Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OMG breitling körde inte "less is more" i början av 80talet crappy???

Diskussion i 'Vintage' startad av poormans, 2 februari 2014.

1. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

2. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Den där är ju stenhård!

3. Kettil

Kettil Biskop

Det är problemet som Breitling verkar ha; de vet inte när det är dags att stoppa..

Lite avskalad skulle den där Navitimern se riktigt bra ut. Den där extra tavlan på armbandet har jag alltid haft svårt för; ger ett intryck av leksak. Och varför gravera in "GMT" på länken? Klåfingriga designers som de vore stolliga på meth..

4. DrDre

DrDre Friends of KS

Breitling hade i den där vevan någon form av samarbete med en designer som kom från båt/segling etc (kommer inte ihåg hans namn) och det kom ut ett gäng sådana där i ett antal varianter.

5. Strindberg

Strindberg Biskop

Generellt sett är jag nästan alltid för "more-is-more"-tänk, men de där är inte något vidare.

6. Norra

Norra Borgare

Breitling har väl aldrig kört less is more? :D

7. acce1999

acce1999 Friends of KS

Har sett den... Breitling har som så många andra haft sina ups and downs... Och tillbakahållen design har väl aldrig varit deras paradgren.

Blir nog ett kul köp, för den passionerade Breitling-entusiasten.

A

Ariste gillar detta.
  8. 4cie

4cie Biskop

"Lite" AP? Det ser ju ut att vara en kopia av en AP-länk och hur de kom på att baka in klockan i Navitimer-kollektionen vet jag inte. :(

9. Jacob

Jacob Friends of KS

Som tidigare konstaterat i tråden, utan gmt-gravyr och UTC hade den varit lagom mellanmjölks-galen. Och då hade jag gillat den. :)

10. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

har sett dem kallas för "taberly" eller något liknande

cheers
    christian