Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Speedster First Omega in Space

Diskussion i 'Diskussion' startad av Erikberg, 28 juli 2015.

1. Erikberg
    Trådstartare

Erikberg Bonde

Från:
    Uppsala
    Hej!

Jag är ny medlem men även en novis i klockvärlden. Nu när det är dags för min första kvalitetsklocka så har jag efter att ha läst en artikel om Omega´s Speedmaster serie fastnat för First Omega in Space serien. Den är otroligt snygg, historiken finns där och den ruinerar en inte helt och hållet. Finns det någon anledning till att ta en funderare på annan modell/märke? Eller är den ett bra första köp?

2. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Trevlig modell som jag hellre skulle ta än standard månklockan om det är "nytt" du är ute efter.
    Observera dock att det är safirglas om det har nån betydelse, mot hesalit på vanliga månklockan.

Och välkommen som ny medlem också! :)

3. Erikberg
    Trådstartare

Erikberg Bonde

Från:
    Uppsala
    Tack! Att det är safirglas har det någon betydelse på tjockleken? Standard månklockan är det den som heter "Professional"? En hel vetenskap det här...

4. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Safirglas är ju modernt och repfritt men inte "korrekt" om man vill vara trogen orginalet (safir borde ge lite tunnare profil på glaset) . Speedmaster Professional är modellen som är den klassiska moonwatch i dagens skepnad, och har ändrats lite sen 60-talet.

Sen har ju Omega tyvärr mjölkat mån-temat med en uppsjö av limited modeller som kommer i stort sett varje år.

5. Erikberg
    Trådstartare

Erikberg Bonde

Från:
    Uppsala
    Ok, tack!

6. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
  7. Erikberg
    Trådstartare