Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 600, nyskick. Service kostnad?

Diskussion i 'Vintage' startad av McNord, 17 april 2015.

1. McNord
    Trådstartare

McNord Torpare

Hej!
    Jag har fått en klocka av mormor som hade getts till min morfar men som aldrig använde den. Den har legat i asken ända sen dess orörd, 60-70-tal. Så det här är min allra första klocka till min kollektion.

Jag tänkte att jag skulle lämna in den på service, bor för närvarande i Trollhättan, någon som vet var man kan lämna in den och vad priset kan tänkas hamna på? :)

Bifogade filer:

Fille, Ariste, Obeedoobe och 5 andra gillar detta.
  2. fretig

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Kul! Till att börja med, sälj den aldrig! Alltid något speciellt över arvgods.
    Gällande service så borde det inte bli så blodigt. Runt 1500:- tror jag det ligger då det är en enkel komplikation. Har själv använt mig av McGyver här på forumet. Han är kunnig och bra.

Ako, Anders W och eriksson850 gillar detta.
  3. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Fin klocka du ha ärvt.

4. Kettil

Kettil Biskop

Om den går fint så kan det räcka med en översyn. En full service torde inte heller bli så dyr då verket är manuellt och saknar datumskiva. En seriös urmakare borde då ge dig ett pris runt 1500-2000 med garanti på jobbet.

5. McNord
    Trådstartare

McNord Torpare

Tack alla! Jag kommer aldrig att sälja klockan, den kommer jag ha och sedan föra vidare :)
    Nu vet jag vad priset kan tänkas ligga på, nämn gärna fler förslag på var man kan lämna den på service!

6. wadstroem

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag har de facto en likadan klocka, och jag lämnade in den på service för genomgång av urverk + glasbyte, vilket gick på 1200. Dock var detta i en mindre stad än Trollhättan, hos en smyckesbutik som i sin tur lämnade den till deras privata urmakare. Men det bör ge dig en hum om vad det landar på. Jag skulle tippa runt 1500 hos en seriös urmakare.

7. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Farfars klocka eller Werner på ABC!

Fantastiskt fin klocka, bara att gratulera, synd att inte morfar finns kvar längre dock.

Saxat från Farfars
    Skärmavbild 2015-04-17 kl. 23.06.16.png

8. MAK

MAK Friends of KS

Supernice!
    Finns ett par urmakare i Göteborg, om du har vägarna förbi.
    Gastons på Wieselgrensplatsen är duktig.

9. McNord
    Trådstartare

McNord Torpare

Tack alla, ska kolla runt lite på alternativen som ni gett samt erbjudande från tictac62 :)