• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Vintage Tips från nån som vet - Vad samla?

D

Deleted member 1154

Guest
Hej alla som gillar Omega Vintage.

Nån som har lite tips på hur man går tillväga om man gillar omega från 40-tal till 1975 typ. Hur ska man hitta fina exemplar, vad ska man kika efter. vad är ett bra pris osv. osv.?

Jag har börjat intressera mig lite för dessa, men fallgroparna är många känns det som...

Tips på nån som kan vet?
 

_jonte

Patek
Det enda som gäller är väl att göra sin hemläxa på varje klocka man kan tänkas vilja köpa. Utan att ha stenkoll på alla detaljer kan man hamna i många fällor. Att vara lite smått paranoid kan hjälp med.. :D
Fina ex i bra skick som är original är sällsynta, det gäller att lära sig sålla fram dem. Tyvärr har jag inga bättre tips än så...
 

ace

Cartier
hejsan köpte denna omega för 2000 en ren chansning, den mäter 38,5 med kronan , borde ju vara värd det ? någon som vet något, tacksam för svar
1019268907.jpg
 

Daniel B

Omega
Tradera och Köp och Sälj här.

Jag har börjat min samling med Omega, klassiska Seamaster De Ville och Constellation från 60 talet.

Jag kan även rekommendera omegaforums.net deras köp och sälj håller riktigt hög kvalité med deras moderatorer som brukar påpeka fel i annonser, som kan leda till lite heta diskussioner :)

Köpt alla mina 3 Omegor där, man göra inga super fynd där, men man köper oftast från en bra säljare och det är värt en del i början av sin samling.
 
Topp