• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegabutiken i Stockholm, någon som har handlat där?

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag och en vän gjorde ett besök hos dem för några veckor sedan och blev riktigt bra bemött med (svensktalande) kunnig personal och som visade riktigt fina och en del unika Omegor. Jag blev imponerad av det stora utbudet samt kunskapen. Jag var dock inte ute efter att köpa något och diskuterade därför inga ev rabatter. Fast efter flera glas med bubbel var det farligt nära ett klassiskt spontanköp😅
 

FlipSwede

Rolex
Jag och en vän gjorde ett besök hos dem för några veckor sedan och blev riktigt bra bemött med (svensktalande) kunnig personal och som visade riktigt fina och en del unika Omegor. Jag blev imponerad av det stora utbudet samt kunskapen. Jag var dock inte ute efter att köpa något och diskuterade därför inga ev rabatter. Fast efter flera glas med bubbel var det farligt nära ett klassiskt spontanköp😅
Gratis sprit är farligt.
Kreditkortet blir så trött.....🌞
 

DrKlocka

Audemars
Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Tror man struntar i regelverk. Har du inte blivit brakfull hos en klockhandlare har du inte upplevt allt. Uppträder man som en paragrafryttare lär man inte bli bjuden heller så då spelar det ingen roll.

Skämt åsido, men ja det förekommer och jag tror inte man bryr sig om något regelverk.
 
Men vilken lam tråd detta blev. Först lite jobbigt; är det en bra butik? Sedan: De pratar inte Svenska och kan nog nästan inget alls om Omega? Och så räddningen; de kan faktiskt Svenska! Några i personalen Åtminstone... Tänk på Kineserna Gudbevars! Mycket pengar där!

För egen del kunde jag inte bli mer klock-avtänd.
Dessa "monobrand-stores" symboliserar allt jag föraktar med de ideal som tycks råda på en del håll i branschen: En strävan efter monopol, exklusivitet och ett helt fantastiskt sug mot det enda sanna målet; TJÄNA MAX KULOR!

Jag är säker på att många inte håller med mig, eller ens förstår vad jag skriver, men det är ok.
Jag blev bara tvungen att lägga hela fem minuter av min dyrbara tid på detta.
För att jag helt enkelt älskar hantverket, och känslan av något som kanske, kanske kan vara lite genuint. Inte bara en butik på en fin gata i Stockholm som vill kränga på folk grön, eller blå, eller vad det nu är för färg på urtavlan-klockor.
Jag tror de flesta håller med dig, men det är såhär verkligheten ser ut. Åker du utomlands (Norden exkluderad) är monobrand-butiker standard. Kul för kunden? Nja. Bra för märkena? Ja.
 

Micael 76

Breitling
Ringde till dom och kolla om dom hade en Omega seamaster Planet Ocean 600 Chronometer hemma för jag är ute efter en sån i svart. Men hon jag pratade med kunde inte svenska och jag dålig på engelska så efter ett tag sa dom att dom hade den fast med fel armband. Ringde Erikssons urhandel och la undan en som man strax hämtar. Tycker att dom borde kunna mer plus att dom får gärna ha nån som tallar svenska för min del. "Hon sa att det inte fanns nån där som gjorde det"

 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Mig veterligen finns det ingenting i alkohollagen som förbjuder att det bjuds på alkohol i en butik, galleri, frisörsalong eller liknande.
Alkohollagens 7 kap. 2§ 2st. förbjuder förvisso att alkohol ges som gåva för att locka till köp, eller i samband med köp. Jag TROR dock att det stycket syftar till att förbjuda butiker att skicka med flaskor/lådor. Att bjuda på ett glas eller två bör vara tillåtet.
 

dcc83

Breitling
Hoppar in i den här tråden. Om man inte är kund sedan tidigare hos Franks eller Erikssons, finns det ändå möjlighet till rabatt? Känns ju onödigt att betala fullpris om rabatt kan ges…. Och alternativet med uret.se känns inte helt lockande
 
Hoppar in i den här tråden. Om man inte är kund sedan tidigare hos Franks eller Erikssons, finns det ändå möjlighet till rabatt? Känns ju onödigt att betala fullpris om rabatt kan ges…. Och alternativet med uret.se känns inte helt lockande
Har inte handlat i just e butikerna. Men har varit förstagångskund i andra butiker. Bl a Krons. Och fått rabatt direkt. Allt beror på vad det är man vill köpa. Eftertraktat med väntetid = ingen rabatt. "Hyllvärmare" = rabatt
 

FlipSwede

Rolex
Hoppar in i den här tråden. Om man inte är kund sedan tidigare hos Franks eller Erikssons, finns det ändå möjlighet till rabatt? Känns ju onödigt att betala fullpris om rabatt kan ges…. Och alternativet med uret.se känns inte helt lockande
Inte för att vara tråkig med dig,men det är väl bättre du frågar I butiken när du står där redo att handla,än frågar här?

Personligen prutar jag inte ett öre på någonting jag har tillsalu när telefon&internetspöken frågar.
Står du här och är redo att köpa kan vi ta en diskussion.
Innan dess är den helt meningslös
 

fc2

Rolex
Varit där två gånger. Bemötandet har väl varit sådär men framförallt är det en sällan skådat själlös butik (oerhört subjektivt jag vet) på något oförklarligt sätt. Dock cerkar de väl ha ganska mycket inne.
 
Topp