• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

Degnell

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Bra jobbat, det lönar sig ofta att pröva sig fram.

Vänligen
Forumets undersköterska
Tack! Bjuder på en bild också, nytvättad dagen till ära. Min fru tyckte det var lite nördigt att ha en dedikerad tandborste bara för att rengöra klockan, detta efter en dispyt som uppstod då hon använt den(tandborsten alltså) till att rengöra ett par skor. Jag valde att inte berätta att jag funderat på ett ultraljudsbad till länkarna..
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
image.jpeg

Tack! Bjuder på en bild också, nytvättad dagen till ära. Min fru tyckte det var lite nördigt att ha en dedikerad tandborste bara för att rengöra klockan, detta efter en dispyt som uppstod då hon använt den(tandborsten alltså) till att rengöra ett par skor. Jag valde att inte berätta att jag funderat på ett ultraljudsbad till länkarna..
Att dom aldrig lär sig
Köp ett ultraljudsbad de är kanon
 
Five years of excellence - bifogar en av Omegas egna bilder på kaliber 9301 som introducerades våren år 2011 och som nu har varit i produktion i drygt fem år. Inget litet urverk som synes, så det är lätt att förstå varför POC 9300, med systerverket kaliber 9300 i sitt inre, har de dimensioner som klockan har. Byggt för att hålla i evighet och med tekniska lösningar som fortfarande saknar motstycke. Nu tar kalibrarna i 9900-serien över stafettpinnen; samma urverk men i en lätt reviderad version med främst Omegas fantastiska motståndskraft mot magnetism och med Master Chronometer-certifiering av METAS med allt vad det innebär som de två stora nyheterna. Hatten av. Well done, Omega.

image.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 
Ett litet familjefoto som jag hittade i arkivet, taget vid en GTG i juli. En tidigt pre-Professional, en hederlig månklocka och så den nya generationen Speedmaster med 9300 in-house :)

IMG_20160716_151310.jpg

Inget dåligt familjeporträtt det där. Jag anar visserligen en oäkting på bilden, men det är ju hursom en riktigt bra klocka ändå :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Tärnan

Cartier
Apropå alla AquaTerra uren ovan. Grattis, de är så fina! MEN, det är inte ok att vifta med godis framför småbarn! Har nu fått ett sjukt begär efter en blå Aqua Terra och nu undrar jag, vem tar diskussionen med min fru och tar ansvar för efterföljande konsekvenser? Detta speciellt som jag bedyrat så sent som i somras att min nyinköpta Planet Ocean är den enda klocka jag behöver
 

Kai

Rolex
Apropå alla AquaTerra uren ovan. Grattis, de är så fina! MEN, det är inte ok att vifta med godis framför småbarn! Har nu fått ett sjukt begär efter en blå Aqua Terra och nu undrar jag, vem tar diskussionen med min fru och tar ansvar för efterföljande konsekvenser? Detta speciellt som jag bedyrat så sent som i somras att min nyinköpta Planet Ocean är den enda klocka jag behöver
Tufft läge! Men i sinom tid kommer hon förstå att man inte bara kan ha en fin klocka, måste ju kunna variera också! Beroende på hur observant hon är, så kanske hon inte märker en till klocka, eller ett hål i ditt bankkonto ;)
 

Tärnan

Cartier
Om jag säger så här. Jag köpte en gång en antik vacker skål som jag ställde i ett vitrinskåp som knappt någon tittar i, det tog max 15 minuter innan hon hittade den. Därtill har hon precis skaffat inlogg till bankkontot så det går inte 1 månad utan att hon ser mina uttag från "storkontot". så hon håller mig med ett järngrepp (vilket jag kan behöva eftersom jag är livsfarlig med pengar på fickan).
 
Apropå alla AquaTerra uren ovan. Grattis, de är så fina! MEN, det är inte ok att vifta med godis framför småbarn! Har nu fått ett sjukt begär efter en blå Aqua Terra
och nu undrar jag, vem tar diskussionen med min fru och tar ansvar för efterföljande konsekvenser? Detta speciellt som jag bedyrat så sent som i somras att min nyinköpta Planet Ocean är den enda klocka jag behöver

Hade precis samma problem hemma. Men i våras stod jag inte ut längre och sa något i stil med: Har fått ett erbjudande på min DRÖMKLOCKA! Kostar 70k i butik men jag får den för 40k den här veckan, det är liksom nu eller aldrig.
20160830_080512.jpg

Det gick tydligen hem...
 

Tärnan

Cartier
Hade precis samma problem hemma. Men i våras stod jag inte ut längre och sa något i stil med: Har fått ett erbjudande på min DRÖMKLOCKA! Kostar 70k i butik men jag får den för 40k den här veckan, det är liksom nu eller aldrig.
20160830_080512.jpg

Det gick tydligen hem...
Optimal setup! Snyggt. Får göra nåt liknande upplägg. Det är nu eller aldrig scenariot. Ska kratta i manegen med att köpa henne handkräm eller nåt
 
Topp