• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega skyfall stannat

Peter88

Breitling
Hej, min Omega Aqua Terra 8500 Skyfall 38.5 har stannat.

Jag tappade den i ett Sten golv för några dagar sedan, nu märkte jag att klockan stannat. Köpte den 2015, aldrig servat.

Är det bara att lämna in den och hosta upp en förmögenhet? Kan ju tycka att en klocka i denna kaliber skall hålla längre.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Förut skickades alla till The Swatch Group (Nordic) AB vid Fridhemsplan och det gick utmärkt att gå dit själv med den. Nu finns de inte kvar på omegas hemsida. Vet ej vad som hänt. Enligt Omega så skall du gå till följande:

 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Rob, Krons och Berggren har alla fixat klockor till belåtenhet. KM Globen har duktiga urmakare och är snäppet billigare. De har varit certifierade för Omega tidigare. Värt att dubbelkolla för de är bra och lätta att ha att göra med.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Den har tickat i då 8-9år, vilket innebär att det vore nog bra med en service vilket fall som helst kan jag tycka. Jag hade kontaktat Swatch Group Nordic.
 
Senast ändrad:

3R1K

Cartier
Efter 8-9 år är det ändå dags för service så den kostnaden hade ju kommit oavsett. Ingenting att bekymra sig för, de kommer laga klockan åt dig utan problem.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Krons servar fortfarande och kan ta in reservdelar. Omegabutiken är ju fortfarande inte Omega bara en brandad Watches of
Switzerland.
Och som nämnts tidigare efter 8år är en dags för en service oavsett.
 
Förut skickades alla till The Swatch Group (Nordic) AB vid Fridhemsplan och det gick utmärkt att gå dit själv med den. Nu finns de inte kvar på omegas hemsida. Vet ej vad som hänt. Enligt Omega så skall du gå till följande:

Måste vara något fel på hemsidan, Swatch Group ligger kvar på Sankt Eriksgatan och det är bara att knalla dit och lämna in klockan för ett kostnadsförslag.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Rob, Krons och Berggren har alla fixat klockor till belåtenhet. KM Globen har duktiga urmakare och är snäppet billigare. De har varit certifierade för Omega tidigare. Värt att dubbelkolla för de är bra och lätta att ha att göra med.
KM Globen står kvar här, man får välja postort Johanneshov bara

+1 på kolla om det kan gå på hemförsäkringen @Peter88 . Jag har själv tappat en klocka i badrumsgolv en gång (klinkers) och drulleförsäkringen tog kostnaden minus självrisken (If Allrisk)

Jag tror inte man kan säga att Rolex överlever fall i stengolv bättre än Omega. Här (och i mitt fall) handlar det om maximal otur hur den landar på golvet.
 

Peter88

Breitling
Tack för svar. Ja jag gick till swatch group och fick ett kostnadsförslag som jag tog.

Priset på klockan har gått upp ca 50% sen jag köpte min pga den inte tillverkas längre och ”skyfall”, därför behåller jag min
 
Topp