• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster

DanneS

Omega
(Först och främst, om detta inte passar in på vintage sidan så ber jag om ursäkt och ber admin flytta)

I slutet på förra veckan så var jag in till en urmakare i stan för att hämta ut en klocka som fått lite kärlek. Vi började prata lite som man oftast gör och jag ställer frågan om han har något kul vintage på ingång då jag inte sett något på vintagehyllan i butiken. Då plockar han fram en Speedmaster som han säljer för kunds räkning. Och gissa om jag blev sugen.. Jag hade inte alls tänkt handla något i den prisklassen just nu. Men när man hittar "fynden" så kommer de inte sällan när man minst anar eller planerar det.

Det visar sig vara en Moonwatch i mint-skick. I stort sett aldrig använd.

Hela helgen gick jag och funderade och kunde inte riktigt släppa tankarna på klockan.. Jag insåg till slut att jag var tvungen att slå till.
Att det sedan även var en från 1982, som tillika är mitt eget tillverkningsår gjorde ju bara saken bättre. En ljuvlig årsklocka om jag får säga det själv.

Originalkvitto från 1983 då den såldes, originalbox, länk... Ja som sagt, helt i perfekt originalskick.
När urmakaren hängde upp den i rucken så var siffrorna som på en sprillans ny. Den blå färgen på graveringen var inte ens bortnött, samt den röda pricken satt kvar helt orörd.. Känns som att det var ett bra köp :)

Delar med mig av lite bilder om ni vill se

P9120034.jpg P9120024.jpg P9120025.jpg P9120026.jpg P9120027.jpg P9120030.jpg P9120023.jpg
 

DanneS

Omega
Jag gillar tygnatot bäst, snygg färgkombo!
Kan vara för att lädret ser för nytt ut, kör över det med bilen några gånger! ;)
Haha! Ska testa.. Lär försöka komma ihåg att ta av klockan innan bara.. ;)
Håller med om att lädret ser för nytt ut än så länge. Sportar det bandet idag för att det skall börja forma sig och börja se använt ut
 

McManaman

Cartier
(Först och främst, om detta inte passar in på vintage sidan så ber jag om ursäkt och ber admin flytta)

I slutet på förra veckan så var jag in till en urmakare i stan för att hämta ut en klocka som fått lite kärlek. Vi började prata lite som man oftast gör och jag ställer frågan om han har något kul vintage på ingång då jag inte sett något på vintagehyllan i butiken. Då plockar han fram en Speedmaster som han säljer för kunds räkning. Och gissa om jag blev sugen.. Jag hade inte alls tänkt handla något i den prisklassen just nu. Men när man hittar "fynden" så kommer de inte sällan när man minst anar eller planerar det.

Det visar sig vara en Moonwatch i mint-skick. I stort sett aldrig använd.

Hela helgen gick jag och funderade och kunde inte riktigt släppa tankarna på klockan.. Jag insåg till slut att jag var tvungen att slå till.
Att det sedan även var en från 1982, som tillika är mitt eget tillverkningsår gjorde ju bara saken bättre. En ljuvlig årsklocka om jag får säga det själv.

Originalkvitto från 1983 då den såldes, originalbox, länk... Ja som sagt, helt i perfekt originalskick.
När urmakaren hängde upp den i rucken så var siffrorna som på en sprillans ny. Den blå färgen på graveringen var inte ens bortnött, samt den röda pricken satt kvar helt orörd.. Känns som att det var ett bra köp :)

Delar med mig av lite bilder om ni vill se

P9120034.jpg P9120024.jpg P9120025.jpg P9120026.jpg P9120027.jpg P9120030.jpg P9120023.jpg
Underbart! Fortsätt med den länken, det blir inte bättre!
 

DanneS

Omega
Grattis till en fin Speedy! Roligt med box och kvittot också. Skaffa ett snyggt racingläderband och en 1171 länk till den så är du hemma.
Tack
Racingband kollar jag på. Det passar väldig bra. Har inte hittat det självklara bandet än bara. Finns så många att välja på :)
Men är det inte 1171 som sitter på den?
 
Topp