut i min mening men är just tveksam för höjden och ligger på gränsen av budgeten. Gillar verkligen keramiska bezels. Tack för välkomnandet, lär hänga här en del nu när man börjat bygga upp en klockbudget igen efter att ha fått sälja av tidigare klockor pga andra viktiga pengakrävande prioriteringar. :facepalm:

13. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel
    Hade varit något. Fantastiskt snygg! Ligger dock inte inom min budget och guld ring till billigare 8500 skulle bara kännas helt fel. Lite grann som att utge sig för att ha något man inte har. :)

14. Belic

Belic Stadsbo

Glöm inte att kika i "italienska handlare, referenstråden" samt googla om du ska handla på c24.

15. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hade en 2500 och trodde den var för liten. Bytte till en 8500 XL men insåg direkt att denna var för hög.
    Fantastisk kvalitet känsla i båda klockorna men en 2500 (lilla?) bärs mycket skönare.
    Kolla bara vikten på 8500!! 239 gram!!

16. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel

Du får mig att luta mer och mer mot en 2500. Passar även min budget bättre. Man kan alltid byta upp sig med en slant emellan eller sälja när man tröttnar om man nu gör det. Mvh

jabla gillar detta.
  17. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Rätt tänkt, tror de landat på ett stabilt andrahandsvärde. Köpte en 2500 som min hustru adopterade när det kommit läderband på den. Sitter skönt på handleden även med länken.

eriksson850 gillar detta.
  18. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Nu när han nästan har bestämt sig så säger du att det är en tjejklocka? :banghead:

Edit: Bara för att det kan vara svårt på internet ibland, det här var ett ironiskt inlägg och 2500 blir nog kanon!

Watch out, Icaras, Luckyluciano och 2 andra gillar detta.
  19. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Håller med dig och jag saknar den men ser det som win-win jag fick ett hål i klocklådan men kan ändå låna den ibland. :D

Edit: Du kommer bli jättenöjd med en 2500 Luciano Cau

eriksson850 gillar detta.
  20. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Låter onekligen som en bra deal! :)

21. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Slug skulle jag vilja säga. :)

22. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Ända tills hon flippar den för att köpa en ny handväska... Inte lika rolig att låna kanske :D

23. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tror inte det händer, hon visste inte ens vad LV var när vi var i Egypten och kollade i fejkbutikerna.

24. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Låter som en keeper! Den stora frågan är väl vad ni gjorde inne i fejkbutikerna?! ;)

Holmqvist och jabla gillar detta.
  25. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Köp en 2500. Bra klocka som håller värdet bra.
    Ska det inte bli en keeper till 100%, köp en svart.
    Tror du begränsar beg marknaden med en orange, även om den är häftig.

Icaras, eriksson850, Luckyluciano och 1 annan gillar detta.
  26. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    2500 i 42mm är den PO som har vettigast proportioner tycker jag. De andra blir för stora/höga. Det billigare priset är en bonus.

för att krångla lite extra tänkte jag bara påminna om att se till att det sitter 2500d i klockan du vill köpa. 2500c hade som jag förstått det vissa barnsjukdomar?

27. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Välkommen Luciano!
    Jag har haft både 2500 och 8500 PO 42mm. Fantastiska klockor, tyvärr är 8500 ca 2 mm tjockare än 2500 och det märks tydligt på handleden på ett negativt sätt. Hade 8500 varit samma tjocklek som 2500 eller mindre som tex Sub C så hade den varit en av dom bästa och snyggaste dykarklockor man kan köpa för pengarna enligt mig.
    Synd att jag inte har kvar mina PO annars hade du fått klämma och jämföra:)

snoozarn gillar detta.
  28. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Håller med om att 2500 är skönare på armen, har ägt en 8500 som jag tyckte var riktigt fin men för hög och tung för mig.
    Har nu en 2500 som jag tycker sitter bättre. När det gäller urverk 2500c så undrar jag om det inte är en storm i ett vattenglas, visst några hade problem med barnsjukdom men den torde vara borta nu då dessa klockor är nästan 10 år gamla så problemet borde vara åtgärdat.
    Min är en 2500c och går +3sek/dygn helt ok för en klocka som är från 2005 anser jag.
    Både 8500 och 2500 är XL, min handled är ca 19cm.
    Här får du bilder på skillnaden
    Först 2500 image.jpg
    Och så 8500 image.jpg

jabla gillar detta.
  29. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    "Andra viktiga pengakrävande prioriteringar"

Förstår inte.

Xaero och Apansson gillar detta.
  30. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel
    Tack för tips. Ska jag se till att kolla upp så man inte kommer hem med ett halvroligt urverk :happyhappy:

Mårtenssons ur Brookfield