• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega = tantsnusk?

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Läste att 50 shades of grey huvudpersonen kommer att bära Omega i filmen och är tydligen även så i boken också. Nu ställer man sig genast några frågor. Hur kommer det att påverka varumärket, andrahandsvärdet och kanske viktigast av allt... kommer att Omegabärare att få ligga mer eller mindre?!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
(Ref. 231.13.44.50.02.001).
image.jpg
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Har alltid fått ligga när jag har Omega på armen.......... Hmmm vänta nu, när jag hade min Omega var ung nu är jag snart 50 och bär Rolex...... Fan får ligga nu med men partnern är äldre:)
 

MariaE

Panerai
Värdet kommer absolut inte öka då det finns två kategorier av människor, klocksnackare och icke klocksnackare. Den första kategorin kollar klockmärket direkt men ändrar inte sina klockvärderingar för det, den andra kategorin lägger inte ens märke till att det finns en klocka i filmen..
Få ligga mer med en Omega på armen? Så har det väl alltid varit.. ;)
 

DaniellaB

Omega
Värdet kommer absolut inte öka då det finns två kategorier av människor, klocksnackare och icke klocksnackare. Den första kategorin kollar klockmärket direkt men ändrar inte sina klockvärderingar för det, den andra kategorin lägger inte ens märke till att det finns en klocka i filmen..
Få ligga mer med en Omega på armen? Så har det väl alltid varit.. ;)

Kul att jag såg ditt svar nu, skrev ju exakt samma fast med andra ord ;) hahah
 

MariaE

Panerai
Borde kanske ha utvärdering nu när alla(?) sett filmen. Fick Omegaägare ett uppsving i liggandet eller hade jag och DaniellaB rätt, få damer noterade klockan.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det är Det jag hoppas på ;) kollegan är övertygad att så är fallet men jag tror få tjejer ens ser om du har en rolex eller regal tyvärr.

Tror tyvärr du har helt rätt i det sista och skulle du hitta någon som bara går på klockan kan de troligen inte se skillnaden på en riktig och en billig thaikopia.
 
Topp