• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300m vs. Breitling superocean Heritage

Chrono

Breitling
Hej!

Har ett litet beslutsångest nu inför mitt nästa köp och kan inte välja mellan Omega Seamaster 300m professional eller Breitling Superocean Heritage 46mm.
Sjukt svår beslutsångest eftersom båda är fantastiska klockor! Ser gärna att ni ger era egna tankar på dessa klockor så man får en överblick och blandade tankar!

Mvh
 

Chrono

Breitling
Haha, vilken är mest klocka för pengarna? Vilken skulle du ranka som en lite "finare, lyxigare" klocka att bära?
 

Chrono

Breitling
Gillar både stora ur och lite diskretare. Är så himla kluven när det kommer till det här valet. Men kan mycket väl bli en 42a också!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Är inget fan av Breitling riktigt men Superocean Heritage är ett undantag. Jag tror nog det är lättare att flippa en 42mm om du skulle ångra dig :)
 

luddviig

Panerai
Kör på den du känner mest för, om det var jag som skulle välja skulle ja ta Omegan då den tilltalar mig mer än vad Breitlingen gör :)
 

jhm

Panerai
Var tidigare själv inne på en SOH (42mm), med blå urtavla och roséguld i vridringen. Men efter att ha provat klossen på armen, så blir det Rolex för min del. I valet mellan Omegan och Bratten hade jag nog valt Omegan, då den är mer diskret. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Svårt val.
20150312_105634.jpg
 

svesam

Rolex
Ja du, svårt val.
Bägge alternativen är riktigt trevliga!

Mitt tips gällande SOH är att gå på 42:an för på
46:an upplever i alla fall jag att tavlan blir lite "tom".
Vill du absolut ha 46 så är chronon din vän :)

Lite inspiration från min samling

SOH 42
image.jpg


SOHC 46
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Clownvarning på 46mm brattar, kika på några idag och de var groteska i sin storlek. 42mm SOH är däremot snygg :)
 
  • Like
Reactions: jhm

JayLar

Rolex
2-Faktor
Vilken variant på Omegan är det du kikar på? Bild?

Är dock rätt säker på att jag skulle välja Breitlingen. En av de trevligaste modellerna.
 
Topp