• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 310 47.6%

  • Totala väljare
    651

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Tack för input Stefan S! Är det relevant att fundera över olika torkmetoder för att få ut allt vatten ur länken exv? Tacksam för tips😁
Torka med en handduk och låt det sista lufttorka på handleden, är du ambitiös kan du lägga den i en skål med ris men ställer mig tveksam till om det skulle göra någon skillnad
 

Lucazz

Omega
2-Faktor
Smpc :)
20220716_154326.jpg
Inga vågor är bäst!
Är det planet ocean 39 eller 43? Ser bra ut!
 

Zelot

Omega
Torka med en handduk och låt det sista lufttorka på handleden, är du ambitiös kan du lägga den i en skål med ris men ställer mig tveksam till om det skulle göra någon skillnad
Stort tack för att ni delar med er av er kunskap till oss noviser! Behöver riset vara nykokt eller är det OK om det är rester från igår?

Resultatet blev bra iaf! 😉
 

Bilagor

  • 4E7853DC-0AD1-44B7-8C0A-AE29BA7B6DCA.jpeg
    4E7853DC-0AD1-44B7-8C0A-AE29BA7B6DCA.jpeg
    534.3 KB · Visningar: 16

AndersEd

Omega
Har haft en köpesannons hur länge som helst nu - är det verkligen ingen som vill avyttra en 2264 eller aqua terra quartz (gärna gen 1)?
 

fc2

Rolex
Hittade lite info på Chrono24. Årsmodell 2018 oanvänd.
Tack. Galna prisökningar, även om man räknar in uppdateringar som gjorts.

Just sådana höjningar utan egentliga större förändringar av modellen får iaf mig att se mig om efter alternativ. Har nyligen intresserat mig för DOXA som jag anser ger mycket för pengarna, lite som Omega gjorde förr. 30-35k för en Speedy ansåg jag förr var en av klockvärldens bästa köp. Med priser som närmar sig det bubbla gäller inte det längre enligt mig.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Långskott:
Har en Seamaster Midsize (2222.8000) på g men känner ett starkt behov av att byta ut originallänken. Någon som har koll på ifall Uncle Seikos 18mm länkar (för speedy reduced) är kompatibla för modellen i fråga?



8B697E8B-31CC-425E-8609-5AD5859A71E7.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Långskott:
Har en Seamaster Midsize (2222.8000) på g men känner ett starkt behov av att byta ut originallänken. Någon som har koll på ifall Uncle Seikos 18mm länkar (för speedy reduced) är kompatibla för modellen i fråga?



8B697E8B-31CC-425E-8609-5AD5859A71E7.jpeg
Inte så att jag är något orakel men jag är bra på internetsökning, fann detta och det verkar som det faktiskt passar :D
du kan ju mejla US också och ställa frågan.

Edit: Ett annat alternativ är ju originallänken till SMP’n på bilden, midsize med svärdvisare. Om man kan hitta en sådan…
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Inte så att jag är något orakel men jag är bra på internetsökning, fann detta och det verkar som det faktiskt passar :D
du kan ju mejla US också och ställa frågan.

Edit: Ett annat alternativ är ju originallänken till SMP’n på bilden, midsize med svärdvisare. Om man kan hitta en sådan…
Tack! Hittade den tidigare och hoppades på att någon testat att mecka med US-länken först.. Beställer och håller tummarna :)
 

3R1K

Cartier
Sitter perfekt på mig, från dagens bad. Har 17,5cm handled. En given klocka. Köp bara köp om möjligt finns.

Visst var mesh lite ovant först. Det tar någon dag att sitta perfekt. Och kan bekräfta att klockan passar på många andra band om så önskas. Det går att leva med lättare titanklockor på smalare armar.

0C6ADA77-4E4F-4E5A-B87F-23E416E4DC91.jpeg

CCD46BA7-2581-4BCF-AA1A-C652FB906AF1.jpeg

Passar perfekt. Hur upplever du låset? Det sägs vara rätt otympligt och tjockt enligt recensioner men hur känns det i verklighet?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Passar perfekt. Hur upplever du låset? Det sägs vara rätt otympligt och tjockt enligt recensioner men hur känns det i verklighet?
Helt ok men det är väl den svaga punkten. Lite tjockare är det helt klart. Titan och följsamhet hos meshbandet väger upp en del. Tillvardags märks det inte. Du tänker inte att du har klockan på handen. Men på bild så syns det ju tydligt.
 
Topp