Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 300 M Diver

Diskussion i 'Diskussion' startad av Controller, 14 augusti 2016.

1. Controller
    Trådstartare

Controller Torpare

Jag har problem med min Omega Seamaster Diver 300 M (ref: 212.30.41.20.01.003) uttagen i juli i år. Den har på senare tid stannat alltför ofta, vilket gör att man är tvungen att dra upp den. Vet någon vad problemet kan vara? Ska man lämna in den eller vad skulle ni gjort?

Wwatches gillar detta.
  2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Tråkigt att du verkar ha nya bekymmer med klockan, först kronan och nu detta ? Och vad var det egentligen för fel på kronan som du kunde lösa på egen hand ?

Om du är förvissad om att klockan används i tillräcklig utsträckning men ändå återkommande stannar så är det bara ett besök hos AD'n som gäller. Du har ju knappa tre års garanti kvar. Men börja med att dra upp den manuellt och mät kraftreserven, dra sedan upp den manuellt igen och låt den hänga med på handleden under all din vakna tid - om den ändå stannar eller inte kan leverera 48 timmars kraftreserv (+/- 5 %) så är det inte mycket mer du kan göra än att lämna in den. Best of luck.

Vänligen
    Forumets undersköterska

tgadler och N.Bathes gillar detta.
  3. MJ24

MJ24 Friends of KS

Använder du klocka dagligen?
    Om du gör det, och rör på handen normalt så att klockan dras upp automatiskt, men stannar i alla fall, tycker jag du skall gå till återförsäljaren för kontroll.

N.Bathes gillar detta.
  4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Håller med. En så ny klocka skall du definitivt ta på garanti när du förvissat dig om eventuellt fel/symtom enligt beskrivning ovan.

5. Belfort af Wall Street

Belfort af Wall Street Torpare

Från:
    Wall Street
    Jag hade inte tvekat att gå in till en AD med en klocka som är så pass ny och som beter sig så, du har ju trots allt garanti på den. Det är ju inte att skada att låta en urmakare kolla på den!

6. Mauritz

Mauritz Borgare

En självklarhet då klockan är ny, lämna in.
    Hoppas det löser sig...

7. Controller
    Trådstartare

Controller Torpare

Det som var fel på kronan var att den satt hårt, svårt att skruva. Men löste sig för helt plötsligt efter ett tag gick det bara. Men nuförtiden är det inga problem med att skruva på den.

Tack för tipsen. Ska prova och utvärdera klockan i några dagar för att se om den fortfarande stannar. Visar det sig att den fortsätter går jag till en AD för att få det undersökt.

Till er andra som skrivit i tråden, tack för era inlägg. Förhoppningvis är det inget fel på klockan, men uppdaterar sen om några dagar om hur det gått. Något annan som upplevt något liknande med en ny klocka, specifikt Omega?

Senast ändrad: 14 augusti 2016
    N.Bathes gillar detta.
  8. Controller
    Trådstartare

Controller Torpare

Det är dags att uppdatera tråden. Klockan går bra och har inte stannat en gång, sedan mitt första inlägg i tråden.

Mårtenssons ur Brookfield