• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster 36,25mm köpråd

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mja, jag vill absolut inte ha en större :)
Har mailat säljaren iaf och ställt lite frågor om den.
Förstår att du inte vill ha en större modell, det jag menar är att midsize dykare i princip alltid är billigare än ful size. Den där borde alltså med största sannolikhet kosta mindre än en full size, inte mer.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Automatisk dvs dras upp av din hands rörelse, men det kanske du redan visste? Med tanke på modellen skulle jag gissa att det snart är dags för service för typ 5k. Samma modell finns nog i quartz. Billigare i drift.
 

Bilagor

  • Omega guldtitan midsize.jpg
    Omega guldtitan midsize.jpg
    44.5 KB · Visningar: 112
Detta är alltså en batterimodell.

Klockan du länkar till och visar bild på har ett självuppdragande, mekaniskt urverk.

Är priset för denna rimlig?

I dyraste laget, som ovan påpekats. Garantikortet blankt men ser ut som om serienumret finns i behåll (vilket är en förutsättning för köp, kan jag tycka). Helt rätt att satsa på en klocka med co-axial gång; livet är för kort för batteridrivet. Precis som @Brutus påpekar är det högst troligt aktuellt med en fullservice om klockan inte servats eller har okänd servicehistorik.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Klockan du länkar till och visar bild på har ett självuppdragande, mekaniskt urverk.



I dyraste laget, som ovan påpekats. Garantikortet blankt men ser ut som om serienumret finns i behåll (vilket är en förutsättning för köp, kan jag tycka). Helt rätt att satsa på en klocka med co-axial gång; livet är för kort för batteridrivet. Precis som @Brutus påpekar är det högst troligt aktuellt med en fullservice om klockan inte servats eller har okänd servicehistorik.

Vänligen
Forumets undersköterska
Ja, såklart, fel av mig. Bra! :p
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Skulle inte fundera vidare en sekund på att handla från den säljaren ! Kollade i deras "butik" och finns ett gäng PO 2500, dom flesta helt utan tillbehör + en PO 8500 plastad, oanvänd men även den helt utan tillbehör ! Väldigt saftiga priser på det mesta också med tanke på avsaknad av alla tillbehör och i vissa fall länkar till bara 17cm.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Tråla på ebay, mid size smp är sjukt osvala då majoriteten önskar full size alt damer väljer 28 mm.
 
Jag fick svar på mina frågor av säljaren men det verkade som om han mest skrivit av produktinformationen och inte kollat på själva klockan ang gångreserv om den saktar sig eller fortfarande är vattentät ("dykbar") så jag kommer inte att köpa ngn klocka av honom.
 

JohnDoe

Rolex
Skulle inte köpa på tradera utan att ha superkoll. För mycket fake o skumma grejer. Titta på kaplans.se eller köp här på forumet.
Edit. Om 4 inlägg kan du lägga ut en köpesannons här.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag fick svar på mina frågor av säljaren men det verkade som om han mest skrivit av produktinformationen och inte kollat på själva klockan ang gångreserv om den saktar sig eller fortfarande är vattentät ("dykbar") så jag kommer inte att köpa ngn klocka av honom.

Jag tror det var Bergströms som hade en inne för ca 12,5k. Ska kolla om jag kan hitta den!
 
Topp